Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2567
Hei!

Vet ikke hvor jeg skal starte..har brukt Oxynorm nesten daglig i 1 år, men klart meg fint noen dager uten og ikke opplevd abstinenser. Har feks ikke hatt noe problem med å gå 7 dager uten noe som helst annet enn litt dårlig humør.

I november fikk jeg dessverre Fentanylplaster (50mcg) og har brukt de på huden frem til ca 1 mnd siden. Da skulle jeg på en ferietur 1 uke og gikk tom. Idiot som jeg var og redd for abstinenser tygget jeg på det siste plasteret etter det sluttet å virke på huden. Dette har idioten fortsatt med den siste mnd, da det virker kjappere og er lettere å skjule en å ha på plastre.

De siste 3 ukene har jeg bestemt meg for å slutte, dette orker jeg virkelig ikke lengre.
Nedtrapping via fastlege er HELT uaktuelt, jeg er utad en helt «normal» person med fast jobb og familie.
Nå sitter jeg her, klar for å slutte Cold turkey, kjent litt på abstinenser den siste uka, på morgenen. onsdag kveld til ca kl 14 på torsdag tok jeg ingenting, hadde restless leggs ut av en annen verden, frøys noe forferdelig men måtte fungere fra 14 så følte jeg ikke hadde noe annet valg enn nok en gang å tygge på ett brukt plaster.
Nå har jeg igjen 8x5 mg Oxynorm og ca 60 mg sobril. Det er nå eller aldri.
Har kommet meg gjennom dagen ved å tygge litt på plaster.

Btw, det ABSOLUTT dummeste valget mitt her har vært å tygge på brukte plastre, men det fjerner kriblingen/svetting/frysing. Er egentlig glad for at jeg har minimalt igjen.

Vær så snill å ikke vær ekkel i svarene, jeg har gitt meg selv nok juling psykisk de siste 2-3 ukene.
Hva kan jeg forvente meg av abstinenser, og hvor lenge står de fysiske abstinensene på som verst?
Og hvordan bør jeg dosere det lille jeg har igjen for å lindre litt?
Har tatt litt sobril innimellom men nå har jeg ikke tatt noen på ca 5 dager, har spart de til jeg skal vekk fra fentanylen/oxy’n.

Takker for alle svar, hilsen livredd
Sist endret av BridgetJones_; 1 uke siden kl. 15:40. Grunn: Feil i innlegget
Oufff. Du kommer til å føle deg ganske jævlig i noen uker fremover, men jeg har et veldig godt tips som funka for meg:

Gå så mye turer du kan, helst i oppover bakker for da begynner hjernen å lage dopamin/serotonin som gjør at du automatisk føler deg litt bedre, enn hvis du kun ligger hjemme å griner av smertene.

Prøv å få i deg nok vann hver dag og drikk youghurt så slipper du å bruke tiden på å tygge maten.
Se om du klarer å få imovane eller stilnoct på resept i to uker så du hvertfall får deg noe søvn.

