Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9163
Hei!
Jeg kjørte hoverboard i regnvær, som jeg pleier å gjøre. Problemet er bare at akkurat idag var det ekstra ille, så hoverboardet tok nok inn vann, da det plutselig stoppet. Indikatorene for at det var på, sto på, men ingenting skjedde da jeg trykket inn platene. Jeg prøvde med en restart. Av / på, og da slo den aldri seg på igjen.

Jeg prøvde å holde inn på-knappen, det begynte å lage jevne lyder, jeg kunne ikke helt høre om det var pipelyd, eller motoren(e).

Da jeg kom hjem, skrudde jeg opp hoverboardet, koblet fra batteripakken, tok med hoverboardet i dusjen og spylte alt, jeg spylte så mye at jeg er 100% sikker på at vi like greit kunne si at jeg bada det.

Nå står alle komponentene til tørk. Batteriet står selvfølgelig frakoblet enda.

Jeg lurer derfor på; Når noe er vannskadet og ikke ville fungere på stedet, er det da trolig at hoverboardet er dødt? Ingen vits i å prøve med tørkeoperasjonen jeg har?
absolutt vent til det er HELT knusk tørt.
Om ikke dette funker så er det nok faktisk noen som kjøper ødelagte "hoverboard" også
HVORFOR tok du hoverboardet, som du var redd hadde blitt vannskadet, i dusjen og tilførte MER vann?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Loppe Vis innlegg
HVORFOR tok du hoverboardet, som du var redd hadde blitt vannskadet, i dusjen og tilførte MER vann?
Vis hele sitatet...
For å vaske ut salt og skit som gjerne er på vegane. Det er ikkje spesielt dumt om du først har fått vatn på ting. For reint vatn skader elektronikk i svært liten grad.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan jo virke som det kortsluttet noe, da det hadde vann på seg samtidig som batteripakken var i, og den var påskrudd.


Det skader jo ikke å vente litt slik at den tørker mer før du prøver, se gjerne etter komponenter som har sluppet den magiske røyken ut, evt spor etter irr/korrosjon på kobberbanene.
Det er heller ingen dum ide å få målt volt på batteriet, kan fort ha vært noe som har tatt knekken på det.

Du bør ikke kjøre når det er vått/regner, tviler på de er ment for det.
Om du mot formodning får den til å fungere bør du prøve å beskytte kretskortet i fremtiden mot fukt ved å bruke epoxy eller spray på hovedkortet eller utsatte steder. Evt tette stedene der vannet kommer inn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Åssen gikk det med tørkinga? Fikk du liv i maskinen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Nei, hoverboardet døde. Bestilte nye komponenter på ebay, og ruller nå fornøyd rundt igjen