Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1708
Skal ha LAN snart, så jeg lurte på hvordan man lager cs-filmer?
Tror det er sånn at man lager en demo, åpner den og skriver make_movie 30 eller noe sånt. 30 er fps'en. Det vil si at det kommer 30 bilder i sekundet inn i HL mappa. I Adobe Premier kan man ihvertfall bruke "numbered stills" som blir til en film. Alle bildene er nummerert.
Har ikke gjort det før, men du tar opp demo, så finnes det programmer som gjør demo filer om til et eller annet film-format. Dermed er det å bruke Adobe Premiere eller et annet program til å redigere filmen. For å lage demo skriver du "record (demonavn)". Har ikke prøvd Stitch sin metode til å recorde.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av Svonna
Har ikke gjort det før, men du tar opp demo, så finnes det programmer som gjør demo filer om til et eller annet film-format. Dermed er det å bruke Adobe Premiere eller et annet program til å redigere filmen. For å lage demo skriver du "record (demonavn)". Har ikke prøvd Stitch sin metode til å recorde.
Vis hele sitatet...
Har du noen peiling på hva det programmet heter? Har søkt litt rundt for det, men finner ikke noe..
du skriver det i console!
record navn
deretter spiller du dem av i geekplayer for og konvertere til avi eller mpeg bruker du moviemtach
Les denne enkle og greie guiden på:
http://www.lancrew.net/counterstrike/index.php?page=avi

Edit: siden funker ikke i Opera
One of the good guys
2rs1's Avatar
Noen som har peiling på hvorfor jeg ikke kan huke av på "Nubered Stills" i Adobe premiere 6.0? Det tror jeg hadde spart meg for utrolig mye tid..
bruk heller videomach eller noe slikt, bare for å sette sammen bildene til film, SÅ tar du klippene til premiere..
Jeg har laget en film i Half-Life Adrenalin Gamer

Jeg brukte samme metode som er beskrevet her: http://www.lancrew.net/counterstrike/index.php?page=avi

Det funket bra, men det blir en del bmp filer i hl mappa. Dette kunne man hvert foruten. men slik fungerer det nå bare.

Vil oxo anbefale Adobe Premiere.. det funker utmerket til videoredigering. Litt vanskelig kansje i begynnelsen men det kommer seg etterhvert.

Her er filmen jeg laget: http://www.own-age.com/vids/videoprofile.asp?id=276
ToyBoy's Avatar
Trådstarter
25 0
Har et lite problem med videomach. Når filmen er ferdig lagd og har blitt til avi, så er bare halvparten av filmen med farger. Hva skjer??
Hmm, ja det problemet er VELDIG kjent, alle som jeg kjenner som har lagd film med det har fått dette problemet, det virker som om min pc er den enese som får hele med farger, skulle gjeren ha lagt ut den (filmen, men den er i AVI (700 mb) og sliter med ISDN, så nuwell...

Aner uheldigvis ikke hvordan man fikxer problemet...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Funka fint for meg.. Brukte du codec? For da kan det kanskje ha noe med den å gjøre.. Eller bare en re-install bruker også og hjelpe..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Føler bare at jeg må hjelpe litt til her. Man tar å laster ned Fraps v. 2.0.0 fullversion. Info www.fraps.com. Så bruker man geekplay eller seismovision til å se filmen og trykker F9 (hvis du ikke har forandret oppsetet til Fraps). Da ha rdu an avi film som er lett å redigere litt stor da men men...
/OFF topic

Noen som har en bra cs demo???