Lykke til, føler med deg!
Trådstarter
11 3
Kan legge til at for ca 10 år siden bråsluttet jeg etter flere år med ketorax og valium pga sykdom over lang tid, det gikk overraskende fint. Psykisk taklet jeg det greit men klarer ikke helt å huske de fysiske abstinensene. Er først og fremst de jeg er redd. Men takk for tips, merket på torsdag den beintunge fatuigen som datt over meg etter ca 15 timer uten noe. Så håper jeg klarer å komme meg ut, tusen takk for tips!
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Kan legge til at for ca 10 år siden bråsluttet jeg etter flere år med ketorax og valium pga sykdom over lang tid, det gikk overraskende fint. Psykisk taklet jeg det greit men klarer ikke helt å huske de fysiske abstinensene. Er først og fremst de jeg er redd. Men takk for tips, merket på torsdag den beintunge fatuigen som datt over meg etter ca 15 timer uten noe. Så håper jeg klarer å komme meg ut, tusen takk for tips!
Vis hele sitatet...
Jeg heier på deg sjef! Som noen andre har sagt i tråden din, Finn på noe som gå på treningssenter som feks styrketrening duger jævlig for meg! Jeg vet du greier det. Du er sterkere enn noe fitte rus mange andre har vært igjennom det samme å ingen angrer! Hold tråden oppdatert håper å høre mer fra deg!
Trådstarter
11 3
Sitat av OhKyo Vis innlegg
Jeg heier på deg sjef! Som noen andre har sagt i tråden din, Finn på noe som gå på treningssenter som feks styrketrening duger jævlig for meg! Jeg vet du greier det. Du er sterkere enn noe fitte rus mange andre har vært igjennom det samme å ingen angrer! Hold tråden oppdatert håper å høre mer fra deg!
Vis hele sitatet...
Da er det ca 15 timer siden noe inntak av opioider. Våknet kl 01:30 med verdens verste restless leggs, oppe å vandret litt før jeg sov til 07.
Pittrer i hele kroppen, magekramper og høy puls.

Sparer på de siste 8 tablettene, Lurer på om jeg bør ta 2 og 2 eller 4 for å lindre. Ønsker ingen rus, men bare litt lindring.
Skal være så stolt av meg selv når jeg er ferdig med dette, mannen vet ingenting. Løy og sa jeg antagelig hadde fått covid da alle symptomer kan passe. Barnet min er syk så den gikk han på. Takk og lov for at han kan ta seg av barna. De har aldri sett meg ruset, er derfor jeg nå ønsker å bli ferdig med dette! En slik person vil jeg ikke være
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Da er det ca 15 timer siden noe inntak av opioider. Våknet kl 01:30 med verdens verste restless leggs, oppe å vandret litt før jeg sov til 07.
Pittrer i hele kroppen, magekramper og høy puls.

Sparer på de siste 8 tablettene, Lurer på om jeg bør ta 2 og 2 eller 4 for å lindre. Ønsker ingen rus, men bare litt lindring.
Skal være så stolt av meg selv når jeg er ferdig med dette, mannen vet ingenting. Løy og sa jeg antagelig hadde fått covid da alle symptomer kan passe. Barnet min er syk så den gikk han på. Takk og lov for at han kan ta seg av barna. De har aldri sett meg ruset, er derfor jeg nå ønsker å bli ferdig med dette! En slik person vil jeg ikke være
Vis hele sitatet...
Uten å ha erfaring selv så svarer jeg fra ett helseperspektiv.. siden du har få tabletter ville jeg tatt 2, også 1 - leste litt kjapt hva det var du hadde, men del det om du kan - så trapper du så gradvis ned på dette samtidig.

Drikk masse, hold deg aktiv, få deg søvn i den grad du kan, ta varme bad om du fryser.
Var med på avrusning av oxy for noen år siden og det gikk faktisk veldig fint, kvinnen var oppe og i farta igjen i løpet av 1 uke - men hun sto virkelig i abstinensene også, og var beinhard med seg selv.

Lykke til, du er på god vei
Trådstarter
11 3
Sitat av Lil@ Vis innlegg
Uten å ha erfaring selv så svarer jeg fra ett helseperspektiv.. siden du har få tabletter ville jeg tatt 2, også 1 - leste litt kjapt hva det var du hadde, men del det om du kan - så trapper du så gradvis ned på dette samtidig.

Drikk masse, hold deg aktiv, få deg søvn i den grad du kan, ta varme bad om du fryser.
Var med på avrusning av oxy for noen år siden og det gikk faktisk veldig fint, kvinnen var oppe og i farta igjen i løpet av 1 uke - men hun sto virkelig i abstinensene også, og var beinhard med seg selv.

Lykke til, du er på god vei
Vis hele sitatet...

Hvorfor leste jeg ikke dette litt før? Endte opp med å ta 6, det var bare såvidt nok til å ta abstinensene, får ingen rusfølelse.

