Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4211
For å gjere ei kort historie kort:
Romkamerat bestilte eit tastatur frå ein norsk nettbutikk. Når han fekk pakken i posten såg han at det var lagt med to tastatur (med full emballasje og alt) i pappøskja i stadenfor eitt. På pakkseddelen stod det 1x tastatur.

Har nokon opplevd dette? Kva er sannsynet for at dei oppdager i ettertid? Blir det oppstyr om dei merker dette, og romkameraten ikkje har sagt i frå?

Edit: Er i undergrunnsforum fordi det blir vurdert å ikkje melde frå. :P
Sist endret av bronze; 6. januar 2013 kl. 02:34.
Tror nok sjangsen er liten for at det finner ut av det.
Sitat av bronze Vis innlegg
For å gjere ei kort historie kort:
Romkamerat bestilte eit tastatur frå ein norsk nettbutikk. Når han fekk pakken i posten såg han at det var lagt med to tastatur (med full emballasje og alt) i pappøskja i stadenfor eitt. På pakkseddelen stod det 1x tastatur.

Har nokon opplevd dette? Kva er sannsynet for at dei oppdager i ettertid? Blir det oppstyr om dei merker dette, og romkameraten ikkje har sagt i frå?

Edit: Er i undergrunnsforum fordi det blir vurdert å ikkje melde frå. :P
Vis hele sitatet...
Altså, for å være ærlig så tviler jeg sterkt på at det blir oppdaget, men råder deg/han til å beholde det ene eksemplaret i en måned eller to, bare for å se om de etterlyser det.

Kommer jo selvfølgelig an på nettbutikk osv, men tviler forsatt.
oooooog han er sikker på at han ikke betalte for 2?
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echodius Vis innlegg
Altså, for å være ærlig så tviler jeg sterkt på at det blir oppdaget, men råder deg/han til å beholde det ene eksemplaret i en måned eller to, bare for å se om de etterlyser det.

Kommer jo selvfølgelig an på nettbutikk osv, men tviler forsatt.
Vis hele sitatet...
Produktet skal ikkje kvittast med, men vi vurderer å bruke det andre tastaturet også.
Sitat av koalafant Vis innlegg
oooooog han er sikker på at han ikke betalte for 2?
Vis hele sitatet...
Ja
Sist endret av bronze; 6. januar 2013 kl. 02:39.
Om du sender mail og forklarer hva som har skjedd er jeg ganske sikker på at de er fair nok til å la dere beholde det siste tastaturet/du får en tilgodelapp eller et gavekort.
Altså,
Du kan legge deg uten dårlig samvittighet, de lærer av sine feil.
Har gjort dette før med et par hansker jeg bestilte.
Bare vær stille. Ikke oppgi nettbutikk eller noe i denne tråden, da kan det være at noen som jobber der finner på å sjekke
Hero of Time
bronze's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bare vær stille. Ikke oppgi nettbutikk eller noe i denne tråden, da kan det være at noen som jobber der finner på å sjekke
Vis hele sitatet...
Har tenkt det same.
vill tro det er ganske vanskelig for de og finne ut av det, blir det noe kluss med de så går de da bare inn på datamaskinene sine for og sjekke, og hvis det sto x1 så tror de da på det.
..bare jeg som tenker på å sende mail til "Olsens Nettbutikk" for å si at jeg har fått to eksemplarer - bare for å håpe på å få gavekort?
Sitat av mroj Vis innlegg
..bare jeg som tenker på å sende mail til "Olsens Nettbutikk" for å si at jeg har fått to eksemplarer - bare for å håpe på å få gavekort?
Vis hele sitatet...
Vil nok ikke funke så bra om du ikke har kjøpt noe i det hele tatt?
Ingenting å bekymre seg for. Skal love deg de har feil antall på lageret etter en varetelling uansett.

Står det x1 på pakkseddelen og i ordren har du fått x1 ;-)
Kjøpte en blu-ray boxset hos cdon.com før jul. De sendte meg to eksemplarer i samme forsending, men det stod bare én på kvitteringen. Ga den andre bort i julegave. Som en sa over meg, står det at du har mottatt ett eksemplar på pakkeseddelen og ordrekvitteringen så har du bare fått ett eksemplar Jeg vet ikke hvordan systemet deres funker, men jeg skulle tro at dette ville vært vanskelig for dem å finne ut av hvis det ikke blir oppdaget med en gang.
Alkoholisert gamer
Si det tok for lang tid, så du kjøpte ett annet, send ett tilbake, og få igjen penger/tilgodelapp.
Når de har sent feil, er det dems feil, hvis de kontakter deg og sier de sendte for mange, så sier du at det bare kom ett.

