Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4571
Heisann freaks,

Jeg har i det siste oppdaget noe veldig interesant med meg selv. Jeg må også nevne at jeg har prøvd å google dette temaet, men har sålangt ikke lyktes med det desverre.

[COLOR="Black"]Jeg har nemlig merket at jeg kan føle/høre min egen hjerneaktivitet noen ganger. Hvis jeg foreksepel har lagt meg for og såve, i et rom uten noen form for lyder eller andre forstyrrelser kan jeg nemlig føle min egen hjerneaktivitet.

Sett at jeg ligger i sengen og prøver og bevege en eller fler kropsdeler, da kan jeg føle et form for lett "trykk" i enkelte deler av hjernen. Det er ikke ubehagelig siden det ikke er mye "trykk" det er snakk om, men jeg kan kjenne det.

Jeg kan også høre en form for "lyd" når jeg beveger på kropsdelene. Beste måten å beskrive det på er vel at det kan høres ut som en form for tinitus med veldig høy frekvent, men samtidig kan det ikke sammenlignes med tinitus fordi lyden er ikke noe jeg registrerer med ørene, men jeg føler at "lyden" kommer fra di samme delene av hjernen jeg kan kjenne det lette "trykket" fra. I det jeg beveger på den bestemte kropsdelen (la si tærne på foten min) får lyden en høyere frekvent, men den går tilbake til "normal" igjen når jeg slapper av i kroppen igjen.

Det skal nevnes at jeg har en bakgrunn med en del rusmiddler noe som kan være relevant i denne sammenheng, men jeg kan som sagt bare merke det om rommet er lydløst og uten forstyrrelser.

Har du noen gang opplevd dette selv? [/COLOR]
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Jeg tror ikke kroppen din kan oppfatte lydene fre hjernen din. Når man er våken, er hjernebølgene våre mellom 15-18 Hz høye, og det er alt for lavt til at du kan oppfatte det.
Vell, det jeg opplever er kansje ikke en form for lyd. Men jeg legger merke til at det jeg føler inne i hodet mitt endrer seg utifra hva jeg gjør med kroppen.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Vell, det jeg opplever er kansje ikke en form for lyd. Men jeg legger merke til at det jeg føler inne i hodet mitt endrer seg utifra hva jeg gjør med kroppen.
Vis hele sitatet...
Vel, utifra hva jeg har lært i biologi og om menneskets anatomi, beveger ikke hjernen på seg, men heller sender ut elektroniske signaler som blir plukket opp av neste mottaker som videre sendes ut via nervesystemet til den muskelen.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Vel, utifra hva jeg har lært i biologi og om menneskets anatomi, beveger ikke hjernen på seg, men heller sender ut elektroniske signaler som blir plukket opp av neste mottaker som videre sendes ut via nervesystemet til den muskelen.
Vis hele sitatet...
Er det da mulig og kunne føle når hjernen sender ut disse signalene?
Det du kjenner er muskler i hodebunnen. Det kjennes annerledes ut fordi det har vært sånn så lenge at hjernen har koblet muskelspenningene i hodebunnen med tanker og bevegelser og filtrert ut selve sanseinntrykket fra musklene.
Svært tvilsomt at man kan kjenne aktiviteten i hjernen selv. Elektriske signaler i hjernen er så små at du ikke kan føle dem på noen måte, uansett hvilken frekvens de går på og hvilken tilstand du er i.
Hva i all verden. Nei, du føler ikke din egen hjerneaktivitet. Det er ønsketenkning og placebo og en liten dose galskap.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Hva i all verden. Nei, du føler ikke din egen hjerneaktivitet. Det er ønsketenkning og placebo og en liten dose galskap.
Vis hele sitatet...
Galskap er det da ikke, men kan godt tenke meg at det er placebo.
Man kan ikke føle at kirurger poker i hjernen din ved hjernekirurgi i våken tilstand fordi det ikke er noen smertesensorer i selve hjernen. Så det du opplever er nok muskler i hodebunnen, blod som pumpes opp i hodet og/eller placebo.
Sist endret av F4celess; 1. februar 2013 kl. 14:00.
Ja, jeg hører på hjernen min hver dag.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det du kjenner er muskler i hodebunnen. Det kjennes annerledes ut fordi det har vært sånn så lenge at hjernen har koblet muskelspenningene i hodebunnen med tanker og bevegelser og filtrert ut selve sanseinntrykket fra musklene.
Vis hele sitatet...
Dette kan vel høres mest sanynlig ut. Men takk alle sammen for svar uansett
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
På tide å røyke litt mindre narkotika kanskje?
Sitat av Lima Vis innlegg
På tide å røyke litt mindre narkotika kanskje?
Vis hele sitatet...
Har holdt meg nyktern i over et halvt år nå. Tenkte jeg skulle fortsette med det intill vidre
Sist endret av TheSunshine; 1. februar 2013 kl. 14:52.
"Gratulerer", "du" "har" "øresus".
Sitat av 3rdPersonShootR Vis innlegg
"Gratulerer", "du" "har" "øresus".
Vis hele sitatet...
Det har jeg hatt lenge, men dette er noe helt annet! Jeg har nå tilogmed testet dette med musikk i øra. Kan fortsatt føle det!
Sist endret av TheSunshine; 1. februar 2013 kl. 14:57.
The lab series
Forman's Avatar
Har du hjerneaktivitet?
En svak følelse av et "press" på hjernen når du driver med meget lett aktivitet som å veksle mellom å
slappe helt av og bevege lett på musklene er ikke uvanlig, men i noen tilfeller kan det være et tegn på
et svakt trykk av blod til både hjerte og videre opp til nakke muskler. Noe hjernen igjen vil reagere på med å
stresse opp trykket i hjernen om du skulle være så uheldig..

