Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1800
Beklager om det finnes flere poster om dette allerede.
I kveld dro jeg og en kompis på fylla med amfetamin i tillegg til alkohol, ingen av oss kan kalle oss skikkelig erfarne, han mere enn meg. Vi dro vel ikke noe mere enn 0.4 hver fra ca 20.00 til 05.00. Men grunnen til at jeg skriver nå uten å søke opp er pga jeg vet ikke hvilket annet sted jeg skal se for å få svar på det jeg lurer på.
Vet at det er mange med mye kunnskap innen dette rusmiddelet så skriver det her.

Spørsmålet er: En kompis av meg har fått noe som ligner nesten eksakt på at HELE KROPPEN sovner, altså 'kribblingen' som kommer etter kroppen 'prøver å samle blod til det utsatte stedet' som skjer når dere vet når en arm eller et ben sovner ikke sant. Dette skjedde da kanskje 50-60 min etter siste stripen han snortet i seg. Han har hatt akkurat den samme følelsen nå i vertfall 2 timer, sitter å prater med han nå. Lurer på om noen har noen erfaringer eller tips å dele med meg. Ikke vet jeg om det er nedturen eller hva det er, kameraten min har snortet speed ganske mange ganger og har aldri opplevd noe lignende, og begynte å bli ganske redd selv faktisk.
Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe alvorlig selv, men når en ganske erfaren speedbruker begynner å føle seg usikker. Han har også sånn at når han slapper helt av i hendene (fingrene) så står de rett ut, noe som ikke er normalt når du er avslappet i fingrene.

Takk!
Sist endret av wack; 15. april 2007 kl. 07:19.
Hei og hopp!
Mener du at hele kroppen hans sovna som om når et bein eller en arm sovner som du beskriver?
Men "hvor erfarne" er du/han? du skriveer først at "Ingen av oss kan kalle oss skikkelig erfarne" også "men når en ganske erfaren speedbruker begynner og føle seg usikker." Hva mener du egentlig her.. har dere snakka med en 3 person eller hva? hehe
wack's Avatar
Trådstarter
Er desverre litt usikker på helt korrekt hvordan han føler det, men forklarer hvordan han beskriver det til meg, er litt vanskelig for meg å sette meg inn i det når det ikke er jeg som har symptomene. Han er nok ikke så erfaren, har vel speeda ca 10-15 ganger. Var nok feil av meg å si 'erfaren' bruker. Men jeg vil tro at når du har gjort det så mange ganger og aldri følt noe lignende/hørt om noe lignende så er det noe rart.
Det virker som om det er noe med blodsirkulasjonen, men han klarer å bevege kroppen, det er ikke noe problem, men sier selv at han føler seg slapp og sliten i tillegg.
Vil også få frem at det er helt sikkert ting vi ikke vet om dette området.
Okey.. er jo endel faktorer som spiller inn..tenkte det kunne være noe av avfallet, altså det de blander macca'n med... det kan jo være alt mulig drit. men det er jo rart om bare han har blitt sånn..
Har vel vært borti møkka (må man vel si) anart like mange år, som du snakker ganger å det er mye rart som kan skje. uten at jeg husker noe i den duren..
Men har dere bare vært våkne i natt? Du sa dere tok bare en 0,4 vær, eller tok han mer på siste linja. det hender ofte folk overjusterer (tar for mye) å da virker det ofte motsatt.. man blir veldig slapp og litt rar i kroppen.
Røyk dere heller en bønne en å drive med det pepper-tullet! snakker av erfaringhehe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Når man bruker stoffer for å påvirke/forbedre psyken/virkelighetsoppfatningen sin så er små rare 'symptomer' som dette en standard vare, spesielt på hardere ting som amfetamin, kokain.
Noe annerledes er det på psykedelika, der man kan få for seg at man nettop pissa på seg, hjertet stopper e.l. (alt er bare illusjoner, men virker uhyre ekte om man får panikk).

I bunn og grunn vil jeg tro det er nedturen, man blir ganske sliten av amfetamin o.l. i etterkant (noen mer enn andre). Kanskje ikke mye de første gangene, men det kommer.

Og enda en ting: Dette spørsmålet grenser til helserelatert, vi her inne på forumet kan bare responser basert på tidligere erfaringer og evt hobbylesing av fagbøker.
Om du vil ha et mer konkret svar enn det du har fått, eller om problemet blir værre så ring en lege.
Sist endret av Dodecha; 15. april 2007 kl. 15:57.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Be han om å ligge i fosterstilling, altså huke seg sammen til en ball. Hadde det samme en gang og det funka for meg.
Vet ikke hva det kom av, men jeg tror kanskje jeg hadde tatt litt for mye.
Hei,

Dette minner meg om overoppheting eller problemer med veskebalansen, veldig ofte opplever folk som bruker pepper men ikke klarer å drikke nok en følelse a prikking, noen ganger kan det klø også, over hele kroppen på grunn av at kroppen går varm fordi man ikke har nok veske.

følelsen kan kanskje beskrives som om alle svettekjertlene åpnes samtidig, for de av dere som har vært å¨fjelltur med tung oppakkning kjenner sikkert til hva jeg mener, følelsen man får når kropen begynner å varmes etter de første 10-15 minuttene med gange på dagen

Symptomene du beskriver med stive fingre er også symptomatisk med dehydrering, så min anbefaling er drikk vann og spis mat, få i dere næring.

Men ved minste tegn til at det ikke hjelper vil jeg uansett anbefale lege, hva jegskriver over er bassert på noen års erfaring, men på ingen måte dkumentert så vidt jeg.

Sonny_Chiba