Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2097
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner en fyr med sosiopat diagnose, han er den ondeste og mest kalkulerte jeg har møtt. Han ble banka hele barndommen, ble problembarn, kriminell og fortalte at siden en konkret hendelse hvor han gjorde noe i tenåra han fikk kjempe dårlig samvittighet for og mye skam har han aldri hatt samvittighet igjen så det og en rekke andre grove ting han både har vært utsatt for og utsatt andre for pluss rusbruk har jo medført tydelig typisk sosiopat/psykopat oppførsel. Ja han er diagnostisert av rettsmedisinere. Som regla alltid er med sånne så er han ellers godt likt og sett opp til av mange, han inkluderer alle og er en "giver" utad men bruker, utnytter og ser ned på de innad.

En gang spiste bikkja hans litt hasj, og han ble skikkelig skremmende og sa på en brølende intens og truende måte at han like gjerne kunne slå ihjel bikkja fordi nå kom den til å dø uansett. Han sparka i stykker en stol og gikk frem og tilbake på gulvet å brølte. Veterinær eller noe var liksom ikke i tankene hans og han brølte NEI og at det var for sent når jeg foreslo å ringe veterinær. Han hadde tårer i øya, men jeg vet ikke om det var fordi han var så sjukt sint eller om det var fordi han var redd og lei seg men var ikke typisk bekymret utad bare skikkelig ond i tankene og så seriøs at jeg ble redd for om han faktisk kom til å slå ihjel bikkja uten å føle noe rart med det selv. Er dette noe som henger sammen med psykopatisk tankesett eller er det noe annet? Normalt var det hvertfall ikke. Jeg tror ikke han var rusa på det tidspunktet for han var helt normal rett før, men han bruker coke en del så det kan sikkert ikke utelukkes selvom jeg pleier å gjenkjenne pratesjuken hans lett når han er på coke.

Jeg har også lagt merke til at så fort noen prater om noe kjipt og vondt, eller noen i familien hans må på sykehus eller no så blir han forbanna og vil ikke høre noe om det. Noen få ganger kan han holde seg rolig og normal men han tåler dårlig å høre om vonde ting.
Betyr det at han ikke gidder fordi det ikke bryr han og han blir sur fordi han ikke kan vinne noe på det, eller kan det tyde på at han har et snev av empati og kjenner at nyheten gjør vondt men reagerer med sinne og å feie det vekk fordi det er sånn han har utarbeidet overlevelsesmekanisme etter han utviklet sosiopati?

Noen som har noen tanker om dette eller kanskje kjenner igjen noen av reaksjonene og vil fortelle?
Syns mer at det virker som at han har pratet seg til en sosiopatisk diagnose som han egentlig ikke har og bruker det som en unnskyldning til å være kjip.

Men jeg vet jo ikke.
Jepp, jeg har ptsd og kan ofte reagere på samme måten. Spesielt når jeg ruser meg blir frykt om til sinne, og jeg har problemer med å kontrollere meg.

Jeg tror det har med hjernens reaksjon på adrenalin å gjøre. Når jeg er nykter, får jeg angst isteden for raseri.

Misstolker han ofte situasjoner og kan oppleves som paranoid også?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Syns mer at det virker som at han har pratet seg til en sosiopatisk diagnose som han egentlig ikke har og bruker det som en unnskyldning til å være kjip.

Men jeg vet jo ikke.
Vis hele sitatet...
Rart du uttaler deg om det når han er diagnostisert og kroneksempel på en vaskeekte sosiopat blandt de farligste menneskene i landet men på nett er alltid de som skal leke hobbypsykologer og menneskekjennere av fremmede folk visst, burde ikke være overraska. ZZZZZ
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alf Vis innlegg
Jepp, jeg har ptsd og kan ofte reagere på samme måten. Spesielt når jeg ruser meg blir frykt om til sinne, og jeg har problemer med å kontrollere meg.

Jeg tror det har med hjernens reaksjon på adrenalin å gjøre. Når jeg er nykter, får jeg angst isteden for raseri.

Misstolker han ofte situasjoner og kan oppleves som paranoid også?
Vis hele sitatet...
Kjenner til fortrengingen mange med ptsd må, men er ikke det mest på ting som vekker minner og assosiasjoner til traumene? Han er et IQ geni om jeg skal kalle det noe, mistolker ingen situasjoner er jævla skarp, men blir paranoid som de fleste andre når han har rusa seg for mye på ei helgekule.

Bare for å få det på det rene, jeg spør ikke om han er sosiopat eller noe annet. Jeg lurer på om de tinga jeg nevner henger sammen med det psykopatiske i hjernen, eller om det er noe helt annet akuratt det. Er nok ikke tvil om at fyren har huet fullt av traumer også
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rart du uttaler deg om det når han er diagnostisert og kroneksempel på en vaskeekte sosiopat blandt de farligste menneskene i landet men på nett er alltid de som skal leke hobbypsykologer og menneskekjennere av fremmede folk visst, burde ikke være overraska. ZZZZZ
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde mine antagelser basert på eksemplene du ga og hva jeg har lært av å ha lest en god del om og av psykopater/sosiopater.

Det er du som ba oss om å gi innspill på hva vi _tenker_ angående det du nevnte, og det var det jeg gjorde.
Ber om innspill på psykologisk problemstilling på et internettforum, blir sur for hobbypsykologiske svar...
Så hva er det du vil høre? Siden du avviser hun over på den måten, så virker det som at du vil høre "ja azz, han der er helt loco poco, pure psykopatisk, livsfarlig mann som du må holde deg langt unna"

Forøvrig er jeg enig med observasjonen til Madamen.

