Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2381
Jeg har søkt litt rundt nå, og har funnet flere poster der noen nevner "aktivert kull". Noen av personene som nevnte det sa at det var ubrukelig, andre ikke. Det jeg nå lurer på, er det stor forskjell mellom de to?
om jeg ikke tar heeeelt feil så er aktivert kull det som brukes på siling/rensing hjemmebrent.

man får kjøpt det på butikker og vinsjapper.


se etter aktiv kull i poser på 1 kg (mener jeg)

om det egner seg til produksjon av BP aner jeg ikke, men jeg har mistanke om at det inneholder mye andre tilsetninger enn bare rent kull....
Aktivt kull er til å rense mange væsker, bla. vann og hjemmebrent. Se VinOgBar.no. Du får de i sten, kokos osv.
Her er et svensk dokument som forklarer detaljert hvordan aktivt kull fungerer. Kommer sikkert til nytte :wink:
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
selges på europris..
Trådstarter
Jeg har altså ingen tanker om å kjøpe aktivt kull... Tenkte bare på om det var brukbart til svartkrutt, men det er det ikke... Får fortsette med kullkoking