Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1217
Hei, opplevde for litt siden noe jeg ikke har vært borti før med min ganske så nye laptop fra multicom.

Satt å surfet rundt på pcen som vanlig mens mobilen lå rett ved siden av som den alltid pleier, så var det noen som ringte meg. I det jeg tar telefonen og setter den på høyttaler(fortsatt liggende ed siden av laptopen) startet hele skjermen å blinke i noen sekunder, der lyset på skjermen gikk av og på noen ganger. Fjernet telefonen og det ga seg, men få sekunder senere ble skjermen gradvis mørkere, en linje som strakk seg fra toppen og nedover, og igjen, den ble enda mer mørk/svart.

Det gikk ganske raskt og jeg tvangsavsluttet pcn med svenskeknappen. lot den stå et par minutter og slo den på igjen, helt vanlig oppstart men nå flimret skjermen som bare det, og jeg var redd det var permanent skade. Slå så pcen av igjen og lot den stå over natten, neste dag var den helt fin igjen.

Så; Hva kan ha vært grunnen til dette? Og hva gjør jeg for at det samme ikke skal skje igjen med et verre utfall(åpenbart da å ikke ha pc+telefon liggende side ved side)
Har ikke noe svar på problemet, men leser at enormt mange har problemer med laptoper kjøpt fra Multicom. Det skal visst være ganske vanskelig å få noe støtte fra dem og.
oppdater alt av drivere, mulitcom bruker jo samme cpu, gpu som alle andre produsenter, så er isåfall kun hovedkortet/skjerm som skiller dem.
Elektronikk har en viss feil prosent, så kan være att du bare har vært uheldig med produktet ditt.
I see you...
NAPse's Avatar
Det kan muligens skyldes elektromagnetisk støy. Enten at laptop er lett påvirket av støy, eller at telefonen din genererer mye støy.
Hadde du lader tilkoblet i laptop eller laptop? Isåfall er det jordet stikkontakt?
Sitat av tennbrikett
oppdater alt av drivere, mulitcom bruker jo samme cpu, gpu som alle andre produsenter, så er isåfall kun hovedkortet/skjerm som skiller dem.
Elektronikk har en viss feil prosent, så kan være att du bare har vært uheldig med produktet ditt.
Vis hele sitatet...
Alt er up to date, siden pcn er relativt ny.

Sitat av NAPse
Det kan muligens skyldes elektromagnetisk støy. Enten at laptop er lett påvirket av støy, eller at telefonen din genererer mye støy.
Hadde du lader tilkoblet i laptop eller laptop? Isåfall er det jordet stikkontakt?
Vis hele sitatet...
Jeg er usikker på om strømuttaket er jordet eller ikke, men jeg tror det. Laptopen var plugget i lader når det skjedde ja. Holde på å skje igjen i går forresten, telefonen var en 30-40 cm unna pcen, fikk en melding og skjermen startet å blinke igjen/gå av på i noen sekunder