Det verste med dette er at jeg må fake influensa for mannen, og barna. Er så tragisk dette, føler meg som verdens verste kone og mor!
Skal stå i resten, er nok litt destruktiv og vil egentlig bare bli kvitt det jeg har, føles som seigpining å vite at de pillene lå der.
Tusen tusen takk, dette betyr mye mer enn du kan tro!
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Hvorfor leste jeg ikke dette litt før? Endte opp med å ta 6, det var bare såvidt nok til å ta abstinensene, får ingen rusfølelse.

Det verste med dette er at jeg må fake influensa for mannen, og barna. Er så tragisk dette, føler meg som verdens verste kone og mor!
Skal stå i resten, er nok litt destruktiv og vil egentlig bare bli kvitt det jeg har, føles som seigpining å vite at de pillene lå der.
Tusen tusen takk, dette betyr mye mer enn du kan tro!
Vis hele sitatet...
Det er jo på en måte influensa. Det at du tar valget om å kutte den driten her gjør deg heller til en bedre mor spør du meg. Familien din tåler at du er syk en uke. Det kan skje alle. Heier på deg!
Ja, det er ingenting i veien for å si at det du har er influensa. Det er fullstendig sosialt akseptert å lyve om hvordan syk man er, for ingen andre har noe med helsen din å gjøre. Jeg sier alltid influensa når jeg er syk på et eller annet vis, om jeg så har magevirus eller latmannskap, så sier jeg influensa.
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Da er det ca 15 timer siden noe inntak av opioider. Våknet kl 01:30 med verdens verste restless leggs, oppe å vandret litt før jeg sov til 07.
Pittrer i hele kroppen, magekramper og høy puls.

Sparer på de siste 8 tablettene, Lurer på om jeg bør ta 2 og 2 eller 4 for å lindre. Ønsker ingen rus, men bare litt lindring.
Skal være så stolt av meg selv når jeg er ferdig med dette, mannen vet ingenting. Løy og sa jeg antagelig hadde fått covid da alle symptomer kan passe. Barnet min er syk så den gikk han på. Takk og lov for at han kan ta seg av barna. De har aldri sett meg ruset, er derfor jeg nå ønsker å bli ferdig med dette! En slik person vil jeg ikke være
Vis hele sitatet...
Så flott å høre du gjør det for dine barn også!! Jeg har hatt mange alkoholikere i familien sko ønska de hadde kuttet ut drikke å reflektert over sin egenbruk som du gjør her det er jævlig i starten, men går «fort» over, men kan føles som århundre, du er tøff stå i!! Du ser jo det er flere dedikerte her i innlegget ditt å vi vil du skal ha det bedre på alle slags måter
Så bra at du slutter!
Jeg vet akkurat hvor jævlig det er å stå aleine i opiatslutt.
Kona visste ingenting og jeg ble syk ut av det blå.
Det er helt forferdelig, men det går bra til slutt.
Gulroten er at du snart kan leve et liv uten smålyging og være fullstendig tilstede for barna dine og mannen din!
Trådstarter
11 3
Sitat av OhKyo Vis innlegg
Så flott å høre du gjør det for dine barn også!! Jeg har hatt mange alkoholikere i familien sko ønska de hadde kuttet ut drikke å reflektert over sin egenbruk som du gjør her det er jævlig i starten, men går «fort» over, men kan føles som århundre, du er tøff stå i!! Du ser jo det er flere dedikerte her i innlegget ditt å vi vil du skal ha det bedre på alle slags måter
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få takket dere, betyr uendelig mye!
Dere er de eneste i verden som vet om dette, men trengte støtte nå! Tror faktisk det ikke hadde gått uten! Ingen søvn i natt, skal ringe legen for å prøve sifrol mot restless leggs, og høre om jeg kan få noe å sove på. Får egentlig bare lov å ta det ved sent/tidligvakter

Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Så bra at du slutter!
Jeg vet akkurat hvor jævlig det er å stå aleine i opiatslutt.
Kona visste ingenting og jeg ble syk ut av det blå.
Det er helt forferdelig, men det går bra til slutt.
Gulroten er at du snart kan leve et liv uten smålyging og være fullstendig tilstede for barna dine og mannen din!
Vis hele sitatet...

