Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 830
Hei,

Har en Lenovo Thinkpad L450 denne er levert som Integrated mobile broadband -Upgradeable.
Den har alt innebygd utenom WWAN adapteren.

Jeg monterte WWAN adapteren i dag, en Sierra Em7345 og installerte drivere fra Lenovo for Windows 10.

Inne i Windows ser jeg mobilt bredbånd tilkoblingen er der, men får bare beskjed om at jeg må sette inn et sim-kort men det står i et sim-kort som er aktivt.

Kan det være noe annet jeg må aktivere?
Har du prøvd å resette simkortet da?
Nei men det funker i andre ting, testet en annen pc. fungerte der.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Lenovo-laptoper har en såkalt BIOS Whitelist med en _meget_ snever liste over hvilke WAN og WWAN-kort de aksepterer.
Sannsynligheten for at du støter på dette problemet er meget stor.
hmm, hvor finner man ut hva som støttes da. Kortet er kjøpt hos Dustinhome og det står at det passer og i tillegg var det pakket fra Lenovo. denne:
https://www.dustinhome.no/product/50...hinkpad-em7345

Og i tillegg finnes det drivere på Lenovo sin hjemmeside, rart om ikke dette kortet ikke skal fungere til L450 da?
Sist endret av Neptun2211; 11. august 2016 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bakkus Vis innlegg
Lenovo-laptoper har en såkalt BIOS Whitelist med en _meget_ snever liste over hvilke WAN og WWAN-kort de aksepterer.
Sannsynligheten for at du støter på dette problemet er meget stor.
Vis hele sitatet...
På WLAN-kort bruker ting som ikkje er whitelista å føre til at du ikkje får boota. Eg tipper at kortet er whitelista.

Er SIM-modulen faktisk kabla? Kjenner ikkje L450, men har sett at på E450 er den ikkje kabla, det er kun sim tray som er der.
Noen måte å se dette på da?

Men pcen ble levert som Integrated mobile broadband -Upgradeable

Upgradable means you have the SIM slot and built-in antenna, but need to insert a WWAN mini PCI adapter like the Gobi 2000. So you have all the hardware except the WWAN adapter.

Men vet på andre lenovoer må man kjøre en lenovo mobile broadband activation, men den finner jeg ikke til windows 10

Edit:

virker så det er noe med windows 10.

Fikk tak i en lenovo som er ferdig levert med mobilt bredbånd, oppgradert til windows 10 + lenovo activation.

Prøvde da så sim-kortet i denne og kjørte lenovo activator. får da at jeg må sette inn et aktivt sim-kort.

EDIT:

Windows 10 kjørte en update og etter restart ble simkortet registert med en gang.
alt fungerer bra nå.

Merkelig
Sist endret av Neptun2211; 12. august 2016 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Herlig dette med Windows 10 og oppdateringer den trenger