Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2755
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg er student og bor i Oslo og stor trives. Når jeg kommer hjem på ferie til kristiansand så forteller jeg familien min om hvor greit jeg har det i oslo.

Nå er det slik at dem faktisk vurderer å flytte til Oslo de og av forskjellige grunner. Men de er bekymret for at de vil få problemer med å finne jobb der. Pappa er 54 år og er lærer på ungdomsskole, mens mamma er vaskedame på en annen skole.

Hvordan ville det eventuelt vært ved en flytting? Dem begge jobber jo i kommunen, finnes det en slags prosess hvor kommunen kan hjelpe dem å finne jobb hvis de bestemmer seg for å flytte? Jeg regner nok med at de ikke kan finne dem jobb på dagen, men hva med f.eks 1 år frem i tid, også kan de få tid til å selge huset, kjøpe ny osv?

Takker for svar.
De må jo klare å søke jobb selv? De burde være voksne nok til å se risikoen selv.
Det beste vil vel være å spørre sine nåværende overordnede om de eventuelt kan fikse omplassering. Hvis ikke, så er det vel bare å ta tak og søke selv.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som pilky01 sier, kan omplassering være aktuelt, faren din som er lærer, vil nok ikke ha noe som helst problem med å få ny jobb i Oslo. Moren din, vil jeg og anta, rimelig lett vil få en ny jobb i Oslo.

Men for å være litt føre var, boligprisene i Oslo, er relativt høye i forhold til gjennomsnitt inntekt i Norge. Visst de ønsker at hus, er det jo ingen problem å flytte til for eksempel Moss, eller andre nærliggende byer, og pendle til Oslo sentrum, eller utkanten av Oslo. Boligprisene er relativt mer overkommelige der.

For å gi et eksempel: Kjøpt hus i nærheten av fredrikstad til 3,5M, 128 netto KVM, 3 soverom, nyoppusset bad og nytt kjøkken.

Leiligheten jeg og dama har på majorstua, hadde vi ikke solgt for mindre enn 5M, om det hadde vært aktuelt, 2 soverom, separat kjøkken, 68 kvm..

Mens hus i Oslo, med en OK standard, starter jo på 4,4M i utkanten, og blir drastigt høyere, hvor lenger inn mot sentrum du kommer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som pilky01 sier, kan omplassering være aktuelt, faren din som er lærer, vil nok ikke ha noe som helst problem med å få ny jobb i Oslo. Moren din, vil jeg og anta, rimelig lett vil få en ny jobb i Oslo.

Men for å være litt føre var, boligprisene i Oslo, er relativt høye i forhold til gjennomsnitt inntekt i Norge. Visst de ønsker at hus, er det jo ingen problem å flytte til for eksempel Moss, eller andre nærliggende byer, og pendle til Oslo sentrum, eller utkanten av Oslo. Boligprisene er relativt mer overkommelige der.

For å gi et eksempel: Kjøpt hus i nærheten av fredrikstad til 3,5M, 128 netto KVM, 3 soverom, nyoppusset bad og nytt kjøkken.

Leiligheten jeg og dama har på majorstua, hadde vi ikke solgt for mindre enn 5M, om det hadde vært aktuelt, 2 soverom, separat kjøkken, 68 kvm..

Mens hus i Oslo, med en OK standard, starter jo på 4,4M i utkanten, og blir drastigt høyere, hvor lenger inn mot sentrum du kommer.
Vis hele sitatet...
Takker for svar