Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3422
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, som de fleste vet har våre kjære politikere gått amok mot GTA 3, og vurderer om spillet er mot norsk lov også videre......
Pga at vesle Gravferd Blakkstad Haugland ikke klarer det andre brettet og ikke skjønner shitten så skal spillet nå ut av norske hyller hvis hun får det som hun vil...
MEN, hvis man tar ps2 og resten av spillmaskinene og pc i beregning, har man ikke mer voldelige spill en gta3?? Soldier of fortune feks. har det kommet noen reaksjoner på det??hmmz, ikke som jeg har fått med meg. Nå lager de en ny versjon av SF som skal inneholde over 90 hit-punkter og du kan i teorien blåse finger etter finger av "offeret" ditt...
Har dere andre eksempler på voldelige spill????
Og er dere enige i at politikerene over-reagerer??
Totto
Jeg er enig i at de over-reagerer. Det er greit hvis de setter en 18-års aldersgrense på GTA, men å forby det for voksne også er dumt. Hva er grunnen til dette? Er de redde for at folk går ut og gjør det samme i virkeligheten?

Det er vel ikke bare det at det er voldelig. Det er vel også at du f.eks kan ta med deg horer i bilen og alt handler om å være kriminell. Kanskje det går greit med Soldier of Fortune fordi du dreper kriminelle istedenfor uskyldige fotgjengere?

Men de ødelegger jo bare for de stakkarene som har lagd spillet. Jeg hadde tenkt til å kjøpe det til PC og støtte Rockstar Games eller hva de heter for å ha lagd ett så genialt spill, men hvis politikerne får stengt det ute så downloader jeg det heller. Jeg skal iallefall ha det samme hva politikerne sier

Her er forresten ett
eksempel på hvordan Soldier of Fortune 2 blir
Sist endret av Skulleye; 5. januar 2002 kl. 20:01.
Det er jo noen spill som nærmest er legendariske når det gjelder "negativ" omtale...

Carmageddon - Vrooom ! Kjør ned fotgjengere, gjerne så mange om gangen som mulig ! (det fantes en tysk versjon med roboter og grønt blod ... )

GTA (Grand Theft Auto) - Den første og legendariske. Say no more.

Kingpin - Hemningsløs vold i mørke gater.

Max Payne - Pain to the max. Blant fjorårets beste spill.

Blood - Gotisk vold. (fant ikke på noe bedre )

Doom (1) - Meget skummelt spill for mindreårige sa de da spillet ble lansert. Jeez.

Quake (1) - Det var jo så fælt med hunder og folk som løp mot deg med motorsag. Spillenes add-on mester.

C&C (Command & Conquer) - Spillet som endret våres syn på strategi spill. "Blodig" var det også.


Alt jeg husket ...
Leste faktisk at GTA3 selger mye mer enn før etter at ho derre sa det der ;)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Syns at voldelige spill bare er bra jeg, i alle fall slik grafikken er nå.
Blir det derimot bedre grafikk om et par år og alt ser ut som film, da kan de forby så mye de vil. Alle er vel enig med at det ikke er bra for 8åringer å spille spill der du kutter opp hodet på noen og frytyrsteker hjernen, for deretter å mate de neddopete ofrene med sin egen hjerne?
Argus faen ta... jeg flytter til nederland. Skulle ikke forundra meg om hun fikk gjennomslag på det forslaget. Norge nermer seg bare mer og mer amerika sitt "beskyttelse"-system... Lolish. Kan da for faen ikke sensurere ett spill! Trodde norge var et fritt land jeg?

Det som heller bør skje er en stricting på hvem som får lov til å kjøpe spill, og hvem får ikke. Stram heller opp på dette (slik at grensene blir fulgt litt mer, slik at 8 åringer ikke kan kjøpe 18 års spill). F3ck norge.. Kripos vil også ha anonyme internett tjenester ulovlig. Jeg får lyst til å kakke hele gjengen...HARDT...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Prazor: som om jeg skulle sagt det selv.
Måten man uttrykker seg på her i landet har blitt skremmende lik usa's...
er det noe vi ikke liker, så forbyr vi det. Man DRITER I hva alle andre synes, så lenge de folka på "tinget" ikke blir berørt. De tenker på vårt "beste"... Yeah Right!
Dovøy klarer sikkert å få fiksa ett lovforslag eller to. Så vi må dra til utlandet for å få tak i Soldier of Fortune 2 når det kommer o.l
Hadde ikke forundra meg...
Ironisk nok så selger spillet enda bedre etter gratis pr fra VG og Dagbladet..
Totto
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Jeg håper du kødda der Qee...
Gta 3 er ute.............
De kan heller selge voldlige spill inn i en butikk som bare "voksene" kan gå å kjøpe.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
hehe, ett "kondomeriet" for spill.
18 år legg plikt i døra. Snuff butikk for spill...........
Totto
Opprinnelig postet av Totto
Jeg håper du kødda der Qee...
Gta 3 er ute.............
Vis hele sitatet...
han mente sikkert PC-versjonen
Opprinnelig postet av Tias
Syns at voldelige spill bare er bra jeg, i alle fall slik grafikken er nå.
Blir det derimot bedre grafikk om et par år og alt ser ut som film, da kan de forby så mye de vil. Alle er vel enig med at det ikke er bra for 8åringer å spille spill der du kutter opp hodet på noen og frytyrsteker hjernen, for deretter å mate de neddopete ofrene med sin egen hjerne?
Vis hele sitatet...
det påvirker ikke småbarn så veldig med voldelige spill da. Hver gang jeg har fettern min på besøk (6år) spiller han sof, gta2, Diablo 2 o.l har ingen påvirkning. men det kan vel få med tiden kanskje ?
Det vår kjære minister er redd for, er vel at din lille fetter på 6 år (Tar ham som ett eksempel) kan finne på å kjøre vilt på fortauene for å kjøre over så mange som mulig, når han skal kjøre opp, eller at han en gang når han er blitt skikkelig stor, skal kunne komme på hvor mye gøy han hadde det med å blåse av hodet og armer i på folk i SoF, og praktisere det i virketligheten..
For å være helt ærlig tviler jeg på at dette vil forekomme...
Hva er det hu egentlig er redd for a, en liten pjokk har ikke nok penger til å kjøpe et spell til noen hundrelapper.
Poenget er jo at ingen butikker overholder 18årsgrensen, liksom ingen 'sjenkebevilgnig' som sjekker om de holder grensen, hvor mange ganger har du ikke leid en video med 18årsgrense når du var under 18?

