Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 843
Hey!
Kjøpe Røde M3 i går, og det er sykt mye støy!
Ja, PC'n min står på, men jeg hører selv, ingenting fra den der jeg har mikrofonen...

Hvorfor er et så mye støy?
Har prøvd å skru ned radius for hva den skal ta opp.

Andre forslag for mikrofoner som kan stå på et stativ på en pult (hvor det kan beveges frem og tilbake lett - inkludert stativ)? Uten mye støøy!

Takk!
Skjer det samme med andre mikrofoner? Kan hende det er elektronisk støy fra pcen pga. at kablene inni pcen ikke er skjermet. Hvis du ikke bruker eksternt lydkort, så burde du prøve med det, eller evt. prøve mikrofonen i en annen pc.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Mikrofonen er koblet rett inn i ett videokamera med en forlenger på ledningen (Slik at de blir til en normal audio-jack).

Det er en spak inne i mikrofonen hvor jeg endrer Db fra 0 til -10 eller -20..

På kameraet har jeg satt det slik at på det meteret som viser lyd, når den nesten opp til toppen når jeg prater normalt, og helt opp når jeg roper. Det er riktig, right?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Mikrofonen er koblet rett inn i ett videokamera med en forlenger på ledningen (Slik at de blir til en normal audio-jack).

Det er en spak inne i mikrofonen hvor jeg endrer Db fra 0 til -10 eller -20..

På kameraet har jeg satt det slik at på det meteret som viser lyd, når den nesten opp til toppen når jeg prater normalt, og helt opp når jeg roper. Det er riktig, right?
Vis hele sitatet...
Har lært at lyden skal ligge rundt -18 dB ved normalt lydnivå (Nivåmeter på kamera). Høres ut som om du har noe slags signalfeil på ledningen/koblinger, kan hende noen deler er slitt eller DOA?
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Har lært at lyden skal ligge rundt -18 dB ved normalt lydnivå (Nivåmeter på kamera). Høres ut som om du har noe slags signalfeil på ledningen/koblinger, kan hende noen deler er slitt eller DOA?
Vis hele sitatet...
-18? Oi, jeg hadde den på -3.. Kanskje det er grunnen?
Skal jeg endre det på kameraet, eller på mikrofonen?

Utstyret er 2 dager gammelt, så i så fall er det DOA ..

Skal helst ha den 50Cm unna munnen min, men med best mulig lyd og minst mulig støy..
Hvilket kamera er det snakk om? Jeg stiller rett på det ihvertfall, lar mikrofonen være. Du får nesten prøve deg fram med nivået, men lydnivået skal aldri peake (gå over toppen, som i de fleste tilfeller markeres med et rødt felt på toppen av lydmåleren. Det området vil du holde deg unna.)
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Hvilket kamera er det snakk om? Jeg stiller rett på det ihvertfall, lar mikrofonen være. Du får nesten prøve deg fram med nivået, men lydnivået skal aldri peake (gå over toppen, som i de fleste tilfeller markeres med et rødt felt på toppen av lydmåleren. Det området vil du holde deg unna.)
Vis hele sitatet...
Det er et Panasonic HC-V700.