Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 876
Etter å ha irritert vettet av meg i flere måneder på grunn av oppgraderingsmas, tenkte jeg å benytte meg av muligheten til å få Windows 10 gratis. Det burde jo være en enkel sak, men den gang ei.

Oppgraderingen stopper på 27%, med "Copying files 90%" nede i hjørnet. Etter en time uten respons, og ingen tegn på CPU-aktivitet, ble svenskeknappen benyttet. PC-en ble automatisk gjenopprettet til Win7 igjen ved omstart.

Noen som har peiling?
koble ut CD rommet ditt, evt alt av du har av USB, printere, skrivere datamus osv

Funket ikke for meg da jeg skulle gjøre det siden lexmark skriveren var koblet til pcen.
Ifølge en moderator på microsoft sitt support forum her: W7 upgrade to w10 stuck at 27%

Så er det mange ting du kan prøve for å fikse denne feilen.
Han har mekka en blogpost med mulige fixes her

Windows 10: Upgrade error 0xC1900101 – 0x20004

Rapporter gjerne i tråden her om noen av fixene funker.

En fix fra kommentarfeltet du også burde teste:

Sitat av Ed
Tried all of the recommended solutions having to do with W10 install stuck on 25%/84% and “Failed in SAFE_OS phase during “ISTALL_RECOVERY_ENVIRONMENT” and finally got it to work with:
1) Clean boot
2) Disconnecting all internal SATA drives (I had three) but my OS was on 250GB SSD
3) Doing repair of Windows Update
4) Installing from ISO disk
About 30 hours burned on this update but it’s finally done.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 12. juli 2016 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Det fungerte etter at jeg koblet ut alle diskene utenom systemdisken, og plugget ut G35-headsettet. Thanks!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
OT: Er det verdt å oppgradere fra 7 til 10? Sist jeg prøvde fikk jeg ikke spilt blackbars i CSGO, men det var ganske tidlig da. Har dem fikset dette? Ser gratisversjonen utløper snart..
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke merket noen store ulemper enda. Alt er som før, bare ser litt annerledes ut.

Så jeg gjorde det egentlig bare for å få Windows 10 gratis. Det er ingen fordeler (enda).
Merk at det bare er en liten håndfull dager igjen til Win 10 koster penger.