Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 467
Hei!

Jeg sitter for øyeblikket og er ekstremt passiv agressiv mot den nye routeren min. Kjøpte en DSR-250N for å kunne logge meg på Universitetets VPN-nett (for å få trådløst internett uten å måtte logge seg på hele tiden, samt ha muligheten til å spill PS3 over nett)

Alt fungerer perfekt, jeg kan nå bruke telefon, nettbrett, TV og pc på trådløsnett uten innlogging.

PS3´en kobler også opp på nett, MEN får bare NAT3 - som igjen vil si at jeg har svært begrensede muligheter for nettspill. GTA 5 feks godtar IKKE bare NAT 3 når man ska spille på nett.

Routeren har ikke DMZ (selvfølgelig), men Application Rules og Firewall Rules. Application rules åpner de portene jeg trenger når jeg trenger dem (om jeg ikke tar fullstendig feil). Jeg kan se på statusen at portene blir brukt. Jeg har til og med prøvd å lage regeler i firewallen for å holde portene åpne (men de var ikke stengt i utgangspunktet).

Jeg har i tillegg prøvd å koble til en liten router som jeg hadde liggende, en D-Link Go-Rt-150N (som faktisk har DMZ..) og route playstationen gjennom den, men med samme resultet. Får nett, men utelukkende NAT 3.

Kan jeg kanskje bruke en Port Mapper ifra Macen? Hvis det går, hvordan styrer jeg dem mot PS3?

Er det en flittig sjel der ute som har noe som helst peiling hva jeg kan gjøre, eller hva jeg isåfall gjør feil? Har gått gjennom alle de stegene i boka jeg kan tenke meg til...

Legger ved noen bilder av det jeg har gjort.
Jeg er forresten bak uib sitt vpn-nett i Bergen.