Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3787
Hei, medfreaks. Noen her inne som ser på anime og har noe å anbefale? Har ikke egentlig sjekket ut sånn altfor mye men føler for å se noe anderledes. Helst noe som ikke er på flere tusen episoder, liker serier med en lengde det går ann å komme seg igjennom.

Så forrøvrig Death Note og Elfen Lied etter at en venn maste meg til det, og må si det var verdt det
Kommer litt an på hva du liker ?

kan jo skrive noen jeg synes er bra.

Black Lagoon
Eureka 7
White Album
Tora Dora
Darker then black
Souul Eater
Claymore
Mirai Nikki ( En av mine absolutte favoritter )
Haha!
Steins Gate, uten tvil. Den burde du sjekke.
Beklager jeg ikke har noe linker å vise frem.
Shady Banana
Quix's Avatar
Hvis du liker Elfen Lied og Death Note så vil jeg påstå at du vil like Mirai Nikki (Future Diary) og Deadman Wonderland.
Elfen Lied og Death Note var mine første to serier også. Derfor tror jeg du også vil like Steins;gate, som nevnt tidligere, Full metal alchemist og kanskje fairytail. Hvis du vil teste ut den andre enden av skalaen så kan du jo sjekke ut Nichijou også.

Edit: og deadman wonderland!
Sist endret av Elemental; 4. juni 2013 kl. 20:22.
+1 på steins gate og dead man wonderland, fantastiske serier.
Vil anbefale Shingeki No Kyojin eller på engelsk Attack on Titan. En i klassen min såg anime for første gang og han ble forelska i det.

Annet jeg komme på for nå er:
Kiba
Shaman King
D.Gray-man
Sword Art Online
Katekyo Hitman Reborn
Sist endret av Wookie5; 4. juni 2013 kl. 20:32.
Her er et lite utdrag av det jeg har likt best gjennom mine utallige timer med anime, alle anbefales sterkt
Code Geass
Devil May Cry
Berserk Golden Age Arc (Ongoing, film-serie)
Gantz
Mirai Nikki TV
Black Lagoon
Samurai Champloo
Hajime No Ippo
Full Metal Alchemist
Bakemonogatari
Great Teacher Onizuka
Vis hele sitatet...
Sist endret av Jorg; 4. juni 2013 kl. 20:36.
Hellsing? Vampyr anime. men langt lang LANGT i fra homsevampyrer som glitrer :P grei serie egentlig.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Wookie5 Vis innlegg
Vil anbefale Shingeki No Kyojin eller på engelsk Attack on Titan.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne. Dette er en helt sinnsykt fet serie! Se den!
Death Note og Hellsing er mine favoritter! Epic moment fra Hellsing
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sword Art Online
Death Note
Full Metal Alchemist
Pokemon
Code Geass

De jeg kommer på i farten, men er selvfølglig mye bra Anime som er ute.
Vel kan vel prøve deg på Naruto? da har du noen uker forran deg.

Ser det er ingen som har linket til sider så jeg kan vel komme med en Link
Deadman stopper jo på episode 12 som er ca halvparten av mangaen, men sånn er det men mange animer som er 12 eller 25 episoder

men noen får en sesong til


animer:

Gantz
Berserk
GTO
Katekyo Hitman Reborn
Beelzebub
Gintama
Soul Eeater
FMA
Hunter X hunter

så har vi de største da: Dragon ball, Naruto, Bleach, One piece

er selv ingen fan av naruto da det suger vilt etter første sesong (227 episoder) men one piece er vell min favoritt, eller barnet inne i meg
Shady Banana
Quix's Avatar
TS, hvilke sjangre er du ute etter? Er lettere å gi anbefalinger da
Har eigentleg ikkje særleg og komme med, ville bare ha moglegheit til og finne fram til tråden enklast mogleg.
Samurai champloo og Full metal alchemist. Se de!
Triangle's Avatar
Trådstarter
35 9
Mirai Nikki, Hellsing og Sword Art Online i første omgang, blir vel å bruke tråden her som fyll til watchlisten min etterhvert tenker jeg. Takk for svar!

Forresten, hva er forskjellen på Hellsing og Hellsing Ultimate, er det noe poeng i og se begge eller er det en remake?
Guilty Crown
Mirai Nikki
Code Geass (2 sesonger)
Neon Genesis Evangelion
Darker than Black
Ef - A tale of memories
Sola
Kuroko no basket
Serial Experiments Lain
Another
Claymore

Hva slags sjangre foretrekker du? Blir litt vanskelig å komme med anbefalinger uten å vite hva slags sjangre du liker.

Du burde også sjekke ut myanimelist, mye hjelp å få der av anbefalinger og diverse
Sist endret av Chemdog; 5. juni 2013 kl. 00:31.
Hellsing Ultimate.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Haha!
Steins Gate, uten tvil. Den burde du sjekke.
Beklager jeg ikke har noe linker å vise frem.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte på å begynne å se S;G. Det virker som om den er en oppfølger til noe, bør det sees først?


