Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1408
Hei!

jeg planer å bruke et aggregat til å drive er nokså stort anlegg. aggregatet har en ytelse på 5kW kontinuerlig. Men jeg er bekymret for at når du får noen kraftige dunk i musikken så vil spenningen synke såpass på strømmen fra aggregatet at forsterkerne vil ta kvelden. noen som ikke er morsomt når festen er i gang

derfor lurer jeg på om det er mulig å koble på en kondensator imellom aggregatet og kontaktene? hvor finner jeg denne kondensatoren? kan jeg bruke en bil kondensator? og hvordan skal jeg koble dette?

takk på forhånd for all hjelp!
Nå er vel kondensatorer og vekselspenning noe som ikke vil virke på samme måte som ved likespenning, forsterkere i bil går på likespenning!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du vil, på grunn av mekanisk treghet, kunne trekke pulser på en god del meir enn 5kW uten dramatiske konsekvenser. Eg har starta motorer på 2x250kW på eit 600kW aggregat, og det fungerte utmerka sjølv om peaklast var nærare ein megawatt tipper eg.
Sist endret av vidarlo; 12. januar 2011 kl. 16:43.