Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 9303
Noen som vet om man kan trekke over VISA kort osv? og hvordan man gjør det.. spør for en kompis.. tenkte kanskje den rette plassen er og spørre her? :-) Bor i Trondheim og det letteste hadde vel vært om noen visste om noen betalingsterminaler eller minibanker som er offline og når de fårhåpentligvis er det!? Håper på seriøse svar hilsen meg
Du har vel en grense på kortet ditt som er programert inn. D.v.s ikke så lett. Må være en feil av ett eller annet slag eller å trekke det manuelt i de gammeldagse maskinene som kan trekke over kontoen.
jeg har en grense på 10.000 i uka da, så er ikke noe problem det,

eneste problemet er at det ikke er penger der før 6. januar, og jeg trenger de imorgen, så jeg tenkte kanskje noen av dere hadde noen geniale ideer om hvordan og hvor man fikk til dette ganske fort!!

Kom gjerne med mange innspill!
Glem å overtrekk.. Det går ikke.. Så enkelt er det, selv om du har Visa. Du MÅ ha kreditt på kontoen som kortet disponerer.
har klart det før, så veit det går..
*offtopic*

Hvordan fungerer det når du drar kortet i en taxi, de er da ikke oppkoblet mot en bankterminal?
Opprinnelig postet av mrvangen
Glem å overtrekk.. Det går ikke.. Så enkelt er det, selv om du har Visa. Du MÅ ha kreditt på kontoen som kortet disponerer.
Vis hele sitatet...
om du snakker ut av raua nå? har overtrukket mitt ungdomskort flere ganger jeg?
Ja, faen.. Det glemte jeg
Du KAN overtrekke, men du kan ikke få penger, dvs at på mange uteplasse har dem ikke kort-terminaler, men gamle "regning" maskiner, og her jeg bor så kan jeg trekke visa uten å dekning.. + at jeg kan trekke kort på peppes pizza uten dekning.. (dette gjelder ikke visa electron, men bankkort med tall i sølv forran)
Du kan nappe ut nettverkskabelen til kortterminalen slik at den ikke får kontakt med visa norge. På den måten printer terminalen ut en reserveløsning som krever din underskrift for å være gyldig. Denne lappen blir brukt for senere å trekke penger fra din konto...
Jeg har den nette sum av -126 kroner på VISA kortet mitt nå. I utgangspunktet har jeg ingen kreditt, men så viste det seg at jeg hadde det allikevel...
Greia er at uansett om du har "rett" til overtrekk eller ikke så får du trukket over. Det er en grunn til at man må være 18 år for å ha "ekte" VISA, man må kunne ha gjeld.

Dersom tilknyttingen til banken er nede vil man bare trekke pengene fra kontoen uansett om man ikke vet om det er dekning, man vil da få minus dersom man ikke har dekning. Dersom banken er online (som den må være dersom man bruker VISA Electron) kan man ikke bruke mer penger enn man har dersom man ikke har "rett" til overtrekking.

Maestro (Master Card sitt ungdomskort som ligner VISA Electron) kan ikke samenlignes helt med dette, da det er mulig å overtrekke Maestro lettere enn VISA Electron (noe som skal være umulig.)
jeg fikk overtrekt kortet mitt engang. stakk innom rimien hvor jeg kjenner en del som jobber og fikk fyren til å trekke ut telefon kabelen når jeg skulle betale.. fikk tatt ut 500 kr på reserveløsning.
Ok, takk for respons gutter..

Jeg har Postbanken VISA.

Og lurer på om dette er mulig å trekke over!

Jeg vet at det er mulig å trekke over VISA i minibanker en kompis har gjort det som har SpareBank1, men ungdomskortet som ikke er VISA var ikke noe problem å trekke over i det heletatt, men dette har jeg ikke lengre.. fordi det er jo så lite praktisk.

Vet det går i Taxier, men jeg hadde blitt glad om dere hadde en løsning som gjorde det mulig å få ut cash på dagen!


Håper dere fortsetter å svare på dette!

God jul og Godt Nyttår!

Hilsen Kjell Kjellsen!


