Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1762
Hei
Ønsker å lage en layout ala denne.
Også ønsker jeg å fylle ut inneholdet med javascript


Bør jo også være responsive.
Noen som har noe forslag til hvordan jeg enkelt kan komme i gang med en slik layout?

Det skal bli mer et program , enn en web side , så no wp eller lignenede er ikke aktuelt.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 8. november 2016 kl. 23:13.
Du kan få det til å se ut som Discord, men du må nok kode en del for at den skal bli funksjonell på noen måte.

Begynn med HTML og CSS så tar du javascript når det kommer. Har ingen erfaring med hva som skjer back-end. Du får det til å SE ut som Discord, men funksjonalitet trenger du mye kode.

EDIT: Hvis du publiserer siden din på nett vil det vel være copyright infrigment, da du plain kopierer deres design.
Sist endret av Dictum Factum; 8. november 2016 kl. 23:16.
Hei.
Har det meste av javascript klart.
Jeg vil bare få til et nice design på layouten.
Ønsker ikke å få set til å se ut som discord. Det er mer et enklere måte å sette opp siden enn å lage en tabell inni tabell osv. jeg er ute etter. Der er sikkert ok det og , men et verktøy , med noen gode templates ,som jeg kan redigere siden slik jeg ønsker det , og så setter den opp tabeller og css osv. Har den i tillegg mulighet for å redigere litt iconer \ bilder \ osv , på en enkel måte , ville det vært topp.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 9. november 2016 kl. 00:53.
Vet ikke hvor mye erfaring du har med html og bruk av style sheet? Selve design og layout gjør du i css filen.
etter et kjapt blikk på bildet ditt så kan du lage layout 4 div på siden av hverandre, Også kan du enten bruke 1 topp div eller 2. Disse kan du fylle ut i 100% bredde eller du kan gi plass til venstre div om du ønsker det. Du må rett og slett bare tenke ut åssen du ønsker at designet skal se ut - hvor dynamisk det skal være og hvor mange div du deler ting opp i. Bruk gjerne en outer div som du wrapper rundt alt annet slik at enkelt kontrollerer bredde etc.

Om du googler css layout så finner du det du trenger for å starte. Her er det ikke så mye å si annet enn at det er litt prøving of feiling om du starter fra scratch men ikke verre enn at du kommer til å fikse det. Ikke tenk på quirks i starten. Kod for den browseren du liker å bruke, også når du har fått på plass layout så tester du i andre browsere, eldre versjoner etc.

Om det jeg skrev nå er helt gresk for deg så start fra basic. Følg noen tutorials og les deg opp på emnet. Så vil du raskt skjønne hva jeg snakker om.
Sist endret av frtoretang; 9. november 2016 kl. 04:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det du trenger er et javascript rammeverk. Sjekk ut React og deretter React-Native for å lage javascript applikasjoner til mobil og desktop.
Disse rammeverkene forutsetter at du kan html og javascript.

Codeacademy har en rekke fine tutorials, både for html, javascript og React, som er greie å følge.

Lykke til
Ferskvann, nei han trenger ikke javascript rammeverk. Han kan bruke javascript, men han trenger det slett ikke.
Layouten ts ser for seg gjøres helt greit i html og css.
wp har så lite med layout å gjøre at jeg mistenker det mangler for mye basisforståelse til at dette kommer til å gå knirkefritt. Begynne med CSS-tutorials.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ferskvann, nei han trenger ikke javascript rammeverk. Han kan bruke javascript, men han trenger det slett ikke.
Layouten ts ser for seg gjøres helt greit i html og css.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg at en slik layout kan utvikles helt greit i html og css.

Jeg trodde han ønsket å bygge en dynamisk applikasjon i javascript som fungerte mer som en applikasjon (web app) enn en nettside. Altså en applikasjon som vil fungere både i nettleser på alle enheter og som en stand-alone applikasjon.

Kan hende jeg tolket TS feil der.
Takk for alle tilbakemeldinger.

Det jeg håpet på var en program eller nettside som jeg kan sette opp hele sideoppsettet.
Jeg finner mange nettside generatorer der jeg f.eks kan sette opp table , eller en text style og så generer siden css\html for meg.
Men ikke noe som har alt på en gang og i tillegg har gode templates.

Kaizen
Nei ikke tables. Nested tables er et helvete. Semantisk kode er det som google liker. Det du vekter mest kommer først i koden. Det er her css virkelig skinner.

Det virker som du jakter på en helt ferdig løsning på akkurat det du ønsker, og det kan ble vanskelig. Med mindre du ønsker å kjøre en blåkopi av en kjent webside. Da kan det hende andre har tenkt samme tanken.

Du må nok bare bite i det sure og lære deg dette om du virkelig ønsker å få det til. Eller leie noen til å gjøre det for deg. Tviler på at noen orker å kode din layout free of charge.
Kikket på Bootstrap. Det var egentlig akuratt det jeg var ute etter.
Takk for tipset Erlpil.