Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 749
Jada, igjen så trenger jeg hjelp med den helvetes dritten jeg har kjøpt fra komplett. Etter forrige datatrøbbel, som forøvrig ikke løste seg (https://freak.no/forum/showthread.php?t=291425), forsøkte jeg i natt å kjøre en clean install. Ja, forsøkte. https://www.cnet.com/how-to/clean-install-windows-10/ Fulgte denne oppskriften. Iallfall nesten. For etter jeg hadde fulgt oppskriften og tilbakestillinga hadde gått til 12% fikk jeg opp noen alternativer. Hvordan jeg ville installere w10, om jeg ville bruke usb, cd, om jeg ville avbryte og gå til w10. Jeg forsøkte første gangen og avbryte og gå til w10, og ingenting var forandret (burde ha skjønt det, ettersom det stod avbryte..). Deretter gjorde jeg det samme igjen, men valgte "installer annet operativsystem" (noe i den duren), og valgte W10. Og deeer stopper det. Pcen har nå stått på i en halvtime. Det eneste den gjør er å laste inn startskjermen til Acer, for så å slå seg av igjen. Og sånn går no dagan. Det tar ca ti sekunder fra hver gang pcen restarter seg. Har jeg gjort noe rivruskende feil eller er dette normalt? Jeg gjetter på at dette ikke er normalt. Men hvordan skal jeg klare å fikse det?!
Sist endret av anniwoop; 1. september 2016 kl. 05:51.
Last ned windows 10 ISO'en og enten lag en bootable cd eller usb og gjør en clean install ved å reinstallere systemet helt selv. Det er det jeg hadde gjort istedenfor å bruke innebygde windows 10 funksjoner. Det finnes tutorials over alt på hvordan man kan gjøre dette. Hvis du har en annen maskin, bruk den for å laste ned alt og sette det opp, hvis ikke, bare gå til en venn eller noe og prøv å få alt lastet ned der. Deretter bør du klare å boota fra usb eller cd og fortsette med installasjons prosessen.
Sist endret av xenocidewiki; 1. september 2016 kl. 14:01.
Sitat av xenocidewiki Vis innlegg
Last ned windows 10 ISO'en og enten lag en bootable cd eller usb og gjør en clean install ved å reinstallere systemet helt selv. Det er det jeg hadde gjort istedenfor å bruke innebygde windows 10 funksjoner. Det finnes tutorials over alt på hvordan man kan gjøre dette. Hvis du har en annen maskin, bruk den for å laste ned alt og sette det opp, hvis ikke, bare gå til en venn eller noe og prøv å få alt lastet ned der. Deretter bør du klare å boota fra usb eller cd og fortsette med installasjons prosessen.
Vis hele sitatet...
Jepp. That's the way.
Men jeg for vel ikke gjort det der uten å faktisk komme inn på pcen...? -TS
Sitat av anniwoop Vis innlegg
Men jeg for vel ikke gjort det der uten å faktisk komme inn på pcen...? -TS
Vis hele sitatet...
Det bør gå å komme seg inn til ting som BIOS? Hvis det fungerer så er det en shortcut for å velge hvilken disk/usb osv. du vil boote i fra. Det går også å bare endre på boot settingsa i selve BIOSen hvis det er det du vil.