Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3295
Hei. Er drittlei av Razer tastaturet mitt og vil ha nytt.

Ser etter et tastatur som skal brukes til mye spilling, og lange word dokumenter. Viktig at det er godt å skrive på, og at man får en "kvalitetsfølelse" av å bruke det. Noe jeg absolutt ikke får av Razer utstyr. Vil gjerne at det skal være RGB eller rødt/hvitt bakgrunnbelyst for å matche med resten av det jeg har (Zowie). Kunne tenkt meg tkl, men er ikke ett must. Har budsjett på 1800, men kan gjerne bruke mindre hvis det er mulig. Noen som har noen erfaringer og tips å komme med?

Vennlig hilsen
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg bruker for tiden et Logitech G810 Orion Spectrum, og er veldig fornøyd med det. Det er et mekanisk tastatur, som vil si at det lager litt lyd - men samtidig er det veldig behagelig å skrive med. Dette tastaturet har Logitechs egne Romer-G-switcher, som jeg opplever som veldig robuste og vesentlig mindre støyende enn alle tilgjengelige Cherry-MX-switcher.

Det finnes også en variant som heter Logitech G910 Orion Spectrum. Det er i praksis det samme tastaturet, men det har en litt større ramme og noen ekstra funksjonsknapper.

Begge to har full RGB og medieknapper.
Sitat av Moff Vis innlegg
Jeg bruker for tiden et Logitech G810 Orion Spectrum, og er veldig fornøyd med det. Det er et mekanisk tastatur, som vil si at det lager litt lyd - men samtidig er det veldig behagelig å skrive med. Dette tastaturet har Logitechs egne Romer-G-switcher, som jeg opplever som veldig robuste og vesentlig mindre støyende enn alle tilgjengelige Cherry-MX-switcher.
Vis hele sitatet...
Ser faktisk ikke ille ut. Skal ta en tur og se etter den på elkjøp en dag. Takk for tipset.
Jeg har svært god erfaring med Corsairs tastaturer, og har brukt et first edition K70 i 4-5 år nå uten et eneste problem. Det har blitt sølt øl i (Skyldige fikk ganske mye kjeft), og etter en liten rense-session fungerte det 100% igjen. Byggekvaliteten er svært god, og selv om jeg bruker røde Cherry MX-brytere, synes jeg det er ganske godt å skrive på.

K70 er dog et fullsize-tastatur, og kan være noe stort i tillegg til bråket fra de mekaniske bryterne. Dermed kan jeg trygt anbefale Corsairs STRAFE-tastatur, som bruker Cherry MX Silent-brytere. Disse er stillere (Video) enn andre brytere, som røde brytere (Sammenligning med K70). For best skrivekomfort synes jeg at Cherrys brune brytere er gode, og du får disse på STRAFE, K70, K95 og mange flere.

Andre tastaturer som er svært gode er Logitechs Orion Spectrum-serie, spesielt utgaven Moff nevnte. I tillegg synes jeg at Cooler Masters Masterkeys-serie er svært bra, og den vanlige utgaven av Masterkeys er lavprofil nok til å ikke skrike "gaming", fås med flere forskjellige brytere, har ikke talltastatur (Tenkeyless med andre ord) og har attpåtil en svært hyggelig pris.
Sist endret av Deadlock Radium; 6. juli 2017 kl. 16:33.
Limited edition
Moff's Avatar
Ser nå at jeg av en eller annen grunn hoppet over setningen "Kunne tenkt meg tkl, men er ikke ett must" i første innlegg.

Logitech G810 kommer tilfeldigvis også uten numpad, da under navnet Logitech G Pro.
Du må titte på Logitech Illuminated Keyboard K740 og prøve det. Jeg bruker det mye til Word og er storfornøyd. Jeg har hatt mange tastatur gjennom årene og dette tar "kaka". Jeg betalte 636,- for et år siden på Digitalimpuls i Oslo. Jeg har kablet men det fåes også trådløst. Jeg flytter det aldri og synes derfor kablet er mest stabilt.
Aldri vært misfornøyd med mitt razer tastatur faktisk (blackwidow chroma) Det er som en drøm og både skrive å game på, samt alle konfigurasjonene du kan ha på det.
Musen derimot (Razer Abyssus) er jeg mer misfornøyd med da den er så alt for liten.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Aldri vært misfornøyd med mitt razer tastatur faktisk (blackwidow chroma) Det er som en drøm og både skrive å game på, samt alle konfigurasjonene du kan ha på det.
Musen derimot (Razer Abyssus) er jeg mer misfornøyd med da den er så alt for liten.
Vis hele sitatet...
Off topic: Hvis du synes musen er for liten, men vil holde deg til Razer, så kan jeg anbefale Deathadder eller Mamba. Disse har samme formfaktor, men Mamba er mer "flaggskip". Deathadder er en av de mest populære gaming-musene på markedet.
Hvis du har veldig store hender, så kan jeg anbefale Roccat Kone EMP. Jeg gikk over til denne etter 8 års tro tjeneste fra en Mamba, og kommer ikke til å snu meg tilbake. Utrolig datamus.