Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1700
Fant no litt morsomt her. 2 Linkin Park sanger som er spilt oppå hverandre. Høres jaggu ut som en sang!

Last ned her
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Man hører forøvrig at Numb er trickset med.. høres ut som den er pitchet ned litt
de var skummelt like også. hva heter den andre sangen ?
nFF Marshall
morten's Avatar
Det er jo ikke akkurat noen nyhet at veldig mange band som selger bra, ikke tør å eksperimentere med noe nytt, i frykt for å miste sin faste fanbase.

Dette gjelder jo også blant annet Nickelback...
Dessuten virker det som om den linken der har blitt postet litt mange steder nå, for den er død her iallefall.
Funker fint her.
Trådstarter
funker fint her også. Har hørt noe lignende med Nickelback og ja
Det er ville akkurat noen hemmelighet at mainstream numetal som kun spiller på tenåringsangst selger i bøtter og span uansett hvor simpel musikken er. De bygges over samme lest, rolig vers med sang av den ene vokalisten, så er det litt kjempesinna skriking om et eller annet vagt kvasifilosofisk tema, gjerne med litt ekstra skriking i bakgrunnen som ekstra effekt. Gjenta. Tekstene er gjerne så platte at de fleste oppegående menneskene får direkte vondt når de hører på det.
Linkin Park er faktisk ikke de som er verst til å gjøre dette. For de som spiller Linkin Park på gitar må det jo være det letteste i verden. De holder seg til de 5 kommers-grepene sine, som jeg kaller dem. Det er rart me den nu-metal'n at alt skal være så rolig og stemningsfullt på verset og på refrenget skal de brenne på så forferdelig med overdrive på fullt, som IvIoyner sa. Ingen tør å forandre på det.
Jeg vet det er mange maiden fans ute der. Men jeg må desverre påstå at maiden er nesten like fæl som Linkin Park. Jeg personlig, liker mye maiden, men jeg får litt den følelsen av: "Hørt en maiden-sang, hørt alle". Spesielt gitarharmoniene etter soloene, de er nesten prikk like hver gang. Kun få forandringer skiller dem ut fra hverandre. Mye av dette er jo en del av stilen til Maiden, men mere variasjon tror jeg kunne gledet fansen.
Vel, Linkin Park er akkurat det samme som Backstreet Boys (hvis BB er PR-prosjekt). Her samler de inn noen folk som kan spille sangene som blir laga for dem. Liker bedre garasjeband som har slitt for å få noe til istedet for de som bare møter på en audition og får skrevet egne låter. Musikkbransjen er noe drit.
må si meg enig med madbertha men så er joda den tiden da BB og slike "band" var populære, nå har det jo blitt mere og mere populært med band som har startet i garasjen og nå er på toppen.
linkin park sanger er jo latterlig enkle instrumentalt, da..
Opprinnelig postet av madbertha
Vel, Linkin Park er akkurat det samme som Backstreet Boys (hvis BB er PR-prosjekt). Her samler de inn noen folk som kan spille sangene som blir laga for dem. Liker bedre garasjeband som har slitt for å få noe til istedet for de som bare møter på en audition og får skrevet egne låter. Musikkbransjen er noe drit.
Vis hele sitatet...


Eeh, Linkin Park lager all musikken selv, mange musikkvideoer også. Og det blir litt teit når du sier de ikke har slitt for noe, når de møttes på High School å begynnte å spille sammen der. Alle foruten Chester Bennington(Ene vokalisten)
Linkin Park er ikke ett prosjekt satt sammen av en manager, de har slitt mye. Og hva så om mange sanger er like? Mye bra, og det selger.

Nå kommer vi litt inn på noe jeg skrev en annen gang vi diskuterte Linkin Park og Nu Metal, alt er ikke relevant i denne posten, men jeg gidder ikke fjerne ting, for da blir det bare teit Men ja, her det iallefall :P

Det er typisk trend som foregår rundt i verden nå. ALLE vil skille seg ut og hater da all musikk som er såkalt kommersiell. Dette er veldig mye tull og jeg tror at brorparten av de som skriver slike ting som "jeg blir kvalm av Linkin Park" osv. faktisk ikke har så mye mot musikken annet enn at den er kommers.