Kan være alt i fra alvorlig om du ikke gjør noe med det, til å være ubetydelig bagatell.
Ta en tur til legen så finner du fort ut av det, bedre føre var ikke sant
ta deg en måned i skogen og lev på det naturen har og by på!
Sitat av 1nameless Vis innlegg
ta deg en måned i skogen og lev på det naturen har og by på!
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette relevant i det heletatt? Høres temmelig sinnsykt ut å gjøre noe sånt uten å ha kunnskaper nok til å klare å overleve i naturen over lengre tid.

Ellers syns jeg nesten det kan høres ut som at du opplever en vrangforestilling eller lignende. Du opplever ingen frykt eller sånt forbundet til opplevelsene dine?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvordan er dette relevant i det heletatt? Høres temmelig sinnsykt ut å gjøre noe sånt uten å ha kunnskaper nok til å klare å overleve i naturen over lengre tid.

Ellers syns jeg nesten det kan høres ut som at du opplever en vrangforestilling eller lignende. Du opplever ingen frykt eller sånt forbundet til opplevelsene dine?
Vis hele sitatet...
Ikke i forbindelse med disse opplevelsene nei. Men jeg opplever ofte angst av forsjellige typer, men dette er følge av narkotika bruk!
Når jeg har hodepine/mild form for migrene. Så dunker det i hode på en "pulserende" måte men når jeg våkner uten å røre på meg kjenner jeg den pulserende dunkingen men rører jeg på meg bryter det ut.

Kan det være en form for hodepine du har? Kanskje det ikke er hodepine/migrene men at noe lignende skjer?

Skriver på telefonen så beklager Evt. Rotete tekst og skrivefeil
Kanskje du har rett, og det er der uttrykket "tenker så det knaker" kommer fra?
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Når jeg har hodepine/mild form for migrene. Så dunker det i hode på en "pulserende" måte men når jeg våkner uten å røre på meg kjenner jeg den pulserende dunkingen men rører jeg på meg bryter det ut.

Kan det være en form for hodepine du har? Kanskje det ikke er hodepine/migrene men at noe lignende skjer?

Skriver på telefonen så beklager Evt. Rotete tekst og skrivefeil
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noen form for hodepine. Men jeg kan også merke at det "pulser" i hodet noen ganger, spessielt hvis jeg blir sliten etter og ha trenet.

Men det jeg opplever er et konstant "trykk".
Du opplever din egen hjerneaktivitet hele tiden... Det er liksom det vi kaller virkeligheten.
Jeg ser at du har opprettet flere tråder som indikerer at du har interesse for diverse RC.
Så mitt spørsmål til deg er om du begynte å "høre hjerneaktiviteten" din før eller etter at du begynte med disse stoffene?
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg ser at du har opprettet flere tråder som indikerer at du har interesse for diverse RC.
Så mitt spørsmål til deg er om du begynte å "høre hjerneaktiviteten" din før eller etter at du begynte med disse stoffene?
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaget dette for bare noen uker siden, jeg har pådratt meg skade ved bruk av RC og psyken min er veldig forandret. Men jeg føler at dette ikke har noe med det og gjøre.

Men har som sagt vært nyktern i over et halvt år nå!
Sist endret av TheSunshine; 2. februar 2013 kl. 14:17.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Jeg oppdaget dette for bare noen uker siden, jeg har pådratt meg skade ved bruk av RC og psyken min er veldig forandret. Men jeg føler at dette ikke har noe med det og gjøre.

Men har som sagt vært nyktern i over et halvt år nå!
Vis hele sitatet...
Nei, her er det nok garantert ingen sammenheng.
Sorry for off topic.

