Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1436
Her er en video av en fin flammeeksplosjon jeg lagde for et par helger siden
mortaren var et firkantet metallrør på 15x15x50cm sveiset fast til en solid bunnplate. Røret ble fylt med 7,5L bensin og 2,5L diesel.
Sprengladningen var 300g zinkitt (67% sink og 33% svovel), og en eltenner med 5g flashkrutt til å sparke igang ting... enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=5TDInyVTBpw

(litt synd at vi bare hadde et pocket-kamera)
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Wow! Imponerende!!! Så ut som en ganske heftig flammekule

Synd med kvaliteten på videoen, og du kunne kanskje ha droppet den høye musikken over smellet.
Men ellers veldig stilig!

Er nok noe helt annet å være der og merke smellet i brystkassen, lyset og varmen som slår mot seg enn å se dette på film!

EDIT:
En ting til: Sykt stilig tenningboks
Sist endret av Thoryllo; 13. september 2009 kl. 14:36.
Thanx var ikke noe smell å prate om på videoen desverre... bare et lavt "pooff". mesteparten av smellen gikk med til å skyve opp all bensinen:P

Har kretstegninger og printutlegg for å etse kretskort til nedtellingskretsen min hvis noen er interessert bare å sende en PM. krever at man har litt erfaring med fin-elektronikk og da vel og merke.
Fin flammekule og tenningsboks!

Pakket du zinkitten inn i noe?
Sitat av mikkello Vis innlegg
Fin flammekule og tenningsboks!

Pakket du zinkitten inn i noe?
Vis hele sitatet...
pakket kulemøllet zinkitt steinhardt i et 2" papprør med en kjærne av KClO4+Al med eltenner i. Så surra jeg masse tape rundt, og putta ladningen i en kondom for gjøre hele saken tett:P og så la jeg den på bunnen av røret og fylte opp med bensin og diesel
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Fett

Foretrekker dog denne typen oppsett med drivstoff og zinkit: http://dump.no/files/cca1a0cafd84/Ar...ing_Zinkit.avi
Lenge siden vi har hatt et innlegg med video her på huset, men her kom det sannelig!
Jeg er meget interessert i oppsettet på den tenningsboksen! Sender du meg en PM?