Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3898
Hei

Vi er en kompisgjeng som holder på å diskutere hvordan bruke en powerbank best med tanke på og ha strøm på telefonen lengst.

1. Vente til mobilen er 5% igen så sette på powerbanken?
2. Koble på powerbanken med engang?
3. Noe helt annet?

Hva mener dere??
Sist endret av Oddiii; 27. juni 2017 kl. 21:03.
Uten at jeg er ekspert på området vil jeg tro det er likegyldig. Du har uansett like mye strøm på powerbanken og kan ikke lade mer enn du allerede har. Men mulig jeg tar feil altså.
Batteriene brukt i telefoner i dag trives best på ~50% fordi der er det mest behagelig mengde strøm for batteriet. Det tar lenger tid å lade opp fra 95%-100% enn det tar å lade fra 50% til 55%. Her er det mulig jeg er blitt totalt feilinformert for jeg har ikke sjekket opp dette selv, men jeg har hørt det fra noe jeg vil kalle en svært troverdig kilde. Å fortsette å lade et 100% oppladet batteri er faktisk ikke sunt for battericellen.

Begynn å lade på 20% og trekk den ut på 80.

Når det gjelder å trekke ut strømmen fra en powerbank vil vel denne sannsynligvis trekke ut like mange mAh uansett om den er på 99% eller 4% da, det tør jeg ikke uttale meg noe om.
Sist endret av Pygoscelis; 27. juni 2017 kl. 22:24.
jeg bruker en slik: http://www.goalzero.com/p/151/sherpa-50-power-pack
og parrer den med denne: http://www.goalzero.com/p/179/nomad-20-solar-panel

da her jeg nok strøm på dager med dårlig vær og ubegrenset når det er sol.
Kommer jo litt ann på størrelsen på powerbanken.
Men selv pleier jeg å plugge den i på rundt 30% og setter samtidig telefonen i flymodus.
Flymodus slår av alt som bruker batteri til vanlig så batteriet lader fortere samtidig som det holder lenger.
Oddiii's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Kommer jo litt ann på størrelsen på powerbanken.
Men selv pleier jeg å plugge den i på rundt 30% og setter samtidig telefonen i flymodus.
Flymodus slår av alt som bruker batteri til vanlig så batteriet lader fortere samtidig som det holder lenger.
Vis hele sitatet...
Hvor mye pleier du og lade den til da? 100%?