Til OP:

Fullmetal Alchemist (Brotherhood), Death Note, Higurashi, Hunter x Hunter, MSMM og Monster er "seriøse" serier som alle er verdt en anbefaling. Hunter x Hunter er den gamle, det har visstnok kommet en remake som jeg ikke har sjekket ut. Higurashi bør sees før Higurashi "Kai", og du bør se begge.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Hellsing? Vampyr anime. men langt lang LANGT i fra homsevampyrer som glitrer :P grei serie egentlig.
Vis hele sitatet...
Tror ikke noen av vampyrene i Twilight var homo, de fleste hadde dame faktisk.

Black Lagoon
Cowboy Bebop
Steins Gate
Shingeki No Kyojin
Sword Art Online
Trigun
Sist endret av olaPola; 5. juni 2013 kl. 07:02.
Shady Banana
Quix's Avatar
Vil også komme med en anbefaling til Shinsekai Yori (From The New World)
Dette er en veldig bra serie som har fått mindre oppmerksomhet enn den fortjener. Anbefaler at folk sjekker den ut.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vil virkelig anbefale Mirai Nikki. Det er bare 26 episoder, også.
Triangle's Avatar
Trådstarter
35 9
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Vil virkelig anbefale Mirai Nikki. Det er bare 26 episoder, også.
Vis hele sitatet...
Sjekker ut når jeg kommer hjem, fin lengde også. Som sakt orker jeg ikke og sette meg inn i de lengste seriene for øyeblikket
Det er kommet en ny serie jeg vil anbefale på det sterkeste å se.

Attack on Titan - Shingeki no Kyojin - 9 episoder og er ongoing. (muligens ender det som en 25 eller 50 episoder. Spørs hvor lenge mangaen blir gående.

http://operationrainfall.com/wp-content/uploads/2013/05/attack-on-titan-2.jpg

Plot:
The series follows the story of Eren Jaeger, his adopted sister Mikasa Ackerman, and their friend Armin Arlart. After the outermost wall falls and Eren's mother dies in the resulting destruction, he vows revenge against the Titans and later enlists in the military, followed by his friends. Years later, during his first battle against the Titans, he discovers that he has the ability to transform into a Titan at will. Seen as a threat to mankind by some, and as a ray of hope by others, Eren joins his companions in a desperate fight to protect what remains of their society, while looking for answers to the mysteries surrounding the Titans, the Walls and his own existence as well.





http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Titan
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Det er kommet en ny serie jeg vil anbefale på det sterkeste å se.

Attack on Titan - Shingeki no Kyojin - 9 episoder og er ongoing. (muligens ender det som en 25 eller 50 episoder. Spørs hvor lenge mangaen blir gående.

http://operationrainfall.com/wp-content/uploads/2013/05/attack-on-titan-2.jpg

Plot:
The series follows the story of Eren Jaeger, his adopted sister Mikasa Ackerman, and their friend Armin Arlart. After the outermost wall falls and Eren's mother dies in the resulting destruction, he vows revenge against the Titans and later enlists in the military, followed by his friends. Years later, during his first battle against the Titans, he discovers that he has the ability to transform into a Titan at will. Seen as a threat to mankind by some, and as a ray of hope by others, Eren joins his companions in a desperate fight to protect what remains of their society, while looking for answers to the mysteries surrounding the Titans, the Walls and his own existence as well.





http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Titan
Vis hele sitatet...
Muligens kutte ned litt? Spolier jo så og si alt som har skjedd frem til nå...
Jaja, nå får jeg ikke redigert svaret heller. Pytt pytt

Bare en siter knapp, men denne posten kunne jeg endre....

Hvis du "un-quoter" meg, så får jeg endret på det
Sist endret av Onibawan; 5. juni 2013 kl. 11:26. Grunn: Proof.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg tenkte på å begynne å se S;G. Det virker som om den er en oppfølger til noe, bør det sees først?
Vis hele sitatet...
Serien er basert på et dataspill, men akkurat samme historien og bygger ikke på noe annet. En av mine favorittserier, selv om all logikken ikke henger på grep.

+1 til
Steins;Gate
Full Metal Alchemist
Code Geass
Neon Genesis Evangelion
Claymore (serien avviker fra mangaen mot slutten though, som er dumt)

Mine egne bidrag til lista:

Full Metal Panic
Rave
Fate/Zero
Ergo Proxy
Sist endret av WTyskeberget; 5. juni 2013 kl. 12:40.
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Det er kommet en ny serie jeg vil anbefale på det sterkeste å se.

Attack on Titan - Shingeki no Kyojin - 9 episoder og er ongoing. (muligens ender det som en 25 eller 50 episoder. Spørs hvor lenge mangaen blir gående.


Plot:
The series follows the story of Eren Jaeger, his adopted sister Mikasa Ackerman, and their friend Armin Arlart. After the outermost wall falls and Eren's mother dies in the resulting destruction, he vows revenge against the Titans and later enlists in the military, followed by his friends. Years later, during his first battle against the Titans, he discovers that he has the ability to transform into a Titan at will. Seen as a threat to mankind by some, and as a ray of hope by others, Eren joins his companions in a desperate fight to protect what remains of their society, while looking for answers to the mysteries surrounding the Titans, the Walls and his own existence as well.





http://en.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Titan
Vis hele sitatet...
Begynte å se på denne igår, fant den random på AnimeSeason. Så alle 9 episodene på en dag. Dæven den er bra. Kjipt at hele inlegget ditt spoiler ting som ikke har skjedd enda da