Pleier du å si ifra hvis du får igjen for mye veksel på butikken?
Det gjør ikke jeg hvertfall.
Det er som folk sier her, de har en database hvor det står at de har sendt ut 1x tastatur så de kommer ikke til å finne ut av noe. Det samme skjedde meg da jeg bestilte en mc jakke for et par år siden, bare at jeg fikk først den ene, så kom den andre sendt en uke senere. Jeg tok den med hjem, lot den være uåpnet et halvt år (i tilfelle de skulle ringe og kreve den tilbake). Men ingen telefoner og ingen problemer.

Bare la den ligge i esken et par mnd for sikkerhets skyld, hvis de ikke ringer så har dere et ekstra
Finnmarking
Vell, jeg bestilte ett par 6x9 høytalere for noen år siden siden og fikk to par i posten. Jeg tenkte jeg skulle la det gå stille forbi og lot de stå i en eske noen måneder. Etter kansje 3 eller 4 måneder fikk jeg mail på at de hadde gjort en feil å ba om at jeg sendte tilbake det ene paret eller betalte for det.

Da jeg ikke hadde rørt det andre paret sendte jeg det bare tilbake.
Sitat av mroj Vis innlegg
..bare jeg som tenker på å sende mail til "Olsens Nettbutikk" for å si at jeg har fått to eksemplarer - bare for å håpe på å få gavekort?
Vis hele sitatet...
Hva gjør du om de ber deg om å sende det i retur da?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Når en pakke blir sendt med Posten eller Tollpost så blir vekten kontrollert.
Ved avvik i lagerbeholdningen så vil man gjerne sjekke ordere opp mot dette.

Men det står veldig mye på hvor sto verdi innholdet har.
Har produktetet en verdi på under 1000-lappen så får man gjerne beholde produktet da det gjerne koster mer i retur + behandling at det er lønnsomt for nettbutikken.

Har jobbet i lenge i nettbutikk-bransjen og hadde en case en gang hvor det var avvik på en ganske så dyr mobiltelefon. Det hadde blitt sendt 2 stk istedenfor 1.
Sjekket vekten opp mot produktene på en pakke som hadde blitt sendt noen dager tidligere og vekten tilsa at det lå 2 stk oppi esken - noe kunden nektet.

Anmeldt til Politiet og sporet via IMEI rett til kunden som nektet
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Har tenkt det same.
Vis hele sitatet...
Komplett sine roboter er vel ikke 100% feilfrie.

Ikke svar på svaret :P heheh!
Vel, beholder du den skjer det sannsynligvis ingenting... men vekten er som sagt registrert, så det er teknisk mulig å spore hvor det ekstra tastaturet ble sendt. Sjansen for at det gjør det er omtrent null dog.

Sier du ifra til nettbutikken, skjer det sannsynligvis heller ingenting. All tilbakesending av deres feilsendinger skal gjøres på deres kostnad, så skal du sende noe tilbake må de sende deg en ferdig-betalt pakke.. noe som innebærer en ekstra tur til postkontoret for deg.. men etter all sannsynlighet gidder de ikke bare for et tastatur. Det er ikke engang sikkert innkjøpsprisen deres er høyere enn frankeringskostnaden.

Så dette er et spørsmål om hvor lat du er kontra hvor stort behov for å være moralsk og skikkelig du har.. utfallet er etter all sannsynlighet det samme for deg, ekstra tastatur
Sist endret av DumDiDum; 9. februar 2013 kl. 23:29.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Komplett sine roboter er vel ikke 100% feilfrie.

Ikke svar på svaret :P heheh!
Vis hele sitatet...
Komplett bruker bare roboter på småting som minnepenner etc. Resten står i hyller, alt pakkes / sjekkes vell manuelt tenker jeg
Sitat av Settoz Vis innlegg
Komplett bruker bare roboter på småting som minnepenner etc. Resten står i hyller, alt pakkes / sjekkes vell manuelt tenker jeg
Vis hele sitatet...
Og tastaturer, iPader osv :-)

Robotene kommer bare med produktene til deg, men man må plukke ut og legge produktene i pakken som sendes!
Jeg kjøpte en pakke med 500 printerark på Clas Ohlsson. Fikk en hel pall i posten. Har nok ark til resten av studietiden