Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 708
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bestemt meg for å knuse noen av de for å kunne ta ut komplette kaker. Men vil ikke knuse alle. Tenkte å ta de som jeg ikke vil knuse og ta ut med skje, og så rive dem med sånn osteriv og legge i en monotub. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å hydrere de "kakene" som jeg tar ut med skje, før jeg legger dem i tub med substrat?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk 1,9L vermikulitt og 650g cococoir til ca 2liter spawn (BRF kaker). Juster oppskrifta etter hvor mye spawn du har.

Kok opp 3,8l (justert etter hvor mye coco og verm) vann og hell over oppknust coco coir og vermikulitten i en bøtte eller gryte med lokk. La stå til dagen etter.

Bland oppsmuldret spawn og bulk substratet i monotub med liner med igjentapet ventilasjon og la det koloniseres.

Gjør dette med alle glassene, ikke knus de. Lykke til!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk 1,9L vermikulitt og 650g cococoir til ca 2liter spawn (BRF kaker). Juster oppskrifta etter hvor mye spawn du har.

Kok opp 3,8l (justert etter hvor mye coco og verm) vann og hell over oppknust coco coir og vermikulitten i en bøtte eller gryte med lokk. La stå til dagen etter.

Bland oppsmuldret spawn og bulk substratet i monotub med liner med igjentapet ventilasjon og la det koloniseres.

Gjør dette med alle glassene, ikke knus de. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det er altså nok vann og fuktighet i substratet til at man ikke trenger å vanne spawnen etter den tas ut av glassene?