(som får tiden får mye kjeft )
Om du bor i Oslo: I Centrabygget (med Expert ol.) ved Colosseum Kino har en slik treg minibank
Viss du mot formodning skal en svipptur innom Gran Canaria i dag, så kan du ta ut rimelig mye der Jeg hadde 1800 kr i minus når jeg kom hjem fra Gran Canaria for noen år siden.
Jeg bor i Trondheim å håper dere kan komme med flere innspill!


steinar: lamt av deg å quote meg i signaturen din!
Er det virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette?

Trodde dere var fulle av informasjon og skills jeg, men?

(for all del, no offence)
Med postbanken VISA kan du overtrekke med 100 kroner over alt. Har du 13,-, så kan du belaste kortet med inntil 113, men du er nødt til å pluss. Dessuten er kanskje ikke 100 kroner all verdens, men det har "reddet" meg noen ganger
Kan man gå fra butikk til butikk å trekke over med hundre spenn da?
Nei, kan ikke overtrekke med mindre du har pluss på kontoen.

Å finne ut hvilke terminaler/minibanker som er nede er vel som å prøve å forutsi framtiden. Hvis en butikkterminal er nede og går på reserveløsning, så er det ikke mulig å ta ut penger.
Sist endret av Xtrax; 2. januar 2005 kl. 19:35.
Hm, ok

Mener det skal gå an å gjøre slikt i minibanker også jeg da men!

Men da må den spesifikke minibanken være offline, tenkte kanskje noen visste om når dette inntreffer.. ?
Minibankene bruker vel å være offline sånn ca rundt midnatt. Hvis du da har dekning på kortet så kan du ta ut så mye du bare orker har jeg hørt. Hvis du har minus på kortet er det bare å glemme tror jeg.

Forsåvidt, Dagbladet Fredag hadde en guide på hvordan man overlever uten spenn i Oslo for et års tid siden, var endel minibanker som var litt ustabile Tviler på denne ligger på nett da.
jeg har da dekning på kortet.. hehe

offline sånn ca rundt midnatt?

er det noe du vet, eller noe du sier?

Vet du av hvilke banker som er mest ustabile, og som kanskje er offline mest?
Var dette The End da eller?



Help me out here guys!
Var dette The End da eller?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig, bankene/BBS har sikret eg mye de siste årene mot at kunder overtrekker kontoene sine, og skulle du finne en minibank som er offline så er det tilfeldig. Er så vidt jeg vet ingen minibanken som er offline til bestemte tidspunkt. Hørte rykter om en slik, men dette fikset visstnok banken selv ganske kjapt.

Men å drikke seg full på krita med VISA er sjeldent noe problem på de riktige plassene.
I taxi er det også mulig å overtrekke, men de har nå begynnt å sjekke at kortet har dekning før de kjører deg noen plass (i Alta hvertfall).

Selv om det ikke er mulig å sjekke saldo andre plasser enn sin egen bank, er det mulig å sjekke om en konto har dekning eller ikke.

Så skal du overtrekke må du nøye deg med 100, eller finne en plass som ikke har direktekontakt med banken (men slike steder blir det bare mindre og mindre av).

Så vil du ha penger ut av minibanker må du nok skaffe påfyll ved å jobbe. Sorry, men slik er verden.
Veit da det, jeg har jobb å jobber selv jeg..

Bare det at jeg tenkte å ta ut et lite forskudd

hehe!

har fått til dette med sånn ungdomskort! men ikke med VISA, så tenkte jeg kanskje at noen visste av minibanker som ofte går offline eller noen måte til å få den til å gå offline på!


Det å drikke seg full, kjøpe pizza på Peppe's og kjøre taxi det vet jeg fra før!: )

Håper på flere seriøse innspill!
I Bodø har vi en fin minibank på Trekanten (Lite kjøpesenter). En minibank ifra Nordea faktisk!

