Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 549
Jeg har trådløst nettverk, ps3, tv, telefon og stasjonær er koblet opp mot dette og det fungerer fint.
Når jeg skal koble opp min emachines med xp sp3 så finner jeg ikke nettet engang. Klarer fint å bruke naboen sitt nett med laptopen, men jeg finner ikke mitt eget nett engang.

Wtf ?
Sjekk drivere og sett det på kanal 11
0) WinXP med SP3 (sjekk driverdato da disse driverne kan være ifra 06/07/08 å er de det så prøv en oppdatering) samt hva salgs kryptering ditt Wlan bruker ( å naboen din sin kryptering, sammenlign )

Er Kryptering WPA2/AES så er det ikke sikkert at Driverne til LAN-kortet ditt syntes dette er kjempe stas (pga driver til WinXP ) ! Test med feks WPA/TKIP

NB! det vil også gå utover dine allerede eksisterende oppkobblinger hvis du forandrer på Wlan krypteringa

Har du tilgang på Wlan oppsett på Modem? så er det enklest å bare forandre SSID + Kryptering for da slipper du å gå inn manuelt på hver enkel PC/Telefon/MAC etc å legge inn dette. Bare søke etter din nye SSID å vipp inn passord så er alt ok!

NB2! Kan være at N draften (802.11n) på enkelte modemer/routere etc blir deaktivisert hvis du setter ned krypteringa, noe som innebærer at nyere utstyr ikke oppererer optimalt.

---------------------------------------------------------------------
1) Har du restartet ISP utstyr ( Modem/RouterModem/Hjemmesentral i fra din levrandør)
2) Har du ekstern router ? (evnt restartet denne )
3) Kjørt en CMD -> ipconfig /all ( sjekk at IPv4 adresse ikke begynner med 169.xxx.xxx.xxx )

Kan testes:
CMD:
ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew
-------------------

Uansett:

Hva salgs feilmeldinger får du, hvis noen?
Aktivisert LAN kortet ( å deaktivisert Wlan) å sjekket at det fungerer på kabel? CAT5/5e/6

tror dette er en grei begynnelse.....