Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1495
Heisann, har en ødelagt tazer her...trenger bare litt lodding på ytterpunktene for er noe som har falt av, men det jeg lurer på er om vanlig lodding vil være bra nok her? Hvordan er det med den høye spenningen?
Reinert med beine !
griped's Avatar
det går nok helt fint det
Trådstarter
hmmm...okei vet du hvor mye spenning vanlig loddetinn tåler da?
Reinert med beine !
griped's Avatar
har ikke så mye å si hvor høy spenningen er, det som har noe å si er amperen. Og det er lav amper i en tazer fordi man ikke vil drepe folk
Sitat av Izor Vis innlegg
hmmm...okei vet du hvor mye spenning vanlig loddetinn tåler da?
Vis hele sitatet...
Jeg har enda til gode å se dette oppgitt i et datablad for loddetinn.

En trillion volt, kanskje? Poenget er at jo høyere spenningen er, jo mindre kritisk blir de ledende kvalitetene til loddetinnet. Du får overslag lenge før loddetinnets ledeevne blir en begrensende faktor.

Du bør heller vurdere om loddetinn gir deg tilstrekkelig mekanisk styrke til å stikke piggene i nakken på det utvalgte offeret.
Det verste som skjer er at du får et helvetes støt.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Det verste som skjer er at du får et helvetes støt.
Vis hele sitatet...
Neiii, er jo det beste som kan skje de
Verste som kan skje er vel at tinnet smelter av for høy ampere
Sist endret av frodo94; 3. januar 2011 kl. 21:56.
If everything else fails: Use duct-tape.
Trådstarter
er ganske sikker på at strømmen ikke skal smelte loddetinnet, men lurte på om spenningen hadde noe å si! men da har jeg fått svar takktakk
Hvor mye strøm som kan gå gjennom et loddepunkt avhenger av hvor mye loddetinn du bruker, akkurat som en kobberledning. Jo mindre tinn, jo høyere motstand. Tinn leder strøm på lik linje med kobber, og ved en altfor liten mengde tinn antar jeg at poddepunktet vil fungere som en slags sikring ved at den brenner opp/smelter el..
Trådstarter
jepp skjønner det med strømmen, lurte bare på om spenningen spilte inn en rolle når den blir såpass høy....men loddetinn som er en legering av sølv og tinn, tåler vel mer strømgjennomgang enn kobber?
Sitat av Izor Vis innlegg
jepp skjønner det med strømmen, lurte bare på om spenningen spilte inn en rolle når den blir såpass høy
Vis hele sitatet...
Nei, for det er tilnærmet 0 V over selve loddetinnet.

Sitat av lzor
men loddetinn som er en legering av sølv og tinn, tåler vel mer strømgjennomgang enn kobber?
Vis hele sitatet...
Loddetinn har både høyere resistivitet og lavere smeltepunkt enn kobber, så kobber tåler mer på den måten. Kobberbanene er dessuten gjerne dimensjonert til strømgjennomgangen som må til, så din egen lodding vil være det mest utsatte. Men det bør neppe være noe problem så lenge du lager bra loddinger.
Sitat av Izor Vis innlegg
Heisann, har en ødelagt tazer her...trenger bare litt lodding på ytterpunktene for er noe som har falt av, men det jeg lurer på er om vanlig lodding vil være bra nok her? Hvordan er det med den høye spenningen?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint å bruke vanlig loddetinn..

Det er ikke rare varmeutviklinga i en tazer, så tinnet holder seg på plass.
Faktisk holder tinnet seg på plass lenge etter at isolasjonen på ledningene har smelta (ikke at de kommer til å gjøre det i tazeren da).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er ikke mange milliampere på 10000 volt som er dødelig, så jeg vil anta at vanlig loddetinn er bra nok. Jeg loddet ihvertfal kabler fra coilen til fordelen på en 12 sylindra motor en gang. Dundrer og går som bare det den dag i dag

BTW: hva bruker man en slik tazer til?
uh... skyte folk?
Ja det hørtes da koselig ut