Magisk å høre at jeg ikke er alene, tror aldri jeg har følt meg så sårbar og alene før?
Historien min startet etter en ulykke som barn og påfølgende operasjon som ikke var vellykket. Fikk pf og somadril av legen som veldig ung hvem ble hekta? Gikk av de når jeg var 19.

Så ble jeg alvorlig syk , lå med IV morfin i over 4 mnd, ble satt på Morfintbl og benzo etter utskriving. Nytt år som hekta. Gikk av de.

Nå er det over 9 år siden og her sitter jeg med (har ikke skjegg) så får bli kjønnshåra i postkassa igjen

Det positive er at jeg lærer på veien, og selv kutter før noen finner ut av ting..

Denne natten har vært fylt av restless leggs, men ikke så galt ellers.

Hvor lenge var du dårlig? Jeg har jo også hatt de jævla plasterne på meg + tatt oxy så kan vel ikke regne med den beste 17-mai i livet
Men dette er verdt alle snegleminuttene i verden, tror nemlig aldri tiden har stått mer stille noen gang. Tusen takk for alle svar, dere er magiske sjeler!
Sist endret av BridgetJones_; 1 uke siden kl. 03:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror du overtenker dette en del. Jeg brukte også durogesic (nøyaktig det samme som deg) bare i 3 ganger høyere dose, altså 150mcg, å for å få det siste ut før de skulle byttes, så kokte jeg eller tygget plasterne før de ble byttet. Etter å ha stått på det såpass lenge og i en såpass høy dosering så forventet jeg en ganske heavy reaksjon - men gikk faktisk overraskende greit å gå cold turkey.

Det å sitte å tenke at "nå kommer abstinensene" er egentlig det dummeste du kan gjøre selvom jeg selvsagt forstår at man gjør det. Overtenking vil gjøre at du merker mer til abstinenser om det skulle skje. I din situasjon ville jeg kanskje forvente et mildt ubehag som varer en 2-3 dager, ganske lik en mild forkjølelse. Bruk solbrillene lurt, da gjerne på kvelden en to timers tid før du tenker å sove. Igjen så ville jeg ikke bekymret meg så alt for mye over en abstinensreaksjon i dette tilfellet, prøvd så godt du kan å tenke så lite som mulig over at du har brukt det i det hele tatt.
Trådstarter
11 3
Sitat av Candiru Vis innlegg
Jeg tror du overtenker dette en del. Jeg brukte også durogesic (nøyaktig det samme som deg) bare i 3 ganger høyere dose, altså 150mcg, å for å få det siste ut før de skulle byttes, så kokte jeg eller tygget plasterne før de ble byttet. Etter å ha stått på det såpass lenge og i en såpass høy dosering så forventet jeg en ganske heavy reaksjon - men gikk faktisk overraskende greit å gå cold turkey.

Det å sitte å tenke at "nå kommer abstinensene" er egentlig det dummeste du kan gjøre selvom jeg selvsagt forstår at man gjør det. Overtenking vil gjøre at du merker mer til abstinenser om det skulle skje. I din situasjon ville jeg kanskje forvente et mildt ubehag som varer en 2-3 dager, ganske lik en mild forkjølelse. Bruk solbrillene lurt, da gjerne på kvelden en to timers tid før du tenker å sove. Igjen så ville jeg ikke bekymret meg så alt for mye over en abstinensreaksjon i dette tilfellet, prøvd så godt du kan å tenke så lite som mulig over at du har brukt det i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Du har SÅ rett!! Det som er greia er at jeg fint kunne ta oxy 1 gang om dagen, så kutte både i helger og ferier uten å merke en dritt, men det var før plasteret. Da kunne jeg våkne om morgenen dagen før det skulle skiftes med begynnende abstinens for fucka de jo opp med varme så de gikk sikkert tom for tidlig.
Det er nytt for meg, blir jo livredd for spying, driting og smerter i hele kroppen og flere uker med helvete. Overtenker nok på meg endel av denne uroen også, sobrilen funka nada

