Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 914
Driver å kjøper en del småtterier til firmaet på ebay. Problemet er når disse utleggene skal bilagsføres og det er 20 småsummer, som alle er ulike summen som står under purchase history på ebay. Må være noe med forskjellig valutakurs mellom bank, visa å ebay.

Noen forslag til hva man kunne gjort for å få alt samlet på en og samme faktura? Brukt et eget kredittkort til alle slike kjøp, og så betalt ned det kortet med driftskontoen? Vil man fortsatt trenge bilag for hvert enkelt kjøp gjort med det kredittkortet?
Ja.

OM jeg husker riktig så blir det her snakk om et utlegg (kredittkortregningen), men du må fortsatt dokumentere hva den har blitt brukt til, ellers kan det være regnskapsfører eller andre tror du driver med hvitvasking. Hvordan dokumenterer du dette? Riktig, ved å vise til tingene som har blitt kjøpt med kredittkortet.

I tillegg da så kan det hende du må fylle ut et eget skjema hvor du også må notere HVORFOR du kjøpte dette og hva du trenger det til.

Greit regel: det finnes ingen snarveier når det kommer til regnskap. Og de snarveiene man eventuelt finner, skaffer mer jobb down the line.
Sist endret av qkikc; 5. desember 2018 kl. 18:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Så lenge kjøpene er i samme valuta mener jeg du kan legge de i handlekurven og betale samlet. Det er mulig jeg husker feil og at kun kjøp fra samme selger kan betales samlet.