En venn og jeg hadde litt lyst å se utrykkene til folk som skulle ta ut penger, men fikk den fine meldingen at Minibanken var offline

Da var det en telefonkabel som gikk i støpslet i veggen som vi da nappa ut. Minibanken funka helt til noen putta inn kortet, så etter folka hadde sagt noen styggord fordi banken var nede satt vi inn ledningen igjen, ventet 1 minutt kanskje, tada! den var online igjen, dro ut ledningen igjen osv. Slik holdte vi på

Så, tror det er litt vanskelig å få juksa ut penger ifra moderne minibanker.

Kan vel stappe ungdommskortet mitt inn, taste koden, så nappe ut kabelen? Men da vet vel minibanken allerede hvor mye penger jeg har på kontoen idet den bekrefter koden min.

Jaja, du får ha lykke til!
Har hørt snakk om at (de aller fleste) minibankene går offline for diverse vedlikehold, sjekker, etc. rundt midnatt. Når dette skjer kommer jo selvfølgelig an på hvilken minibank du bruker. Da skal du visstnok kunne overdra kortet ditt fordi minibanken er offline. Tidspunkter etc. har jeg ikke peiling på.
Er dette noe du vet, skjer det hver dag?

Eller er det bare noe du tror?

Takk for svar
Hvis du har en kompis eller noe sånt som står i en butikk, så få han til plugge utav oppkoblingen på terminalen. Og vips, der har du en reserveløsning... Enklere blir det ikke!
Men jeg er mest gira på flere metoder, det med minibanker..

Venter bare på at noen kanskje skulle vite om noe,

aller helst i Trondheim, der jeg da selv bor!
Det med at man kan overtrekke kontoen med så mye man vill på et bestemt tidspunkt har en kamerat av meg klart.

Dette skjedde på en minibank på bøler enten klokken 12:00 eller så var det 01:01 , husker ikke helt.
Han overtrakk rett og slett kontoen sin med 1000,- kr med et vanlig ungdoms kort fra postbanken.

Dette skjedde for en 2-3 års tid tilbake, men jeg tviler på at de har byttet ut minibankene som står på bøler?.
Ja, jeg vet at det er lettere med ungdomskort, men jeg har ikke det :P

Og det at det er minibanker på BØLER, hjelper meg svært lite når jeg sitter her i Trondheim

Men uansett, takk for svar!

Håper flere kan komme med innspill her!!
Var noen minibanker her i Molde som visse dager fra 23:45 til midnatt noen dager i uken betalte ut det beløpet du ville, uansett saldo. Dette er dog noen år siden, så jeg aner ikke om det funker ennå.
Ok! håper på flere svar her!!
Man kan få kreditt på intill 3000,- etter avtale med banken på VISA. Denne kan man bruke i minibanker, butikker osv.

Jeg kjenner til venner som har en annen ordning: At de kan ta ut i butikker ved kjøp, og har en kreditt på intil 1500,- på denne måten, etter avtale med banken!

Hvilke banker dette gjelder vet jeg ikke. Men man må altså ikke ha et kredittkort for å få kreditt. VISA kan gi deg dette, men altså i små beløp.
Sist endret av Chubby; 2. januar 2005 kl. 23:21.
VISA kortet ditt er ikke et kredittkort, det er som 95% andre "kredittkort" et debitkort.
Eneste løsningen er som nevnt over å dra kortet på en terminal som er offline. Med mindre du hadde vært i utlandet.
centric,

takk for siden der..

Men det står veldig mye gammelt der og det er ikke akkurat verdens mest aktive forum heller

Men er det noen som vet noe mer om hvordan man kan få ut penger litt tidligere med Postbanken VISA?


Noen som har noen nylige erfaringer de gjerne vil dele med meg?

..
hvorfor skaffer du ikke bare det sølvkortet(tror det er sølv, samma faen, det alle kjendisene har) fra american express? D da kan du kjøpe av du vil på kreditt! Inkludert jumbojett hvis du skulle ønske det (Går ut i fra du tjener over 25 milliner i året da)
Man kan overtrekke alle VISA kort (gjelder ikke electron) med inntil 1000 kr i alle betalingsterminaler. Betalingsterminalene trenger ikke være offline, hvis de er det kan man faktisk overtrekke mer.

Det meste jeg har overtrukket kontoen min var med ca. 7000 kr. Det gjaldt et kjøp på internett.