Takk!!!!
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Du har SÅ rett!! Det som er greia er at jeg fint kunne ta oxy 1 gang om dagen, så kutte både i helger og ferier uten å merke en dritt, men det var før plasteret. Da kunne jeg våkne om morgenen dagen før det skulle skiftes med begynnende abstinens for fucka de jo opp med varme så de gikk sikkert tom for tidlig.
Det er nytt for meg, blir jo livredd for spying, driting og smerter i hele kroppen og flere uker med helvete. Overtenker nok på meg endel av denne uroen også, sobrilen funka nada

Takk!!!!
Vis hele sitatet...
Det høres ut som du har mikset og trikset litt vel mye ja. Kommer jo også litt an på hva du bruker disse plasterne for, er det kun for smertelindring eller er det for rusen sin skyld? Om det kun gjelder førstnevnte så vil jeg anbefale deg å bruke de som forskrevet selvsagt. Jeg prøvde meg også frem med litt forskjellige fremgangsmetoder for å finne ut hva som var mest effektivt for smerten.

Det gikk ut på å koke dem, og drikke litt og litt av "teen" utover en 2-3 dager, klippe det opp og administrere dem bukkalt eller subingualt, men det var egentlig greiest å bare bruke dem på vanlig måte.
Trådstarter
11 3
Sitat av Candiru Vis innlegg
Det høres ut som du har mikset og trikset litt vel mye ja. Kommer jo også litt an på hva du bruker disse plasterne for, er det kun for smertelindring eller er det for rusen sin skyld? Om det kun gjelder førstnevnte så vil jeg anbefale deg å bruke de som forskrevet selvsagt. Jeg prøvde meg også frem med litt forskjellige fremgangsmetoder for å finne ut hva som var mest effektivt for smerten.

Det gikk ut på å koke dem, og drikke litt og litt av "teen" utover en 2-3 dager, klippe det opp og administrere dem bukkalt eller subingualt, men det var egentlig greiest å bare bruke dem på vanlig måte.
Vis hele sitatet...
Stemmer, vært litt skummelt dette..spes fordi jeg trodde jeg hadde kontroll.

Har brukt de for smerter, men likte den energien jeg fikk av å tygge de Ble uovervinnelig! LIVSFARLIG ! Og merket ikke 30 mg oxy engang så følte at toleransen ble sinnsyk etter plasterstart.

Det skremte meg veldig, så etter 1 mnd med tygg var det nok. Og begynte med det kun fordi jeg var redd for abstinenser.
Jeg har riktignok aldri tygget noe plaster, men jeg har sluttet med Oxynorm, Oxycontin, Paralgin Forte, Buprenorfin-plaster og Fentanyl-plaster etter 8 år som avhengig og 20 år med av/på-bruk (spiste opp til en hel pakke av hver daglig på det verste, var nede i 2+2 av hver i døgnet/ned til annethvert/hvert 3. og trakk fra piller alt ettersom formen var ok nok til det når jeg sluttet). Jeg begynte å utsette så lenge som mulig når jeg tok de, ventet så lenge jeg klarte.. Er veldig fysisk syk fra før av, altså i mye veldig dårlig form altså. Plutselig var det bare gått 3 uker... Og da tenkte jeg at nå må jeg vel være avrust liksom... Var sikkert mer dårlig enn jeg pleier, men samtidig ikke så dårlig at jeg merket at jeg hadde sluttet på noe...

Men godt mulig det er helt på bærtur ifht å tygge plaster altså. Aner ikke noe om det. Ville likevel skrive det i tilfelle det kan gi noen håp. Jeg trodde virkelig ALDRI i livet at jeg skulle komme meg av opioider. Virkelig ikke! Etter å ha lest om hvor sinnsykt syke folk blir trodde jeg ikke det fantes en sjans i verden, men det gikk altså... provoserende smertefritt sikkert.

