Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1008
Fikk først problemer med at skjermen ikke ville vise noe bilde etter å ha startet fra pc'en fra Sleep Mode. Måtte kjøre en reboot og da så ting til å funke som vanlig.

Så gikk Firefox gikk fra å være treg til å kræsje hver eneste gang jeg foretar en hvilken som helst handling. Det tar da ca 5 minutter fra jeg CTRL+ALT+DELETE til vinduet kommer opp. Prøvde å kjøre Windows Defender men det kræsjer på samme måte etter en stund, samme med oppgavebehandling, Chrome osv. Det å bare browse i mapper funker fint.

Har slettet GPU driveren, Adobe Flash, prøvd System Restore (det fikk error og fullførte ikke). Det eneste jeg har gjort med pc'en i de siste 2 ukene er å legge inn Oracle VirtualBox med fedora installasjon, Ezvid og LMMS. Nå er disse slettet, uten at det hjalp en dritt Bruker Chrome til å skrive dette nå, er bare spørsmål om tid før det kræsjer igjen tror jeg. Pc'en blir som antydet helt uresponsiv i mange minutter, kan ikke annet enn å reboote.

Noen tips til hva det kan være?
Sist endret av ali88; 30. august 2016 kl. 22:01.
Installerte du Windows 10 igjennom Microsoft sin oppgraderings verktøy eller tok du clean install? Hvis du ikke tok clean install anbefaler jeg å gjøre det siden å oppgradere fra ett os til ett annen via sånn oppgraderings verktøy blir ofte mye kluss og bugs.
Høres ut som feil på hardisken. Har du SSD eller en mekanisk?
Trådstarter
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Høres ut som feil på hardisken. Har du SSD eller en mekanisk?
Vis hele sitatet...

Har Windows på en SSD, men har en snurredisk også.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Høres ut som feil på hardisken. Har du SSD eller en mekanisk?
Vis hele sitatet...
Har formattert nå og har kun hatt en kræsj så langt. Men er ikke sikker på om det er av samme grunn som før formattering.

Hvis det finnes en harddiskfeil, hvordan kan jeg fremprovosere en kræsj? Kjørte chkdsk på windows uten feil.
Det kan hende det er noe problemer med rambrikkene. Du kan prøve å kjøre memtest86 eller ta ut rambrikkene, deretter prøve en om gangen.
Sitat av Donmafia Vis innlegg
Det kan hende det er noe problemer med rambrikkene. Du kan prøve å kjøre memtest86 eller ta ut rambrikkene, deretter prøve en om gangen.
Vis hele sitatet...
har bare en brikke. men skal prøve memtest som du sier.

kan hvertfall utelukke at tråden hører hjemme på windows forumet.. klikker på linux også
Sist endret av ali88; 1. september 2016 kl. 22:44.