Merk dere at overtrekk er noe som er svært stygt. Har du masse overtrekk kan det bli vanskeligere å få lån osv. Jeg fikk avslag på lån i DNB, selvom jeg kunne dokumentere at jeg ville kunne dekke lånet, i tillegg til at min far kunne stå som kausjonist. Dette var visstnok pga. mine overtrekk, noe som jeg ikke trodde var så farlig iogmed at jeg aldri har rukket å få purringer på overtrekkene. De betalte jeg alltid fortløpende.

Nå har jeg byttet bank, fått det lånet jeg ville ha, og er ferdig med overtrekk.

Informasjon om dine overtrekk lagres i banken din sitt system i opptil 3 år...
I min butikk, kiwi, får man ikke lov å ta ut penger på reserveløsning. Bare så det er sagt.
Hvordan og hva er forskjellen på electron og ikke ?

Jeg har VISA, bank axept er det eneste som står bakpå kortet, altså et helt vanlig VISAkort!

Får man til å trekke over 1000 spenn på en vanlig betalingsterminal... dvs i butikken.. ?

Sikker på det? blir litt for flaut å få ikke godkjent.. if u know
Når du betaler med Electron kan man ikke bruke reserveløsning, man banken og terminalen må være i tilkobling! Dette skrev jeg før om du hadde giddet å lese isteden for å interessere deg med å spamme "mer info" hele tiden. Om du har Electron står det.

Du har fått svar, du kan overtrekke kortet ditt ved reserveløsning.
Jeg kom bare på å TENKE på en ting, noe jeg tviler på at er aktuelt...


Hva om man befinner seg i utlandet?? (la oss si f.eks Sverige, det er jo utlandet, aight?

Om man er over grensa til Trondheim, ---> Storlien, og det er en minibank der, ville det vært mulig å ta ut der... ? om det bare er pluss på kontoen?!

Tviler på at sverige har kontakt med norske betalingsterminaler, eller hvordan fungerer det der?

Håper på svar! (fra noen som vet)
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
Jeg kom bare på å TENKE på en ting, noe jeg tviler på at er aktuelt...


Hva om man befinner seg i utlandet?? (la oss si f.eks Sverige, det er jo utlandet, aight?

Om man er over grensa til Trondheim, ---> Storlien, og det er en minibank der, ville det vært mulig å ta ut der... ? om det bare er pluss på kontoen?!

Tviler på at sverige har kontakt med norske betalingsterminaler, eller hvordan fungerer det der?

Håper på svar! (fra noen som vet)
Vis hele sitatet...
Har de internett i Sverige? Ja det har det. Altså har de mulighet til å være i kontakt med banken. Hvis ikke ville ikke Electron funka i utlandet...
Ja, men det går da overtrekke i UTLANDET, sverige er da som jeg veit i utlandet ?

jeg har snakka med ei som har trukket over med visa på ett senter over svinesund i minibank (gjort det 2-3 ganger), så hvorfor skal det ikke fungere på Storlien........ ?
og en ting til, hva er forskjellen på VISA ELEKTRON og IKKE ELEKTRON?

Finnes det to typer visa kort da altså... ?


Eller.. ? Forklar meg?? plz
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
Ja, men det går da overtrekke i UTLANDET, sverige er da som jeg veit i utlandet ?

jeg har snakka med ei som har trukket over med visa på ett senter over svinesund i minibank (gjort det 2-3 ganger), så hvorfor skal det ikke fungere på Storlien........ ?
Vis hele sitatet...
Se å trekk hue opp a ræva!

Forstår du hva jeg skriver? Det er mulig å trekke over kontoen og minibanken KAN være i kontakt med banken i Norge.
Opprinnelig postet av Kjell Kjellsen
og en ting til, hva er forskjellen på VISA ELEKTRON og IKKE ELEKTRON?

Finnes det to typer visa kort da altså... ?


Eller.. ? Forklar meg?? plz
Vis hele sitatet...
Det har jeg alerede svart på. Electron betyr at minibanken/terminalen må være online med banken for at man skal betale. Man kan ikke bruke reserveløsninger.

LES!