Masse lykke til! Jeg tror du klarer det! Heier på deg!
Sist endret av potetskrue; 1 uke siden kl. 12:17.
Sitat av BridgetJones_ Vis innlegg
Magisk å høre at jeg ikke er alene, tror aldri jeg har følt meg så sårbar og alene før?
Historien min startet etter en ulykke som barn og påfølgende operasjon som ikke var vellykket. Fikk pf og somadril av legen som veldig ung hvem ble hekta? Gikk av de når jeg var 19.

Så ble jeg alvorlig syk , lå med IV morfin i over 4 mnd, ble satt på Morfintbl og benzo etter utskriving. Nytt år som hekta. Gikk av de.

Nå er det over 9 år siden og her sitter jeg med (har ikke skjegg) så får bli kjønnshåra i postkassa igjen

Det positive er at jeg lærer på veien, og selv kutter før noen finner ut av ting..

Denne natten har vært fylt av restless leggs, men ikke så galt ellers.

Hvor lenge var du dårlig? Jeg har jo også hatt de jævla plasterne på meg + tatt oxy så kan vel ikke regne med den beste 17-mai i livet
Men dette er verdt alle snegleminuttene i verden, tror nemlig aldri tiden har stått mer stille noen gang. Tusen takk for alle svar, dere er magiske sjeler!
Vis hele sitatet...
Du er definitivt ikke alene!
Det er ikke så mange år siden forumet var den eneste klagemuren jeg hadde.
Sto til knærne i møkk helt alene, alene med freak.
Jeg sammenlignet også meg selv som "noe annet" enn narkoman.
Men bare fordi jeg er ressurssterk så er ikke det en beskyttelse mot avhengighet.
Drit i hele 17.mai. Ungene er for opptatt med å spise is og sukkerspinn. Send de avgårde med far så du får ridd av deg kårånaen

Hold oss oppdatert!
Et tips; ikke vær for hard mot deg selv men vær ærlig. Den du lurer mest er bare deg selv, det lærte jeg på den harde måten.
Sist endret av Teacherpreacher; 1 uke siden kl. 13:28.
Trådstarter
11 3
Sitat av potetskrue Vis innlegg
Jeg har riktignok aldri tygget noe plaster, men jeg har sluttet med Oxynorm, Oxycontin, Paralgin Forte, Buprenorfin-plaster og Fentanyl-plaster etter 8 år som avhengig og 20 år med av/på-bruk (spiste opp til en hel pakke av hver daglig på det verste, var nede i 2+2 av hver i døgnet/ned til annethvert/hvert 3. og trakk fra piller alt ettersom formen var ok nok til det når jeg sluttet). Jeg begynte å utsette så lenge som mulig når jeg tok de, ventet så lenge jeg klarte.. Er veldig fysisk syk fra før av, altså i mye veldig dårlig form altså. Plutselig var det bare gått 3 uker... Og da tenkte jeg at nå må jeg vel være avrust liksom... Var sikkert mer dårlig enn jeg pleier, men samtidig ikke så dårlig at jeg merket at jeg hadde sluttet på noe...

Men godt mulig det er helt på bærtur ifht å tygge plaster altså. Aner ikke noe om det. Ville likevel skrive det i tilfelle det kan gi noen håp. Jeg trodde virkelig ALDRI i livet at jeg skulle komme meg av opioider. Virkelig ikke! Etter å ha lest om hvor sinnsykt syke folk blir trodde jeg ikke det fantes en sjans i verden, men det gikk altså... provoserende smertefritt sikkert.

