Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4087
Noen som kjenner til noe bra sted å kunne ta seg en joint med litt naturområde rundt seg i Oslo?
Var i Bjølsenparken, men det var så lite trær der. Noe i nærheten av den?
I Torshovdalen har du ihvertfall god oversikt, om du har noia for snut osv. Tøyenparken er også fin. I Sofienbergparken er det ikke særlig mye 'natur', men du røyker ihvertfall ikke alene. Rodeløkkens kolonihaver (eller andre kolonihaver) er fint å tusle igjennom også, ikke mange som bryr seg (stengt for gjennomgang på denne tiden av året). Ellers er det jo ikke langt opp til markagrensa hvor du er helt alene.
Sist endret av apocalypse; 30. november 2012 kl. 11:33.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
I Torshovdalen har du ihvertfall god oversikt, om du har noia for snut osv. Tøyenparken er også fin. I Sofienbergparken er det ikke særlig mye 'natur', men du røyker ihvertfall ikke alene. Rodeløkkens kolonihaver (eller andre kolonihaver) er fint å tusle igjennom også, ikke mange som bryr seg (stengt for gjennomgang på denne tiden av året). Ellers er det jo ikke langt opp til markagrensa hvor du er helt alene.
Vis hele sitatet...
Er ikke direkte noia for purken Men synes det er hyggelig å komme seg litt vekk fra by støyet. Er vant med kysten og skogen!
Flott informativt svar. Må kanskje ta meg en tur til utmarka snart, spent på om jeg kan finne noe som minner litt om "hjem"
Sofienbergparken, det blir litt langt, men jeg har skikkelig lyst til å sitte i den parken å høre på Så fin i Sofienbergparken av gatas parlament (med en joint selvfølgelig)


Ser på google maps at det er mye trær der, og bare hør på navnet da... så fine berg parken
Sist endret av Novice; 30. november 2012 kl. 11:48.
Område rundt nøklevann.
Sitat av Lilleulv93 Vis innlegg
Er ikke direkte noia for purken Men synes det er hyggelig å komme seg litt vekk fra by støyet. Er vant med kysten og skogen!
Flott informativt svar. Må kanskje ta meg en tur til utmarka snart, spent på om jeg kan finne noe som minner litt om "hjem"
Vis hele sitatet...
Hvis du vil gjøre en tur ut av det er jeg veldig fan av Fossummarka og området rundt Østensjøvann, spesielt sommerstid. Nære byen, fint å bade og ligge uforstyrret eller utgangspunkt for en fin dagstur.

T-bane til Eiksmarka/Ekraveien eller buss til Fossum.

----

T-banen til Sognsvann eller til Kjelsås er også gode utgangspunkter for å komme seg unna. Skal heldigvis ikke langt ut av Oslo for å være alene i naturen.

Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Område rundt nøklevann.
Vis hele sitatet...
Kjempefint her også. Kom deg til Ulsrud og bruk det som utgangspunkt.

--------------

Litt på siden av spørsmålet kanskje, men anbefaler å bli medlem i turistforeningen. Da kan du benytte deg av turistforeningens hytter i Oslomarka (og ellers) - fantastisk fin og billig måte for helgeturer o.l. Overraskende ofte står de tomme.
Ta toget til Movann.
Det er lokalbillett, men ligger i nordmarka. Toget stopper midt i mellom to vann, så du er egentlig fremme når du går av toget. Men det går fine grusveier innover i marka, så hvis du har tid kan du gå til Ørefiske som er et veldig fint vann.

Bygdø har fine turområder med kyst og løvskog.

Ola Narr, den kollen som Tøyenbadet ligger på er fin, bra utsikt også.

Ta toget til Movann.
Det er lokalbillett, men ligger i nordmarka. Toget stopper midt i mellom to vann, så du er egentlig fremme når du går av toget. Men det går fine grusveier innover i marka, så hvis du har tid kan du gå til Ørefiske som er et veldig fint vann.

Bygdø har fine turområder med kyst og løvskog.

Ola Narr, den kollen som Tøyenbadet ligger på er fin, bra utsikt også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan dra til marka, eller du kan dra til Ekebergskogen /utsikten via 18 og 19 trikken eller buss 34 og 74 fra sentrum.
Turen tar ca 8 minutter fra sentrum og i den skogen er det mange fine spots å sitte på, inkludert to flotte utsiktsposter.

http://janovebrenden.no/gallery3/var/albums/Oslobilder/album45/IMG_3729.jpg?m=1300229213
Hvis du vil unngå politi så hold deg på vestkanten. Der er det ingen politi, de er på østkanten og plager de som ikke har midler til å forsvare seg (det blir billigst slik). Frognerparken, Holmenkollen og Bygdøy. Kanskje særlig de to siste siden de ikke er midt i byen. Sofienbergparken og Grünerløkka generelt er en dårlig idé, der er det masse snut.
Sist endret av gulost; 28. desember 2012 kl. 20:00.
Jeg har kost meg ved Sognsvann ved et par anledninger. Flott med T-bane vett
Om sommeren så er det jo veldig gull å dra ut til øyene i fjorden. Går båter fra brygga. Ta med deg pils, engangsgrill og joints så har du en flott dag foran deg.
Kanskje litt spesielt, men jeg liker også å gå gjennom kirkegårder. Synes feks st.hanshaugen er en flott kirkegård.
Den beste parken er uten tvil Frognerparken, stooor park med masse store trær.
Sognsvann er ypperlig. Enkel adkomst via T-banen. Og du kan gå helt stille løyper om du skipper de mest brukte slik som Frognerseteren. Du kan gå mutters alene og nyte stillheten eller velger en mer sosial løype. Og du kan jo uansett stikke deg litt bort i skogen og fyre deg du måtte ønske - kanskje mens du nytter bålkaffe og pølse-i-thermos?
Mitt absolutte favorittsted å ta seg en jonas eller sitte å reflektere er et utsiktspunk som blir kalt "utsikten" som ligger på grefsenkollen.

http://img9.custompublish.com/getfile.php/82217.639/ukens_bilde_uke_10_sak.jpg

Slik finner du fram: Google Maps koordinater
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ekspert på påstander
Kristparken er en bra park med mange høye trær og det ligger midt i sentrum på gata Møllergata. Få folk som kommer og de få som kommer bruker parken som snarvei eller skal rett og slett bare ta en jay i parken. God oversikt, tre gåveier og Møllergata. Politibiler patruljerer gata av og til. Jeg tror jeg telte 18 politibiler som kjørte forbi mens jeg røykte på parken ca 40-50 ganger, men de så ikke meg fordi det er mange høye trær på parken og jeg sitt på en benk bak trærne. Men en dag i høsten da all løvet falt fra trærne, så stoppet en politibil inn til siden på gata og jeg fikk grisenoia og løp vekk fra dem for å gjøre en lang historie kort.

Kan legge ut flere naturområder her etterhvert, jeg har dritmange røykeplasser
Vacant: der røyker jeg og! perfekt plass
Malmøya er ganske chill om sommeren