Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1321
Denne tråden handler ikke om å gi eller motta informasjon om narkotikakjøp her på forumet. Jeg har derimot et spørsmål angående norsk lov;

Er det ulovlig å forklare for en person hvordan han/hun kan kjøpe narkotika? Hva hvis jeg lager en guide på internett som forklarer det i detalj?

Jeg vil anta at dette er ulovlig på en eller annen måte, men ønsker gjerne en tilbakemelding likevel. Hvor går i så fall grensen mellom lovlig/ulovlig forklaring?
Det er da ingenting i noen norsk lov som hindrer to mennesker å prate om et gitt emne. Det som blir spørsmålet er hvorvidt denne guiden din virker direkte oppfordrende til kjøp av narkotika, hvor du da kan oppfattes som medvirkende til narkotikakjøp på et eller annet vis. Heller usannsynlig, dog.

Her har du narkotikaparagrafen i straffeloven. Den sier ingenting spesifikt om veiledning til hvordan kjøpe narkotika, men nevner noe om medvirkning til brudd på loven.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
§162b
Medvirkning til dopingforbrytelse, eller til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes som bestemt ellers i denne paragrafen.
Vis hele sitatet...
Kort og godt er det ulovlig med mindre det kun er en teoretisk diskusjon.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
§162b


Kort og godt er det ulovlig med mindre det kun er en teoretisk diskusjon.
Vis hele sitatet...
Doping er vel noe annet? Se http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19930430-0318.html.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
§162b


Kort og godt er det ulovlig med mindre det kun er en teoretisk diskusjon.
Vis hele sitatet...
Men alt som er på internet om narkobruk/salg er jo selvfølgelig helt teoretisk, så da går det vell bra for TS