Jeg stemmer for å forby spillet, jeg kommer ikke til å kjøpe, kanskje laste det ned på lan engang, må jo teste...
vel POENGET er vel at butikkene ikke er lovpålagt å følge aldersgrensene på pakken, de er bare en anbefalt aldersgrense til veiledning for de som selger det.

Hahaha
Jeg har en cæims som da har PS2 med gta3.
Han har også en søster på seks år som da en dag kom løpende opp på romet hans og ropte frydfult "Kan jeg å prøve, jeg vil å drepe..få se litt blod!!"
Faderen i huset er og så veldig Opptatt av gta3 for han er det max tilfedstilelse å spole over gamle damer på fortauet!
Så Gta3 er ike bare et flott å voldelig spill men underholdning for hele familien
Sist endret av zquiz; 11. januar 2002 kl. 17:29.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av wiz
Det er jo noen spill som nærmest er legendariske når det gjelder "negativ" omtale...

Carmageddon - Vrooom ! Kjør ned fotgjengere, gjerne så mange om gangen som mulig ! (det fantes en tysk versjon med roboter og grønt blod ... )

GTA (Grand Theft Auto) - Den første og legendariske. Say no more.

Kingpin - Hemningsløs vold i mørke gater.

Max Payne - Pain to the max. Blant fjorårets beste spill.

Blood - Gotisk vold. (fant ikke på noe bedre )

Doom (1) - Meget skummelt spill for mindreårige sa de da spillet ble lansert. Jeez.

Quake (1) - Det var jo så fælt med hunder og folk som løp mot deg med motorsag. Spillenes add-on mester.

C&C (Command & Conquer) - Spillet som endret våres syn på strategi spill. "Blodig" var det også.


Alt jeg husket ...
Vis hele sitatet...
Du glemte Wolfenstein 3D , det var jo skikkelig grotesk å greier når det kom.
Opprinnelig postet av zeth
Leste faktisk at GTA3 selger mye mer enn før etter at ho derre sa det der
Vis hele sitatet...
All PR er bra PR
Det er bare fordi det er KrF som styrer dette landet her...

noen som vet når GTA 3 kommer ut til pc ?`?
synes egentlig dem skal holde GODT kjeft!!! Aldersgrensen skrevet bakpå koveret er ikke der for ingenting
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av tore-
synes egentlig dem skal holde GODT kjeft!!! Aldersgrensen skrevet bakpå koveret er ikke der for ingenting
Vis hele sitatet...
aldersgrensen har ingenting å si, den er bare veiledende. Den er ikke satt av norske folk en gang.
seriøst? så da kan like gjerne KrepyReakyFreaky gjøre den fast lissom, så slipper de å syte...
Opprinnelig postet av vidder
Det vår kjære minister er redd for, er vel at din lille fetter på 6 år (Tar ham som ett eksempel) kan finne på å kjøre vilt på fortauene for å kjøre over så mange som mulig, når han skal kjøre opp, eller at han en gang når han er blitt skikkelig stor, skal kunne komme på hvor mye gøy han hadde det med å blåse av hodet og armer i på folk i SoF, og praktisere det i virketligheten..
For å være helt ærlig tviler jeg på at dette vil forekomme...
Vis hele sitatet...
ehhh... til min første oppkjøring trente jeg med gta1, til min andre med carmageddon 2, og den tredje klarte jeg, tror jeg var hekta på cs da... det med SoF blir litt tricy, siden jeg er en vimp når det kommer til blod og gørr, dessuten har jeg ingen gode våpen

mm
Better than thou.
Kom det egentlig som noen bombe at du trengte 3 forsøk når du trente med GTA og Carmageddon?
Meite: Det fristet ikke å gi full pinne over noen gamlinger med gåstol da ?
Opprinnelig postet av vidder
Meite: Det fristet ikke å gi full pinne over noen gamlinger med gåstol da ?
Vis hele sitatet...
nææ... men første oppkjøringen, den fikk jeg gratis, fordi det var to sensorer som skulle få litt opplæring, og når vi kom tilbake til stasjonen, så løp de to likbleike 'skal snart bli sensor' inn i bygget med en eneste gang... dessuten, tror ikke vi har noen gamlinger med gåstol her jeg bor. har ikke sett noen anyway...

mm
Når vi snakker om groteske spill:
House of the dead I II og III, anyone?
Vel GTA3 er kommet for og bli.
Opprinnelig postet av q_Werty
Når vi snakker om groteske spill:
House of the dead I II og III, anyone?
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar helt feil så er det zombier du dreper der?
Det med GTA 3 er vel at det er ganske realistisk også så det virker som du kunne gjort det i det virkelige liv. Det er iallefall sånn jeg har oppfattet det.