Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4032
Skriver for tiden en oppgave ang NUART festivalen som tar sted i Stavanger.

Nylig flyttet til Stavanger men legger merke til at det er en del Grafitti i de mer urbane områdene. Er med dette på utkikk etter mer informasjon angående grafitti miljøet i Stavanger.

Noen som er en del av det å vet hva som foregår?
Jeg er ikke en del av miljøet men jeg hadde bittelitt med Nuart å gjøre for et par år siden. Grunnen til at det er mest kunst rundt bykjernen og Storhaug er at det er der folk bor, og Nuart er opptatt av å få laget kunsten der flest mulig ser den. Bare for inntil noen år siden var det omtrent ingenting utenfor byen, men dette har endret seg nylig bl.a med kontrolltårnet på Sola, parkeringshuset på flyplassen og noen greier på Forus.

Hvis du skal skrive en oppgave vil jeg ha undersøkt litt om næringslivets innflytelse på festivalen og på hvor det males. Det virker på meg som om de gjør flere og flere jobber på næringsbygg og det kunne vært interessant å finne ut hvorfor. Er det kun næringslivet som vil ønsker et kulere image og som gledelig betaler store summer for det eller er det en annen strategi bak utviklingen? Vil Nuart ut til et bredere publikum enn bare de "vanlige" grafittikunstinteresserte?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Prøv å ta kontakt med Martyn Reed, som jeg mener å huske er sjefen for det hele. Han er visst en hyggelig fyr som ihvertfall er engasjert og sikkert kan fortelle deg mye.