Istedet leter de etter band/grupper som er såkalte "underground" eller mye hardere, fordi det er lite akseptert eller få hører på musikken.
Det er så utrolig teit å se alle som skriver om musikk og sier "Jeg synes Linkin Park og Creed er verdens, nei tidenes verste. CHILDREN OF BODOM ruler!!! Det er ingenting annet en patetisk.

Å jeg skjønner ikke åssen dere kan se på dem som ett boyband, vet dere hva ett boyband er? Det er ett produkt satt sammen av en manager. Det består av fine gutter som ikke kan synge å som får levert alt på sølvfat. Gutta i LP har kjent hverandre siden de var små, de lager all musikken selv, de lager artworken, å også noen av musikkvideoene.

Det er veldig dårlig av dere å sitte her å kritisere musikken deres på den måten her, musikken deres har hvert til hjelp for veldig mange mennesker som har problemer i ungdomstiden, Chester(vokalisten) ble selv misbrukt som barn og han gikk på stoff, ikke mange band legger følelser ut på cd'en deres, men det gjør LP. Det gjør at alle fans kan kjenne seg igjen i sangene. Så vær så snill respekter dem for det de har oppnåd. Trenger ikke så slenge så jævli me dritt.. Jeg har for eksempel ikke noe særlig til overs for Slipknot , men jeg syns ikke de eller fansen deres er tapere for det.. De har bare annerledes smak. Det betyr ikke at jeg syns Slipknot sin musikk er dårligere enn Linkin Park sin heller, bare at den er annerledes. Jeg syns det er veldi kjipt at alle "seriøse" metall-fans liksom "må" hate lp. Selv er jeg utrolig stolt over å være fan.
ZuPrEmE: man blir ikke kvalm av musikk kun fordi den er kommer, man blir kvalm fordi musikken er så dårlig. Men, det finns også unntak, det finnes jo bra "kommerse" sanger. Men som regel er det sjeldent. Dessuten, hvis jeg hører på en Linkin Park sang, får jeg ikke noe ut av den. Den gir liksom ikke mening. Først rolig gitar og myk vokal, i refrenget er gutta tøffe og skriker alt de kan så det blir helt jævlig. Standard oppskrift.
Jeg må innrømme noe, jeg hørte på første plata deres, Hybrid Theory. Synes de var litt nyskapende da de slapp den, men så kom Meteora. Jeg har ikke ord for hvor overprodusert denne plata er og så sinnsyk kommersielt. Da de slapp denne plata så tenkte de nok bare en ting, selge mer enn Hybrid Theory, og de prøvde de ikke å gjøre med kvalitet. Bare, som sagt, med overproduserte sanger med masse unødvendig fjas på (effekter). Rappinga deres holder heller ikke mål for de som vet hva rapping er. Og hvis du har hørt Easier to Run, i følge meg en ekkel klisjèaktig ballade som er på høyde med de mest kommersielle boybandene som har eksistert. Men vokalisten skal ha sitt, han er dyktig. Og det at de er signa av Warner Brothers er jo ikke annet enn at de bare skal selge masse, masse plater uansett kvalitet. De blir sikkert pressa på med å release uferdig materiale. Kanskje LP bør revurdere hvilket plateselskap de burde bruke. Men de kommer vel ut med en plate til for så å komme med Greatest hits of Linkin Park.
Opprinnelig postet av ZuPrEmE
Og hva så om mange sanger er like? Mye bra, og det selger.
Vis hele sitatet...
Det betyr jo samtidig at de er ute etter å tjene grovt på ungdommers sans for kildekritikk (de fleste bryr seg en lang faen i om musikken bidrar med noe nytt, og de kjøper gjerne den samme pakka fire-fem ganger) ved å holde seg til det samme hele tiden.
Det er typisk trend som foregår rundt i verden nå. ALLE vil skille seg ut og hater da all musikk som er såkalt kommersiell. Dette er veldig mye tull og jeg tror at brorparten av de som skriver slike ting som "jeg blir kvalm av Linkin Park" osv. faktisk ikke har så mye mot musikken annet enn at den er kommers.
Vis hele sitatet...
Jeg får stadig inntrykket av at Linkin Park og de fansene jeg har møtt har fått det for seg at det er LP som er undergrunn, og at det er de som er musikalske elitister (jeg er delvis elitist på musikk, så det er ikke nødvendigvis noe galt i det fra mitt ståsted) som ikke tolererer kommersmusikk alá vglista. Jeg synes også bandet gjør et ganske godt forsøk på dette ved å utgi album som heter Underground, gassmasker, tagging et cetera.

