Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2755
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg er student og bor i Oslo og stor trives. Når jeg kommer hjem på ferie til kristiansand så forteller jeg familien min om hvor greit jeg har det i oslo.

Nå er det slik at dem faktisk vurderer å flytte til Oslo de og av forskjellige grunner. Men de er bekymret for at de vil få problemer med å finne jobb der. Pappa er 54 år og er lærer på ungdomsskole, mens mamma er vaskedame på en annen skole.

Hvordan ville det eventuelt vært ved en flytting? Dem begge jobber jo i kommunen, finnes det en slags prosess hvor kommunen kan hjelpe dem å finne jobb hvis de bestemmer seg for å flytte? Jeg regner nok med at de ikke kan finne dem jobb på dagen, men hva med f.eks 1 år frem i tid, også kan de få tid til å selge huset, kjøpe ny osv?

Takker for svar.
De må jo klare å søke jobb selv? De burde være voksne nok til å se risikoen selv.
Det beste vil vel være å spørre sine nåværende overordnede om de eventuelt kan fikse omplassering. Hvis ikke, så er det vel bare å ta tak og søke selv.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som pilky01 sier, kan omplassering være aktuelt, faren din som er lærer, vil nok ikke ha noe som helst problem med å få ny jobb i Oslo. Moren din, vil jeg og anta, rimelig lett vil få en ny jobb i Oslo.