Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2155
Hei! Jeg har i det siste sett på diverse tester av headset osv.

Har sett på beats by dr. dre, har hørt både bra og dårlig om de. Har også sett på sennheiser og koss.
Saken er at Beats er så dyre, men de har fint design. Tenkte et headset til under 2000 kr.

Noen anbefalinger om bra musikk headset i prisklassen 1000-2000 kr.?

(takker for alle svar)
Ikke kjøp Beats, gidder ikke å forklare hvorfor, ta deg en tur til head-fi og les der.
Selv har jeg Sennheiser HD 25-1, koster vel rundt 1500-1600kr, veldig bra for både musikk og produksjon.
Kjøp ATH-M50!

Søk på youtube, så faller du nok for fristelsen

http://www.youtube.com/watch?v=et_PWifUd1w

http://www.youtube.com/watch?v=Krdb8lceRoI

Anbefaler deg å se BEGGE disse to videoene!
Sennheiser HD-25-1 er å anbefale ja , god lyd til en god pris , de fleste DJer i verden bruker dem faktisk (eller mange) , som et andre valg så er visstnok ikke ATH-M50 dårlige heller nei , styr LANGT UNNA Beats ..
Ligg unna Beats, opphypa og overprisa søppel. Den eneste grunnen til at de selger er navnet til Dre, og det faktum at folk som kjøper dem ikke har vært borti kvalitet, og dermed ikke aner hva virkelig god lyd er.

Finn ut hvor mye du vil bruke, og sjekk aktuelle modeller fra merker som Sennheiser, Beyerdynamic, Grado, Denon og Audio-Technika. Finnes flere gode merker, men det var de jeg kom på i farta. Les gjerne litt tester og slikt for å gjøre deg opp en mening om hva som passer best for deg. Research er trikset uansett hva man skal kjøpe.

Forøvrig heter det bare headset dersom det er innebygget mikrofon.
syntes det er så morsomt med at navnene til folk har noe og gjøre med den 1 tråden...

jeg har beats, men er ikke veldig fornøyd..
Som andre nevnte her er ATH M50 et veldig bra valg, har hatt det selv, men returnerte det pga noe upraktisk størrelse for å drasse rundt på, og at de var litt harde for mobilen min å kjøre.
For de fleste vil ikke størrelsen være noe problem, og en portabel amp er ikke dyrt det heller.
V-MODA crossfade LP2!!!! Jizzer continously når jeg har dem på øra.

Selger dem ikke i norge da.

http://www.amazon.com/Crossfade-Limi...eywords=v-moda
Sennheiser HD-25 V2 er et headset jeg er fryktelig fornøyd med.

Bytta de ut med Studio Beats på grunn av den fryktelig frustrerende radiosenderen i venstre del av headsettet som pep konstant så lenge man hadde en telefon i nærheten. Ingenting som er verre når man holder på å duppe på en biltur eller lignende.

Sennheiser HD-25 V2 er definisjonen på god kvalitet. De har latterlig bra lydisolasjon, sinnssvak bass, god diskant og mer til.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Er på utkikk etter et billig men samtidig bra headset/ørepropper. Vil helst ikke ha noe lydlekkasje, slik at jeg deler musikken med hele bussen, og vil heller ikke ha mye lyd inn, siden vi har en demon med latter fra helvete på bussen..

Kom over disse øreproppene i dag, noen som har erfaringer? Er jo 50% rabatt på de også.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Er på utkikk etter et billig men samtidig bra headset/ørepropper. Vil helst ikke ha noe lydlekkasje, slik at jeg deler musikken med hele bussen, og vil heller ikke ha mye lyd inn, siden vi har en demon med latter fra helvete på bussen..

Kom over disse øreproppene i dag, noen som har erfaringer? Er jo 50% rabatt på de også.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det i det hele tatt er tillat å "hijacke" tråder på denne måten, men uansett. IKKE kjøp produkter fra typiske "fjortis" merkevarer som feks Beats, Wesc, Skullcandy etc. Er veldig få unntak fra denne regelen.

Om du vil ha mye bass kan du se på Hippo VB, blir å koste rundt 400 kr, men da må du bestille fra produsentens nettside. Shure SE215 er et bra alternativ, koster ca 700kr i Norge. De sitter veldig godt i ørene, da ledninga går over øret.

Om du vil ha bra lydisolasjon begge veier fra headphones må du kjøpe over-ear. ATH M50 er et bra valg, men ser kanskje litt "nerdete" ut ute blant folk, da de er relativt store. Noen on-ear headphones isolerer også rimelig bra, og vil som regel ikke lekke så mye at folk på en buss kan høre lyden, men i feks et klasserom blir det noe helt annet.
Beats by dre er oversprisa mannskit. De er virkelig ikke verdt halvparten av det de koster.
Ettersom alle basher Beats tenkte jeg å si at jeg har de (studio) og er fornøyd.
Akkurat som du betaler for designet til en Mac, betaler du også for designet til Beats. Det skal sies at man får kjøpt de for en tusenlapp på ebay, så hvor overpriset de er spørs litt på hvor du handler.