Det er veldig dårlig av dere å sitte her å kritisere musikken deres på den måten her, musikken deres har hvert til hjelp for veldig mange mennesker som har problemer i ungdomstiden, Chester(vokalisten) ble selv misbrukt som barn og han gikk på stoff, ikke mange band legger følelser ut på cd'en deres, men det gjør LP. Det gjør at alle fans kan kjenne seg igjen i sangene.
Vis hele sitatet...
Massevis med band og artister legger ut følelser på skiver for tiden. Det er populært å appellere til all den tenåringsangsten som bare venter på å bli tappet som kapitalkilde. Alle ungene tror at de har det så forbanna ille - krangling med foreldre, kjærlighetssorg og så fuckings videre. Hvordan dette kan relateres til stoffproblemer og misbruk skjønner jeg aldeles ikke, men hvis alle de som liker Linkin Park går på stoff/blir misbrukt/annet, så vil jeg si at dette landet har enda større problemer enn det allerede ser ut som
Alle føler seg utelatt og alene som de unike snøflakene de er, og det de mangler av sympati og forståelse for at alle andre også har det sånn, tar de igjen i selvmedlidenhet. Alle er usikre og svake i tenårene, men man kommer seg ikke opp av den gropa på noen annen måte enn å vokse opp.
Jeg sier ikke nødvendigvis at Linkin Park gjør dette, men at få artister gjør dette er sprøyt. Kjappeste eksemplet som kommer opp i hodet mitt er beautiful av Christina Aguilara. Den spiller på nøyaktig de samme strengene som Linkin Park og x andre band gjør.

Angående dette med boyband, så er det faktisk noe av det samme når trender kommer inn i bildet og rasjonaliserer og distrobuerer kultur. Boyband var ett eksempel hvor folk ble høstet inn og satt sammen etter samme formel, post-Britney var det trendy med blonde "uskyldige" jenter (som deretter korrupterte seg slik Satan aldri hadde våget å drømme om), og LP fulgte i samme bølgen som Slipknot og Korn (Korn hadde jo hauger med misbruksmotiver på coverene sine, der er linkin park mer stuerene, og det forklarer vel at de selger mer.). LP har kanskje blitt plukket opp, men nå har de PR-korps og manager. Det blir kanskje litt feil å skrive om smerte når man lever i luksus fordi man tjener på smerten? Snakk om ironi.


Jeg har for eksempel ikke noe særlig til overs for Slipknot , men jeg syns ikke de eller fansen deres er tapere for det.. De har bare annerledes smak. Det betyr ikke at jeg syns Slipknot sin musikk er dårligere enn Linkin Park sin heller, bare at den er annerledes. Jeg syns det er veldi kjipt at alle "seriøse" metall-fans liksom "må" hate lp. Selv er jeg utrolig stolt over å være fan.
Vis hele sitatet...
Jupp, du sa det. Alt handler om smakssaker, og ingen er nødvendigvis tapere på grunn av musikksmaken, men et debattforum brukes jo til debatt?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Lattis! Den ene sangen er riktignok pitcha litt opp, men en utrolig morsom sak, jeg visste at de lagde sangene like, men at breakdownen på dem skulle være så like hadde jeg ingen anelse, hadde sangene hatt så lik konstruksjon. Liker du musikk for lyden skyld er backstreet boys og linking park fint og inspirerende musikk. Jeg syntes nesten at NuMetall band er guttenes svar på jentenes BoyBands.

Tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface don't know what you're expecting of me
Put under the pressure, of walking in your shoes
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
[Chorus:]
I've become so numb
I can't feel you there
I've Become so tired, so much more aware
I'm becoming this, all I want to do
Is be more like me and be less like you

Can't you see that you're smothering me?
Holding too tightly, afraid to lose control
'Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart, right in front of you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow, just caught in the undertow)
An' every second I waste is more than I can take

[Chorus: Repeat]

And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me
With someone disappointed in you

[Chorus: Repeat]

I've
Become so numb
I can't feel you there
I'm tired of being what you want me to be (x2)
Vis hele sitatet...
Hørest for meg ut som lyrikk laget for ungdom flest, som føler at folk har forventninger til dem. En av gutta i Linkin Park, har sikkert hatt en mamma med mange forventninger

Edit: Jeg tror man snart ikke kan skrive sanger om noe lengre, alt som blir nytt og bra, blir populært og folk kan ikke skrive om det fordi det blir kommersielt, fordi de andre bandene blir inspirert til å skrive på samme måten.
Sist endret av Delusional; 21. juli 2004 kl. 04:57.
Denne form for mixing kan mann gjøre med materialet til mange flere band enn linkin park, "undergrunn" så vel som kommersielle". Band holder seg ofte til et lydbilde og er defor enkle å kjenne igjen. Jeg kunne sikkert tatt 10 black sabbath sanger og gjort det til en god og seig låt.

Men trenger vi virkelig en kommers vs undergrunn tråd til? At linkin park spiller på ungdoms frustrasjon til flere millioner dollar er vel egentig ingenting å diskutere, spørmålet er vel heller mann liker LP eller ikke.

Men det er dog lov å være forbruker bevvist!
Opprinnelig postet av ZuPrEmE
ikke mange band legger følelser ut på cd'en deres, men det gjør LP.
Vis hele sitatet...
Det hjelper jo ikke så mye å legge følelser i musikken når det allikevel blir stygt som faen!

Hvis du vil høre musikk fra hjertet, hør på steve vai!
Opprinnelig postet av ZuPrEmE
Eeh, Linkin Park lager all musikken selv, mange musikkvideoer også. Og det blir litt teit når du sier de ikke har slitt for noe, når de møttes på High School å begynnte å spille sammen der. Alle foruten Chester Bennington(Ene vokalisten)
Linkin Park er ikke ett prosjekt satt sammen av en manager, de har slitt mye. Og hva så om mange sanger er like? Mye bra, og det selger.

Nå kommer vi litt inn på noe jeg skrev en annen gang vi diskuterte Linkin Park og Nu Metal, alt er ikke relevant i denne posten, men jeg gidder ikke fjerne ting, for da blir det bare teit Men ja, her det iallefall :P

Det er typisk trend som foregår rundt i verden nå. ALLE vil skille seg ut og hater da all musikk som er såkalt kommersiell. Dette er veldig mye tull og jeg tror at brorparten av de som skriver slike ting som "jeg blir kvalm av Linkin Park" osv. faktisk ikke har så mye mot musikken annet enn at den er kommers.

Istedet leter de etter band/grupper som er såkalte "underground" eller mye hardere, fordi det er lite akseptert eller få hører på musikken.
Det er så utrolig teit å se alle som skriver om musikk og sier "Jeg synes Linkin Park og Creed er verdens, nei tidenes verste. CHILDREN OF BODOM ruler!!! Det er ingenting annet en patetisk.

Å jeg skjønner ikke åssen dere kan se på dem som ett boyband, vet dere hva ett boyband er? Det er ett produkt satt sammen av en manager. Det består av fine gutter som ikke kan synge å som får levert alt på sølvfat. Gutta i LP har kjent hverandre siden de var små, de lager all musikken selv, de lager artworken, å også noen av musikkvideoene.

Det er veldig dårlig av dere å sitte her å kritisere musikken deres på den måten her, musikken deres har hvert til hjelp for veldig mange mennesker som har problemer i ungdomstiden, Chester(vokalisten) ble selv misbrukt som barn og han gikk på stoff, ikke mange band legger følelser ut på cd'en deres, men det gjør LP. Det gjør at alle fans kan kjenne seg igjen i sangene. Så vær så snill respekter dem for det de har oppnåd. Trenger ikke så slenge så jævli me dritt.. Jeg har for eksempel ikke noe særlig til overs for Slipknot , men jeg syns ikke de eller fansen deres er tapere for det.. De har bare annerledes smak. Det betyr ikke at jeg syns Slipknot sin musikk er dårligere enn Linkin Park sin heller, bare at den er annerledes. Jeg syns det er veldi kjipt at alle "seriøse" metall-fans liksom "må" hate lp. Selv er jeg utrolig stolt over å være fan.
Vis hele sitatet...

jeg tror faktisk ikke jeg kan bli mer enig med deg, en det jeg er nå!

og en annen ting! Musikk = Smak og Behag!
jeg vedder rævva mi på at det er en på nFF som digger Backstreet Boys, og det får vedkommende verse god å gjøre fordi vi har ingenting med hva slags musikk han liker å høre på! Derfor blir det idiotisk å diskutere musikksmak! også kan man heller gå ved til topic igjen!