Masse lykke til! Jeg tror du klarer det! Heier på deg!
Vis hele sitatet...
Du klarer jo virkelig å gi noen håp, i alle fall meg❤️TAKK!!! Du vil ikke tro dagen min, svarer lengre ned

Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Du er definitivt ikke alene!
Det er ikke så mange år siden forumet var den eneste klagemuren jeg hadde.
Sto til knærne i møkk helt alene, alene med freak.
Jeg sammenlignet også meg selv som "noe annet" enn narkoman.
Men bare fordi jeg er ressurssterk så er ikke det en beskyttelse mot avhengighet.
Drit i hele 17.mai. Ungene er for opptatt med å spise is og sukkerspinn. Send de avgårde med far så du får ridd av deg kårånaen

Hold oss oppdatert!
Et tips; ikke vær for hard mot deg selv men vær ærlig. Den du lurer mest er bare deg selv, det lærte jeg på den harde måten.
Vis hele sitatet...

Etter en fullstendig søvnløs natt, må ha gått sti på stuegulvetog etter ett innlegg lengre opp her om at jeg antagelig overtenker dette valgte jeg…

Å dra på jobb idag Det var det absolutt beste jeg kunne gjort! Ikke vært plaget i hele dag, er litt tilbake nå men småtteri i forhold. Humøret er egentlig ganske bra, romler godt i magen men ikke noe mer.

Fått en imovane av moren min, så SKAL sove i natt!!

Vet dere egentlig hvor flotte dere er alle sammen? Og hvor enormt mye deres deling av egne opplevelser kan bety for en annen «tapt» sjel? Enormt mye, jeg hadde faktisk ikke hatt sjans uten dere!
Blir definitivt vitne til både sukkerspinn og istruter på 17.mai.
Det er faktisk derfor jeg havnet i denne fella, klarte nesten aldri å gjøre noe med ungene pga så mye smerter. Og med den rette lindringen er jeg både mer psykisk/fysisk tilstede.
Er ikke rusa, men bare som alle andre som orker å gjøre ting med ungene sine. Men ønsker allikevel å gå av dette, må bare lære meg å trosse smertene!
Er så j****lett å ta litt for mye, særlig når man ikke blir sløv men full av energi av denne driten. Er det forresten normalt å bli det? Eller blir de fleste sløve? Jeg fikk ikke sove om jeg tok det for sent på kvelden feks.
Sist endret av BridgetJones_; 1 uke siden kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vanlig å bli litt gira. Jeg skjønner hva du mener. En pille ekstra så er man supermamma. Men it's a slippery slope.
Trådstarter
11 3
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Vanlig å bli litt gira. Jeg skjønner hva du mener. En pille ekstra så er man supermamma. Men it's a slippery slope.
Vis hele sitatet...
Nemlig! Og er derfor jeg blir så veldig redd..
Takk🙏
Hvordan går det med deg og hvordan ble 17-mai?
Heier på deg!
Når jeg skulle kutte ut smerteplaster etter langtids bruk, klippet jeg bort ca 2-3mm av plastret hver gang jeg skiftet.
Det gikk «smertefritt» å bli kvitt.
Har selv seponert 25mg av 30 på oxycontin.
I samråd med legen, kuttet jeg 5mg i uken.
Gikk 4-5 dager helt uten noe, men pga altfor sterke smerter, måtte jeg begynne å ta 5mg.
Det jeg synes er merkelig, er at nå når jeg tar kun 5mg, har jeg abstinenser (ubehag) sterkere enn ved nedtrappingen.
Tsr Lyrica, mot strålesmerter, å jeg synes de hjelper noe mot ubehaget.
Kanskje noe du kan be legen om å få om ubehaget fortsetter?
Du klarer dette!
Stå på! Jeg er på oxy 4 året nå. Men hadde en periode imellom der jeg gikk cold turky. Det eneste som hjalp var å pakke sekken med drikke og mat, å bare gå i skogen fra DNT hytter i en uke. Når jeg kom hjem var jeg som er nytt menneske. Det kan jo være vanskelig å bare dra avgårde en uke, så anbefaler deg uansett å gå i skog og mark. Det er medisin for sjela og kroppen.