Hvis du er en person som kun hører på lossless-kvalitet, eller har et B&W anlegg til 170.000 så er kanskje ikke Beats tingen.
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
syntes det er så morsomt med at navnene til folk har noe og gjøre med den 1 tråden....
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er moro med folk som kommer med innlegg jeg ikke skjønner noe av.
Personlig synes jeg at gamingheadset ofte har det jeg trenger til musikk også. De fleste har "surround" og "bassboost" som gjør at de funker storm.
Sitat av headsetdude Vis innlegg
Hei! Jeg har i det siste sett på diverse tester av headset osv.

Har sett på beats by dr. dre, har hørt både bra og dårlig om de. Har også sett på sennheiser og koss.
Saken er at Beats er så dyre, men de har fint design. Tenkte et headset til under 2000 kr.

Noen anbefalinger om bra musikk headset i prisklassen 1000-2000 kr.?

(takker for alle svar)
Vis hele sitatet...
Jeg har Beats (ikke de store) og er ganske førnøyd med tanke på mitt bruk.
Jeg bruker de på telefonen når jeg er ute å går eller er på farta.
Er jeg i bakken kan jeg ha de utapå hua med fortsat grei lyd. Grunnen til at jeg liker de er at de ikke bruker så vanvittig mye batteri fra telefonen og de leverer nok volume og bass uten å vrenge seg om du skrur på fullt. En kompis av meg kjøpte seg noen studioheadset (hukser ikke hvilke men pris ca 4000 kr) fordi han ville ha perfekt lyd men blei skuffa fordi telefonen greide ikke å dra de skikkelig (veldig lavt volume). Tror det var 8 ohm han hadde. Kobla han de derimot til en forsterker i huset så blei det andre båller, da kunne du høre ting i musikken du aldrig hadde lagt merke til før.
Hvilke hodetelefoner du har skal ikke ha noe som helst å si for hvor mye strøm telefonen bruker, da den egentlig bare videreformidler lyden til hodetelefonene.
Det de fleste prater om her er dessuten ikke headset, det er headphones. Headset har mic.
Jeg ville sjekket ut AKG i den prisklassen. De har noen fantastiske headphones.
For eksempel AKG K 240, flott modell.
Sitat av Daffiestlime Vis innlegg
Hvilke hodetelefoner du har skal ikke ha noe som helst å si for hvor mye strøm telefonen bruker, da den egentlig bare videreformidler lyden til hodetelefonene.
Det de fleste prater om her er dessuten ikke headset, det er headphones. Headset har mic.
Vis hele sitatet...
Så da mener du han kompisen min kobla de hodetelefonene feil i telefonen siden de ikke spilte høyere en 25 % av det beats gjore?. De store beats by dre må du skifte batteri på...hvordan forklarer du det?
Batteriene er for den aktive støykansellering. Studio beatsene kommer med skiftbar kabel slik at man kan bruke de til tlf samtaler også. Har testet det et par ganger, men er lenge siden så husker ikke helt hvordan lyden var.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg investerte i Grado sr325is for ca et år siden og jeg har langt fra angret. Lå priset til 5800,- her i Norge, men fikk det til rundt 2000,- når jeg kjøpte fra USA (Grado selges nesten ikke utenfor USA). Jeg har ikke angret i det hele tatt. Fantastisk lyd, sitter godt på hodet (veldig individuelt pluss at de må brukes litt for å bli gode) og de ser awesome ut. De er åpne, noe som gir et godt lydbilde, men jeg har fått noen kommentarer på toget og bussen grunnet dette (tenk deg Koss på fullt volum). En annen ting som kanskje ikke er så tiltalende for alle er at de er ganske tungvinte å drasse med seg over alt, litt pga designet, men også pga den lange, tjukke ledningen.
Sitat av rotatilaltbra Vis innlegg
Så da mener du han kompisen min kobla de hodetelefonene feil i telefonen siden de ikke spilte høyere en 25 % av det beats gjore?. De store beats by dre må du skifte batteri på...hvordan forklarer du det?
Vis hele sitatet...
Du har ingen anelse om hva du snakker om, batteriene er til den aktive støykanselleringen.

Grunnen til at hodetelefonene til kompisen din ikke spilte like høyt som dine Beats er pga impedance'en de spiller på, billigere hodetelefoner spiller ofte på mye lavere frekvens, mye på grunn av at de som kjøper dem sannsynligvis ikke har tenkt til å bruke dem med mer avansert og dyrt utstyr.
Jeg har Turtle Beach Px21, Jævla gode, + du kan skru opp bassen på headsettet osv, veldig gode Headset.
Tritton AX 720+ ser jo lovende ut. Fikk lyst på det selv.
Ikke noe upris heller.

Edit: Trodde det var headset for å ha til pc'n det var snakk om..
Sist endret av TinnSoldat; 9. november 2012 kl. 17:25.
Rettelse: ser etter et headset med god bass som kan drives av portable enheter. Headset som går rundt øret. ikke gamingheadset.
Creative Fatality
Som tidligere nevnt er Sennheiser HD 25-1 et bra alternativ.
Men går sennheiser hd 25-1 rundt øra, sånn at de ikke sitter på øra.?
Sitat av headsetdude Vis innlegg
Men går sennheiser hd 25-1 rundt øra, sånn at de ikke sitter på øra.?
Vis hele sitatet...
Nope, sitter på.
Jeg kjøpte "Chambers by RZA" av WESC for ca 6 mnd siden og er meget fornøyd. Det skal sies at de lekker litt lyd og kan bli litt ubehagelige/varme etter 3-4 timer.
De ligger i din prisklasse og gir mye god lyd for pengene.