Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5070
Har den standard routeren som altibox gir ut, som både har 2,4 og 5ghz. Men vis jeg kobler meg til 5ghz får jeg 6-8 mb download og 75 upload, når jeg er på 2,4ghz får jeg 75/75, er det ikke meningen at 5ghz skal både ha bedre signal og hastighet eller har jeg misforstått

Å koble seg på 2,4ghz er egentlig ikke en løsning da jeg kjøpte meg en HTC vive i går og kontrollene på den tuller med signalet til 2,4ghz fant jeg ut. Struper hastigheten til 0,5 mb download i noen sekund når jeg tar headsette i bruk

Kabel er ikke mulig.
Bedre hastighet på 5ghz, men ikke bedre signal. 5ghz er mer mottakelig for støy enn 2,4 så om du får ræva nett på 5g ville jeg sjekket støykilder

Prøv å sette ruteren et annet sted f.eks.
Okei, fikk satt inn en annen router jeg hadde liggende, samme problem med 5ghz men 2,4ghz er ikke et problem i kombinasjon med vive lengre.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er enkelte nettverkskort som suger eselballe når det kjem til 5GHz. Sjekk kva du har, og sjekk at det er oppdaterte drivarar.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis du bor i tettbebygd strøk vil 5Ghz typisk bli sterkt påvirket av nettverk rundt seg.
Veldig mye andre ting som kan påvirke signalene også.
Prøv også gjerne å bytte kanal ruteren prater over.
Har byttet kanal, prøvd med annen nettverks dongle, ingenting hjelper, har vel 5 naboer så har lagt 5ghz på hylla får nå. Får maks hatighet av 2.4 så plager meg ikke enda ☺
Ikke alle nettverkskort eller adaptere som klarer å dra nytte av dual band (2.4 ghz & 5 ghz)
Rekkevidde går ned med 5ghz men du får klarere signal.
Du vil trenge en slik for å dra nytte av begge