Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5094
Ser at kanskje en tredjedel av varene dems har sånn alarm som er på størrelse med en snusboks og med ledning rundt produktet. Går det an å sabotere de? Heller saltvann på de eller noe?

Rundt en tredjedel av varene er inni en boks med noe alarmgreier. Mulig å åpne de uten å trigge alarm?

Den siste tredjedelen er det tilsynelatende ingen merking på. Har kjøpt noen sånne varer og ikke funnet noen alarm inni esken når jeg kom hjem. Bruker Elkjøp disse små avlange plast-alarmen som man kan legge i eskene? Eller er bare 1/3 av varene helt uten alarm? Eskene har ofte vært åpnet, så skulle tro det var putta noe alarmgreier i de.

Noen som vet?
Når jeg hadde utplassering på en sportbutikk så var det noe alarm system som jeg måtte putte under strekkoden. Tror den blir deaktivert når kasseren scanner inn varen med laser elns?

Kan jo hende elkjøp har noe lignende?

EDIT: Tenker da på det siste du skrev.
Sist endret av heihallohade; 12. mai 2012 kl. 21:33.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
vet at leftdal har vert utsatt for tyveri av gametime til wow.

måten de fikk det til var og stikke noe i mellom alarmgreia utenfor coveret, for så og åpne det inni alarmer og dirke ut kortet. burde funke på andre ting også
1. Regner med du snakker om den typen som er på mobilene, kamera og laptopene f.eks. Disse er koblet til en krets som overvåker hele tiden. Om du leker med den, så går alarmen. Tror ikke du kan komme utenom de, utenom å ødelegge selve objektet slik at hele alarmen er inntakt. Er rimelig sikker på at eneste måten å sabotere alarmen er ved å tulle med sentralen. Du kan også prøve å koble de ifra veggen. Om alarmen går så sier du bare at det var et uhell

Litt usikker på hva du mener her. De fleste alarmene er RFID brikker. De sender ut et signal når du går forbi de stolpene ved dørene. Klarer du blokke signalet så vil de ikke utløse seg. De er ofte klistremerker eller de hvite brikkene som er gjemt en plass i boksen. Bare å fjerne de. Om du tenker på dataspill f.eks. så er det jo bare bryte opp boksen de er, det er kun et låst plastikkhus.

Er godt mulig de ikke har alarm i alt og det kan hende at alarmen er skjult. Let igjennom esken og produktet du har kjøpt å se om du finner noe. Er ikke værre enn det.

Bilder og bedre beskrivelse kan hjelpe.
http://www.alphaworld.com/alpha-secu...pider-wrap.asp

Er vell eneste alarmsystemet som ikke er blitt nevnt som de bruker.
Ganske enkelt å åpne eskene. Alt du trenger en en magnet for å flytte på låsen.
Sitat av implementz Vis innlegg
http://www.alphaworld.com/alpha-secu...pider-wrap.asp

Er vell eneste alarmsystemet som ikke er blitt nevnt som de bruker.
Vis hele sitatet...
Det var den jeg mente. Har kun sett disse og sånne gjennomsiktige plastbokser som de putter hele varen oppi.

Eller, har jo sett de som henger fast i veggen da, på demoproduktene. Men vi ser bort fra de.
På mindre produkter så har dei ein slik stripe som ein limer på, desse kan enkelt takast av uten problemer.

Når det gjelder dei større prdukta, så er dei også lima på, men dei er trykksensitive, då går alarmen av i det du tar dei av, som blir deaktivert med ein bilnøkkel liknande sak.
host kontakt produsenten av alarmsystemene dem kan du kjøpe hva du vil av.. feks " nøkkel" til å ta av alarmen på klær osv
Disse er jo sikra ledninger så bryter du kretsen så piper de og lyser, går du ut med de så går alarm søylene uansett, grunnet metall sprialen inni boksen..du trenger en kraftig magnet som kan utløse mekkanismen som strammer ledningene ! Ellers så er det ofte brukt klistre lapper på 2x2 cm med et lim som er ganske heftig, som er vanskelig og få av! disse deaktiveres i kassa ved rullebåndet somregel.
Vist ein er rask nokk med ein liten mp3, og du står i eit blindt punkt for kamera og personell så kan det nokk gå
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Aluminiumsfolie funker ihvertfall paa den typen de bruker paa snusbokser, ogsaa den typen for klaer. Altsaa folie rundt varen/alarmen.
på heltid
iSkurk's Avatar
Hei, angående dette. Vill ikke en sånn pose som blokker signalene hjelpe på egentlig alle type alarmer?
Har lest endel lithauere og polakkere har blitt tatt med sånne "poser" på spaceworld, elkjøp osv... Men ikke pga posen faila men pga de ble sett på video(?)

og om dette går, vet noen hvordan man lager den posen?
På Spiders så er det letteste å ta ut objektet ut av esken. F.eks. et kompraktkamera, åpne/skjær hull i esken og ta ut kameraet, dette er da ikke alarmert.
Man kler en bagg invendig med Aluminiumsfolie... denne speiler signalene fra alarm søylene.. Hvem som helst kan lage dette
på heltid
iSkurk's Avatar
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Man kler en bagg invendig med Aluminiumsfolie... denne speiler signalene fra alarm søylene.. Hvem som helst kan lage dette
Vis hele sitatet...
Takk, var noe i den duren jeg trodde, men måtte jo spørre sikkert
Sperrer de signaler fra alle alarmer inne?
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Sperrer de signaler fra alle alarmer inne?
Vis hele sitatet...
Nei det vet jeg ikke, har sett bagger som funker og de som ikke funker.. Så man burde få testet det først
på heltid
iSkurk's Avatar
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Nei det vet jeg ikke, har sett bagger som funker og de som ikke funker.. Så man burde få testet det først
Vis hele sitatet...
Greit og vite, de må vell sikkert være 100% folie rundt hele, med ikke noe hull osv.. Takk anyway
Er det ikke sikrere å bare pakke inn varen i to lag folie før man går ut? Kanskje ikke stå foran kassa å gjør det da men :P

Er det noen som har konkrete erfaringer med skjulte alarmer på Elkjøp, eller at alarmer er gjemt inni esker osv? I så fall hvilken type bruker de? Selv har jeg aldri funnet noen plaststriper eller andre alarmer i esker fra Elkjøp, bare fra andre butikker.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Selv har jeg funnet ut at man burde anskaffe en "s3 handkey". Disse får du tak i billig på ebay/aliexpress o.l.
Har hørt rykter om at man kan feks feste aluminuimsfolie inni en sekk (dekke kjempegodt overalt). Så putte varene i sekken å gå ut, men har ingen erfaring med dette eller hørt om noen som faktisk har klart dette.

Var vitne til at 2 polakker raida elkjøp engang da jeg skulle betale for ny skjerm. Han ene gikk rundt i butikk å fikk tak i de dyreste og minste tingene han kunne. Så gikk han rolig til han kom til kassa og så spurta han igjennom alarmen og ut døra og hoppet inn i baksetet på en ventende Mercedes. Har visst vært endel problemer med det i de store kjedene.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Har hørt rykter om at man kan feks feste aluminuimsfolie inni en sekk (dekke kjempegodt overalt). Så putte varene i sekken å gå ut, men har ingen erfaring med dette eller hørt om noen som faktisk har klart dette.
Vis hele sitatet...
Det funker hvis man gjør det nøyaktig, står om det tidligere i tråden.
De "speiler" signalet så alarmen ikke går