Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 959
Hei!

Jeg har lyst til å utdanne meg noe innenfor IT, og helst i stavanger, av personlige årsaker:P

Eneste jeg finner er noroff (dyrt) og it-akademiet i haugesund (for langt og dyrt)

OG universitet må man ha 3mx osv for.. så det går dessverre ikke for meg..


Noen som vet om noen skoler? kan være litt unna selvsagt.. men ikke mange timer helst..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Haugesund ligger jo bare 2 timer med buss fra Stavanger da.
Og om du kjører selv og ligger med flat pedal hele veien er det ikke lange stykket
7-8(?) mil eller noe fra Stavanger tror jeg...
Trådstarter
48 0
Åja..ops, litt dårlige geografikunnskaper der:P må man ikke ta ferge da? men tar kanskje ikke lang tid det..

Men tror det blir uaktuelt for meg.. kostet 87000 i året..
Sist endret av ole88; 18. september 2007 kl. 20:52.
Tja, selvstudium fungerer veldig fint også, f.eks kjøpe deg MCSA kit og lese deg opp til eksamene (alle bøkene er self paced learning med pre-tests).

Deretter kan du ta eksamene på et lokalt testkontor.

Dette kan også gjøres med f.eks CCNA og lignende eksamener.
Haugesund er ganske utelukka om du skal bo i Stavanger.
Bil er uten tvil utelukka, ettersom man må ta ferje også. Ferje + bil = Dyrt x 5 dager i uken x frem og tilbake = Ganske utelukka.

Og om du skal ta båt direkte fra Stavanger til Haugesund må du regne med en god del gåturer/bussutgifter også.

Dette er ganske dårlig plan, ettersom utgiftene ville trolig blitt mer enn avgiften på Noroff (uten at jeg vet hva denne er). Men husk at du får dette dekket av Lånekassen frem til du får jobb.
Trådstarter
48 0
Takk AtXbYeA

Ja, selvstudium er vel også en mulighet.. Har tenkt litt på det.

Går det rimelig greit å sette seg inn i stoffet? Kan mye om nettverk og pcer fra før..
Var slik middels flink på skolen med 4,3 i snitt (Om det sier noe om hvor smart jeg er..)

Ja, duxo.. Har utelukka Haugesund, det går bare ikke.. Acidous som sa det ikke tok så lang tid.
Enkle eksamener slik som N+ og lignende orket jeg ikke å lese boken på engang, gikk inn på prøven og fikk 80% korrekt.
Men alt dette varierer etter hva du vil gå opp i og hvor mye forkunnskap du har.

For tiden holder jeg på å lese meg opp til "Windows 2003 maintaining and managing" og har satt av 2 måneder til lesing før jeg skal opp til eksamen (men dette igjen kommer an på dine forkunnskaper).
vet ikke hvilken type it du tenker , men IKT-servicefag @ akademiet sandnes
Trådstarter
48 0
Kikket litt på eksamene. Jeg har drevet endel med xp pro, nettverk og både det ene og det andre.. så det så ganske greit ut..

Jeg synes engelsk er tyngre å lekse enn norsk, finnes det noen norske bøker? antagevis ikke sikkert..
Jeg tror alle respektable eksamener er på engelsk, mulig man får oversettelse av bøkene men det ender ofte med at eksamene er på engelsk fordetom.