Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 528
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hei!

Jeg handlet meg nettopp dette cameraet:
http://www.ebay.com/itm/CCTV-1-3M-72...item565adb7c7e

Og etter mye router og porting og helvette fikk jeg det oppe å gå. Så nå kan jeg sitte på min egen pc trådløst og se på cameraet. Enten i programmet som medfulgte, eller i nettleser.

Det skal brukes som overvåkningskamera pga tidligere tyverier. Men det jeg ikke får til er å lagre filmen på en harddisk uten at jeg må ha på pc'n og oppe det recorder programmet. Da er det jo ikke noe vits lengre.

Jeg håper på jeg kunne konfiurere kameraet til å filme hvis noe beveger seg og lagre det på en harddisk som jeg nå har koblet til nettverket. Og når disken er full, så overskriver den det eldste.

Alt dette fungerer hvis jeg har på pc'n og kjører det medfulgte programmet. Men jeg kan jo ikke ha laptop'n min stående på 24/7. Må jeg rett og slett skaffe en gammel PC kun til dette formålet? Eller må jeg kjøpe en DVR dekoder eller hva det nå er.

Er det ikke en lettere metode enn dette? Er jo nokk av billigkameraer som man kan sette inn et SD-kort og som lagrer alt der. Håper jo på å finne en måte som får kameraet til å lagre filmene rett på harddisk...

Anyone?
Jeg bruker synology sin diskstation/surveillancestation til formålet. Her kan du sette opp mange kamera med bevegelsesregistrering/opptak/tidsplan og masse annet snacks. Mange NAS har vel denne funksjonaliteten.