Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 830
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Har nettopp begynt å se på Weeds, men det er en ting som irriterer meg noe helt grenseløst.

Silas' kjæreste, Megan, er døv. I episode 6, spør Silas henne om å få høre stemmen hennes. Megan svarer da blablabla ved å skrive på dataen.

Hvordan i ALL VERDEN kan hun vite hva han spurte om hvis hun er døv..? Vær så snill si at det finnes en fornuftig forklaring, dette går meg på nervene.
Lese på munnen. Døve er ofte utrolig flinke til det.
Lese på leppene? Ganske vanlig at døve lærer seg det, og det er noe man selvfølgelig blir bedre på også etterhvert.

Håper det gir deg litt mer ro i sjelen.
lese på leppene?
Hun leste nok på leppene?
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Trådstarter
Tidligere i sesongen bruker begge data for å kommunisere, gir ingen mening at hun plutselig skal bli så ufattelig flink til dette. Dessuten maser han bare i vei, han prøver ikke akkurat å snakke tydelig slik at man skal kunne lese leppene. Er det noen som har sett serien, eller bare gjetter dere? Greier bare ikke å kjøpe den forklaringen.
Sist endret av Schileru; 7. april 2012 kl. 22:07.
Sett serien, og det er veldig vanlig at døve kan dette. Det er sikkert mulig at dette ikke kommer så veldig godt frem serien da.
Jeg har sett hele serien, fra 1-7 to ganger. Og jo, han snakker ganske overtydelig når han prater med henne. Har du aldri døve mennesker? De fleste er ganske gode til å lese på leppene.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Tidligere i sesongen bruker begge data for å kommunisere, gir ingen mening at hun plutselig skal bli så ufattelig flink til dette. Dessuten maser han bare i vei, han prøver ikke akkurat å snakke tydelig slik at man skal kunne lese leppene. Er det noen som har sett serien, eller bare gjetter dere?
Vis hele sitatet...
Jeg snakket med ei døv jente. Hun forstod alt jeg sa uten problemer. Testet henne ved å brått gå over til både engelsk og fransk, og likevel forstod hun meg. Har ikke sett serien, men dette er likevel ikke akkurat gjetting, men en logisk forklaring.

Det er mange feil man kan finne i filmer, så jeg ville ikke analysert den så veldig, men gått god for at hun er flink til å lese på munnen.