Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2602
Jeg skal nå velge fag for 3.klasse videregående og vil egentlig velge IT2 selv om jeg ikke hadde IT1 i år. Vil dette være vansklig eller er pensumet så forskjellig at jeg starter på nivå med de andre som hadde IT1 i år? Er IT2 et vansklig fag? Jeg har litt erfaring med Python, HTML, obj-C og JavaScript. Men er ikke god på grunnleggende prinsipper innen programmering ettersom alt er selvlært via YouTube etc. Jeg programmerer IOS apps (unity), men er elendig i grafisk design (trenger man det i IT2).
Det er ingen problem overhodet. Det kan hende du må lære deg litt photoshop og html i følge min lærer, men det skal gå veldig fint å ta IT2 uten IT1
Trådstarter
Hvilket/hvilke programmeringsspråk bruker man i IT2? Alltid trodd det var actionscript, men en venn av meg sa det var JavaScript. Er databaser viktig å kunne ettersom man lærer det i IT1.
Vi brukte C# i IT2, samt flash + actionscript.
Det nevnverdig at di brukte C# i .net programmering av nettsider.
Ikke noe problem i det hele tatt å begynne på IT2 uten IT1.
Her hos oss henger ikke IT1 og IT2 sammen i det hele tatt.

IT1 - websider, design og brukergrensesnitt
IT2 - actionscript, lage veldig enkle programmer og spill

Du trenger ikke IT1 for å velge IT2, hvis det hadde vært såpass krevende hadde muligens folk ikke fått muligheten til å bare velge IT2.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Jeg går VG2 og har IT2 uten IT1, grunnet for lite søkere på IT1, gikk fint for meg siden jeg har kunnskap i photoshop og HTML fra før av, resten av 2. klassingene som har IT2 hadde litt problemer i starten, men gikk fint etterhvert.

Burde med andre ord ikke være noe problem.
Sitat av bejo91 Vis innlegg
Hvilket/hvilke programmeringsspråk bruker man i IT2? Alltid trodd det var actionscript, men en venn av meg sa det var JavaScript.
Vis hele sitatet...
Det varierer fra skole til skole, da ingenting er fastsatt i pensumet. Det er likevel vanligst å lære C#, og eventult Actionscript.