Men er det sånn at man kan høre blodet sirkulere rundt i kroppen? F.eks hvis du tar et skjell du gar funnet på stranden, som man liksom skal kunne høre havet bruse når man tar det inntil øret. Er lyden man hører da, blodet som sirkulerer i øret, eller andre steder? :P
Sitat av fth Vis innlegg
F.eks hvis du tar et skjell du gar funnet på stranden, som man liksom skal kunne høre havet bruse når man tar det inntil øret. Er lyden man hører da, blodet som sirkulerer i øret, eller andre steder? :P
Vis hele sitatet...
Det du hører i skjell, eller konkylier, er omgivelsesstøy som fanges opp og spretter rundt, med noe ulik lyd avhengig av formen og omgivelser.
Sist endret av Tawon; 2. februar 2013 kl. 15:59.
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Hva i all verden. Nei, du føler ikke din egen hjerneaktivitet. Det er ønsketenkning og placebo og en liten dose galskap.
Vis hele sitatet...
Skal du være så påståelig blir du nødt til å komme med kilder.
Du kunne antatt noe slikt, men å påstå blir noe tynt.
Vel, når du gjør en form for meditasjon eller la oss si "astral projection" er kroppen din så fokusert og avslappet at du kan høre blodgjennomstrømning i hjernen. Akkurat når det gjelder Astral projection kan lydene og følelsene variere litt fra "buzzing" og vibrering. Noe som de som driver med dette hevder er skillet man skal separere seg fra sitt fysiske legemet, og oppnå out-of-body experience (OBE). Noe som er fullt mulig ved hjelp av ulike metoder om det er frivillig eller ei.

Hvis du ikke hadde nevnt situasjonene/settingene du var i ville jeg gjettet tinnitus.

Du kan lese mer om nevnte ting her: http://en.wikipedia.org/wiki/Astral_projection

Og

http://www.excommunicate.net/

Ellers er det bare å google ulike former for metitasjon, og den slags. Har en tråd for psykonauter her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=237894.

Er intet grunnlag til å tro at dette er vrangforestillinger. Du har bare ikke søkt opp fenomenet og funnet en forklaring på det. Kunnskap kan forklare det meste.
Spenn kjevemusklene så hardt du kan. Den høye tynne lyden du "hører" er blod/oksygen trenger seg inn i muskler, tror jeg.
Lycy:

Takk for veldig utfyllende svar, dette kan vell kansje være svaret på det hele. Men jeg skulle da helst hatt noen med samme erfaring.

Nougatti:

Det kan ligne på denne "lyden", men den lyden jeg kan høre er plasert lenger inn i hjernen. Det er veeeldig vanskelig og forklare!
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Skal du være så påståelig blir du nødt til å komme med kilder.
Du kunne antatt noe slikt, men å påstå blir noe tynt.
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å finne vitenskapelige studier som fastslår at man ikke kan høre sin egen hjerneaktivitet. Sannsynligvis av samme grunn som at det er vanskelig å finne vitenskapelige studier som fastslår at George Bush ikke er en reptilian.

Edit: http://answers.yahoo.com/question/in...3174518AA6CARZ men denne karen påstår at han kan greiene sine, i det minste.
Sist endret av Svrdfsk; 4. februar 2013 kl. 21:43.
Hvis du er på utkikk etter kilder til vitenskapelige studier er vel ikke yahoo.com/questions helt optimalt, eller hur? Dessuten er det viktig å bruke flere kilder, og være kildekritisk. Ja, dette er sikkert for all del en fyr med mye kunnskap eller hva enn men slike innegg er gjerne veldig preget av personens subjektive mening. Litt OT-kanskje men måtte bare få det ut.
Interessant om "brain zaps". Dette har jeg selv opplevd flere ganger, selv om jeg aldri har brukt antidepressiva. Men jeg var deprimert i flere år, og da hadde jeg mye av dette. Det ligner kanskje ikke helt på det TS spør om, men det er i alle fall et eksempel på at hjerneaktivitet i noen tilfeller kan føles fysisk.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hvis du er på utkikk etter kilder til vitenskapelige studier er vel ikke yahoo.com/questions helt optimalt, eller hur? Dessuten er det viktig å bruke flere kilder, og være kildekritisk. Ja, dette er sikkert for all del en fyr med mye kunnskap eller hva enn men slike innegg er gjerne veldig preget av personens subjektive mening. Litt OT-kanskje men måtte bare få det ut.
Vis hele sitatet...
Henviste vel direkte til dette problemet i teksten jeg skrev selv?
Og hvis vi absolutt skal diskutere kildekritikk står ikke wikipedia veldig høyt på lista over troverdige kilder (mye også på grunn av subjektiviteten i teksten), og det gjør heller ikke en kar som påstår å ha vært medlem ihttp://en.wikipedia.org/wiki/Rosicrucianism og http://en.wikipedia.org/wiki/Builders_of_the_Adytum
Edit: Med mindre dette er okkult-forumet og det bare er jeg som blir lurt av mine egne sanser når jeg leser "vitenskap og forskning"
Sist endret av Svrdfsk; 5. februar 2013 kl. 12:02.
Nei, men. Så kvass du, er, da? Trodde du virkelig jeg brukte Wikipedia som kilde til spørsmålet hans? Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg linket ham siden så han kunne lese mer om det om han eventuelt var interessert i slikt. Det er vitenskapelig bevist at stress og angst gjør at man puster ut mer karbondioksid, og eventuelt reduserer blodstrømmen til hjernen din.Ved å øke blodgjennomstrømningen til hjernen kan man bekjempe stress og andre plager. Det er anbefalt av utallige kilder å bruke teknikker som meditasjon, pusteteknikker, yoga og lignende. Jeg nevnte noe som ikke er fullt så kjent men det kan være interessant for denne karen likevel, og man kan vel definere AP som en slags medtitasjon/transe/hypnose.