Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1007
Noen som har erfaring med å legge til egne subtitles på en film.. Har en film jeg har laget selv, der jeg ønsker å legge til egne subtitles. Formatet er i .VOB. Finnes det et program som kan fikse dette enkelt?
Sist endret av generalolsen; 21. november 2006 kl. 13:56.
Det finnes et program som heter Subtitle Workshop. Vet ikke helt om det er det du leter etter, men du kan jo ihvertfall sjekke det ut
takk for det, skal sjekke det ut nå
Denne har jeg prøvd meg litt på i ca. 10 minutter. Ser ut som den funker bra.
Du kan jo bruke hvilket som helst redigerings program.

Jeg har forøverig ikke no erfaring med noe program som er kun rettet mot subtitles. Så vet ikke om det er mer lettvindt å bruke et slikt program ovenfor et vanlig redigerings prog..? - I så fall, er jeg interresert i det samme ;D
Har ikke tekstet så mange filmer enda, men det kommer nok! Så hadde jo vært kjekt å ikke måtte gjøre alt helt fra bunn av cirka hundre millioner ganger, i løpet av en session med redigering.
Redigerer vanligvis i Adobe Premiere Pro, finnes det en smart funksjon der som kan lage subtitles?
Vel, det vet jeg dessverre ikke =\ Burde ha visst det men. Er det vi bruker på skolen.
Så, kan vel ikke si annet enn å bruke den "harde" og kjedelige metoden. Tekste hver enkelt ting du skal , med tekst verktøyet =P Går vel sikkert litt automatisk etterhvert, men tviler på at det er spesielt gøy ^^.. jaja.
Men dette visste du nok fra før. Så kanskje egentlig en heller unødvendig post. Kan høre med film lærern min i morgen, om han vet no. (Om jeg husker det =P)
Sitat av t0g
Vel, det vet jeg dessverre ikke =\ Burde ha visst det men. Er det vi bruker på skolen.
Så, kan vel ikke si annet enn å bruke den "harde" og kjedelige metoden. Tekste hver enkelt ting du skal , med tekst verktøyet =P Går vel sikkert litt automatisk etterhvert, men tviler på at det er spesielt gøy ^^.. jaja.
Men dette visste du nok fra før. Så kanskje egentlig en heller unødvendig post. Kan høre med film lærern min i morgen, om han vet no. (Om jeg husker det =P)
Vis hele sitatet...
Hadde vært fint om du kom med tilbakemelding fra læreren din
Sist endret av generalolsen; 22. november 2006 kl. 07:54.