Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3400
Kan godt være denne blir i feil emne

Hadde en heftig vrangforestilling/trip i går etter jeg hadde lagt meg og ikke var særlig trøtt. Lå i sengen og bare så i taket og begynte å kjenne meg litt rar i hodet, så ser jeg ned mot beina, og vipps der er beina mine strekt 5 meter (som spagetthification i svarte hull) og rommet har blitt ti meter lengre og blir smalere jo lengre bak i rommet det går, og taket er en 20 meter høyere og jeg følte meg passe liten. Har opplevd dette flere ganger før de siste ti årene, men lenge siden sist, er nå 25 år. Aldri rusa meg på noe anna enn alkohol/nikotin, og var edru i går. Veldig ubehagelig

Noen som har noen formening om hva det er, eller opplevd lignende "vrangforestillinger" å fortelle om? Enten edru eller ei..Har vært helt likt bare drøyere de andre gangene.
Vil tro det er relativt normalt. Hatt lignende i hele oppveksten og i ny og ne de siste årene.

Generelt så kan det være tegn på at kroppen kanskje ikke har det så alt for bra.

Ikke noe å bekymre deg over. Lytt til kroppen så går det fint =)
Trådstarter
24 2
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vil tro det er relativt normalt. Hatt lignende i hele oppveksten og i ny og ne de siste årene.

Generelt så kan det være tegn på at kroppen kanskje ikke har det så alt for bra.

Ikke noe å bekymre deg over. Lytt til kroppen så går det fint =)
Vis hele sitatet...
Bra jeg ikke er alene da glemte å nevne at dette varer i opp mot 30 minutt
Det er iallfall ikke normalt. Holder det fremdeles på hvis du reiser deg opp og f.eks. går ut av sengen/rommet?
For det første: Det du opplever er per definisjon ikke vrangforestillinger, men hallusinasjoner. Årsaken er litt vanskelig å fastslå – i utgangspunktet ville jeg oppsøkt lege for å få avdekket om dette eksempelvis er psykisk eller hjerneorganisk. Du sier imidlertid at du har opplevd dette "flere ganger" de "siste ti årene", noe som ikke høres spesielt ofte ut. Har det blitt vanligere med tiden? Skjer dette bare når du ligger? Har du noen sykdommer, og bruker du noen medisiner?
Trådstarter
24 2
Sitat av Pengui Vis innlegg
For det første: Det du opplever er per definisjon ikke vrangforestillinger, men hallusinasjoner. Årsaken er litt vanskelig å fastslå – i utgangspunktet ville jeg oppsøkt lege for å få avdekket om dette eksempelvis er psykisk eller hjerneorganisk. Du sier imidlertid at du har opplevd dette "flere ganger" de "siste ti årene", noe som ikke høres spesielt ofte ut. Har det blitt vanligere med tiden? Skjer dette bare når du ligger? Har du noen sykdommer, og bruker du noen medisiner?
Vis hele sitatet...
Er snakk om ca 2-3 ganger i året de siste ti år, passe skjeldent. Blitt mer vanlig ja. Mener å huske at første gang var jeg bare 11 tolv år så tok det en stund før neste gang.har vært en episode der det skjedde når jeh sto, måtte holde på veggen for å få balansen på plass da og satt meg ned i sofaen, varte en liten stund etter det da også, ellers ingen sykdommer eller medisiner Slutta på cipralex for 2 år siden
Sitat av fail93rock Vis innlegg
Er snakk om ca 2-3 ganger i året de siste ti år, passe skjeldent. Blitt mer vanlig ja. Mener å huske at første gang var jeg bare 11 tolv år så tok det en stund før neste gang.har vært en episode der det skjedde når jeh sto, måtte holde på veggen for å få balansen på plass da og satt meg ned i sofaen, varte en liten stund etter det da også, ellers ingen sykdommer eller medisiner Slutta på cipralex for 2 år siden
Vis hele sitatet...
I og med at det er blitt vanligere, ville jeg oppsøkt fastlege for nærmere utredning. Her er man avhengig av blodprøver og eventuelt andre tilleggsundersøkelser for å kunne komme nærmere en diagnose.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Numb all the way
Freakyme71's Avatar
41 7
Ville ha oppsøkt fastlegen. Det er ikke hypagogne hallusinasjoner da?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke bekymre deg, det er bare kroppen din som sovner mens hodet er våken. Søk opp lucid dreaming hvis du vil ha noe nytte ut av dette.