Ja, jeg er enig i at Linkin Park sangene er VELDIG like, men av en eller annen grunn så syns jeg fortsatt sangene dems er bra. Jeg syns linkin park har mye kult, men jeg liker personlig Metallica litt bedre. (Disturbed har også mye bra!). Det er min smak!
Sist endret av Dweep; 21. juli 2004 kl. 14:45.
Jeg må bare inrømme at jeg er litt småfan av LP, men ble veldig lei av de etter en periode.. Det er ikke sanger du kan høre på over en lengere periode når de er så instrumentalt enkelt og relativt platt vokalt, men de lager fete sanger man lett får på hjernen. Nesten alle sangene på albumene deres er fete, og spesielt reanimated sangene blir ganske fete og annerledes nok til at de er verdt å høre på.

Det som skurrer litt er at ingen har funnet ut av hva den andre sangen er. Trådens utgangspunkt; "All Linkin Park songs sound exatcly the same.mp3" er en egentlig ganske dårlig laget sang der de har vridd, pitcha og kuttet i hytt og pine. Så spesielt like rytme eller beat messig er de vel ikke. Men det er mye av de samme instrumentene og lydene som går igjen.. Likevel skal det jo nevnes at jeg nylig har fått øynene opp for Johnny Cash, og instrumentalt er det jo bare en fyr med kassegitar..

Linkin Park fikk det bra til i begynnelsen og har klart å lage ok->bra sanger etter Hybrid Theory også. Tror ikke de kan gi ut en ny skive uten å endre seg litt for personlig er jeg ganske drittlei av formelen deres..

Når det kommer til at man ikke liker det fordi det er imot deres egen musikksmak så er jeg helt enig med ZuPrEmE. Det er bare latterlig. Men så må vel alle som digger Rammstein og Slipknot legge alt hatet de samler opp et sted..

Men hvorfor tynes de LP så fært når vi har ting som b-Idol-gjengen og Are og Odin spinnende på P3 under navnet musikk..?
very impotent freak
Delusional's Avatar
I did some researching og:

Sangen som er høyrepanet er:
Artist: Linkin Park
Tittel: Numb
Album: Meteora
Rel år: 2003

Sangen som er venstrepanet er:
Artist: Linkin Park
Tittel: Pushing Me Away
Album: Hybrid Theory
Rel År: ???

I LP sitt forsvar vil jeg si at de har 2 sanger med samme breakdown på 2 forsjellige album er ikke så rart.

Hybrid Theory har 12 sanger og Meteora har 13, dvs 25 sanger. Det er jo nesten nødt til å være noe lunde likhet når de har så mange sanger. Og stort sett bruker like instrumenter og har mye samme lengden.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Det er ville akkurat noen hemmelighet at mainstream numetal som kun spiller på tenåringsangst selger i bøtter og span uansett hvor simpel musikken er. De bygges over samme lest, rolig vers med sang av den ene vokalisten, så er det litt kjempesinna skriking om et eller annet vagt kvasifilosofisk tema, gjerne med litt ekstra skriking i bakgrunnen som ekstra effekt. Gjenta. Tekstene er gjerne så platte at de fleste oppegående menneskene får direkte vondt når de hører på det.
Vis hele sitatet...
Jeg har lenge prøvd å sette ord på hva jeg synes om Linken Park, du skildret det perfekt..... helt sant"!
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg må inrømme at jeg liker linkin park..
jeg vet ikke hvordan jeg skal argumentere for dette, men jeg liker rett og slett bare musikken..

meteora cd'en er ikke den beste, men derimot liker jeg "live in texas" godt, som også beviser at de kan live (og det høres ut som det er publikum der også O_O)..

Dweep, i share your feelings..
Ja de er fete live
Det kom ikke akkurat som en bombe at de ikke har hatt noe nytt siden de startet. Mainstream rock pleier å være slik.