Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 745
I uka/måneden?
Tja, si det du! Alt av rusmidler, da spesielt opiater er jo ikke så lurt å misbruke i lengre perioder. (Stor avhengighets fare osv).. Personlig prøver jeg å holde noen mnd mellom hver gang jeg bruker opiater. Stay safe.
Om du oppriktig vil ha folks mening, så mener jeg at det aldri er greit å ruse seg på Tramadol og at det burde være forbeholdt de som lever i såpass store smerter og ikke har annet valg for å fungere i hverdagen. Det er forskjellen på knarker og ikke-knarker, og det du lurer på er bare i hvor stor grad knarker du er. Du er knarker og du lurer bare deg selv om du tror det er forskjell på å gjøre det flere ganger i uka vs flere ganger i måneden.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri, etter min mening.

Jeg har en venn som begynte å ta Tramadol for ca ett år siden, da han fikk resept av legen over noe tull etter min mening.
Det er leit i grunn, for han er på mange måter ikke den samme som før.
Snakker ikke total personlighetsforandring her, men det er en god del ting som merkes. Han er mye mer egoistisk, lyver mer, surrer osv, og ikke minst nekter for at han tar så mye tramadol som han gjør, noe som er typisk avhengige (benektelse )

Hvis man absolutt må ville jeg gjort som DemiseOfSanity sier og ha noen måneder opphold mellom hver gang
Sitat av DemiseOfSanity Vis innlegg
Tja, si det du! Alt av rusmidler, da spesielt opiater er jo ikke så lurt å misbruke i lengre perioder. (Stor avhengighets fare osv).. Personlig prøver jeg å holde noen mnd mellom hver gang jeg bruker opiater. Stay safe.
Vis hele sitatet...
Noen måneder mellom hver gang? Driver du med noe annet i mellomtiden, da?

Jeg drakk veldig mye alkohol før jeg fikk tilgang til piller, men nå ruser jeg meg ikke på noe utenom piller så jeg vet ikke om jeg kommer til å gå måneder mellom hver rus, haha. Tenkte mer på uker.

Hvis du måtte velge mellom en: ruse seg på lav dose Tramadol oftere, eller ruse seg på en høyere dose men ikke like ofte?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri, etter min mening.

Jeg har en venn som begynte å ta Tramadol for ca ett år siden, da han fikk resept av legen over noe tull etter min mening.
Det er leit i grunn, for han er på mange måter ikke den samme som før.
Snakker ikke total personlighetsforandring her, men det er en god del ting som merkes. Han er mye mer egoistisk, lyver mer, surrer osv, og ikke minst nekter for at han tar så mye tramadol som han gjør, noe som er typisk avhengige (benektelse )

Hvis man absolutt må ville jeg gjort som DemiseOfSanity sier og ha noen måneder opphold mellom hver gang
Vis hele sitatet...
Regner med at vennen din tar 1-3 piller hver eneste dag? Jeg tar dem kun de dagene jeg har fri eller dager hvor det er noe jeg gruer meg til. Føler dette har funket bra for meg en god stund nå men man begynner å lure om det ikke begynner å bli for mye av og til..
Sist endret av Omgitsdanny; 17. januar 2020 kl. 11:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@Omgitsdanny skal vel sies at jeg ikke føler behov for å ruse meg så ofte som før. Kan godt gå en god stund uten noe som helst, men kommer jo et sug i ny og ned. Da står det som regels mellom røykings eller piller Iblandt cola i fest sammenhenger.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Omgitsdanny Vis innlegg
Regner med at vennen din tar 1-3 piller hver eneste dag? Jeg tar dem kun de dagene jeg har fri eller dager hvor det er noe jeg gruer meg til. Føler dette har funket bra for meg en god stund nå men man begynner å lure om det ikke begynner å bli for mye av og til..
Vis hele sitatet...
Håper virkelig ikke det.
Som sagt vanskelig å si siden han er så slu og går inn for å dekke over når og hvor mange han tar. Jeg tror ikke det er hver dag, men jeg tror du fortsatt kan få ganske heftige personlighetsforandringer av sporadisk bruk innen en hvis tidsramme