Du ber oss om innspill, ikke motsatt også avviser du det på den måten.

Det er ett utrykk som heter "quiet dog bites hard"

Folk som han eller "deg" som det virker som siden du tok deg så nær av svaret til MadameFrauleine er ute som regel etter bekreftelse og anerkjennelse på en rolle/maske de har lyst til å ta på seg.
Å slå ihjel hunden sin høres temmelig sosiopat ut spør du meg.

Men akuratt hva som leder til at sånne tanker virker som en fornuftig løsning vet jeg ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner til fortrengingen mange med ptsd må, men er ikke det mest på ting som vekker minner og assosiasjoner til traumene? Han er et IQ geni om jeg skal kalle det noe, mistolker ingen situasjoner er jævla skarp, men blir paranoid som de fleste andre når han har rusa seg for mye på ei helgekule.

Bare for å få det på det rene, jeg spør ikke om han er sosiopat eller noe annet. Jeg lurer på om de tinga jeg nevner henger sammen med det psykopatiske i hjernen, eller om det er noe helt annet akuratt det. Er nok ikke tvil om at fyren har huet fullt av traumer også
Vis hele sitatet...
Det meste henger sammen med kontroll. Har vi opplevd kontrolltap som liten, vil vi altid gjøre alt i vår makt for å ta kontroll som voksne. Dette gjelder ovenfor oss selv og ovenfor andre. Altid ta kontroll over situasjoner, muligens med makt og frykt. Sosiopater er eksperter på å ta kontroll over andres følelser, men mister besinnelsen hvis de føler på kontrolltap over sine egne følelser. Når noe uventet dukker opp. Noe som vedkomne ikke kan ta kontroll over.

Følelsen frykt blir regulert ned av sinne og raseri.

Hele livet har en sosiopat gått og analysert andre mennesker for å ha kontroll over situasjonen. Expert på området. En sosiopat hvet nesten altid hva du tenker og hva ditt neste trekk blir.

Når vedkomne ruser seg, mister han evnen til empati og kan strekke seg enda lenger for å oppnå kontroll.pluss at sansene og antagelser kan slå feil. Dermed en evig ond sirkel.

Jeg har vokst opp med en som fikk mye juling som liten og kan huske forskjellige måter han tok kontroll over meg på. Heldigvis var det ikke meg det gikk værst utover, men han kunne regelrett kontrollere virkeligheten til folk. Han kan det faktisk enda.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Så hva er det du vil høre? Siden du avviser hun over på den måten, så virker det som at du vil høre "ja azz, han der er helt loco poco, pure psykopatisk, livsfarlig mann som du må holde deg langt unna"

Forøvrig er jeg enig med observasjonen til Madamen.

Du ber oss om innspill, ikke motsatt også avviser du det på den måten.

Det er ett utrykk som heter "quiet dog bites hard"

Folk som han eller "deg" som det virker som siden du tok deg så nær av svaret til MadameFrauleine er ute som regel etter bekreftelse og anerkjennelse på en rolle/maske de har lyst til å ta på seg.
Vis hele sitatet...
Du tenker at en sosiopat uten evnen til empati bryr seg i den grad om at noe er galt med han at han oppretter en forumtråd og later som det gjelder en annen? Litt moro ass, de som er sånn er lykkelige og likeglade med det.

Ja det var en unødvendig kommentar han eller hu madame kom med, om noen spør om aksjer kommer man ikke med svar om ost det var ikke om diagnosen hans er feil eller riktig jeg spurte om og en fremmed som leser to situasjoner som jeg sjæl allerede ikke syns nødvendigvis er sosiopatisk reaksjon og akuratt derfor jeg spør, så konkluderer madame med at han ikke er sosiopat når mange uavhengige profesjonelle har konkludert med det i mange omganger. Jeg som henger med karen, jobba med karen og kjent han i 34 år veit nok mer enn en fremmed hvor sosiopat han er. Dere veit at de lever iblandt oss iant? Blandt annet i familien min om dere absolutt må vite det. De later ikke som i en eller annen rolle, utenom når de manipulerer og fremstår gode.

Det var forsåvidt ikke om han var "loco poco" som du kaller det jeg lurte på heller. Jeg lurte på om de to nevnte tingene er typiske reaksjoner som også går inn under sosiopatien, helt kaldblodig og careless eller om det kommer fra frykt og empati et sted langt der inne men som undertrykkes så mye som en del av forsvarsmekanisme at han dekker over det med sinne i sånne situasjoner? En sosiopat er ikke født uten empati men det formes av ekstraordinære eller gjentakende traumer.
Jeg velger å forholde meg til Alf som er den eneste ontopic pluss Harek, og det er interessant å høre at du med ptsd kan reagere likt. Når jeg var deprimert klarte jeg ikke høre om andres problemer jeg heller, men å ville slå ihjel hunden sin istedet for å ringe veterinær den klarer jeg ikke finne noe rasjonelt i.
Nå som
vi er inne på det, er det
sånn at en psykopat ikke føler noen som helst empati og ikke har mulighet
til å knytte bånd med andre mennesker mens sosiopater har denne evnen i liten grad og ikke er like fucked up i hodet?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alf Vis innlegg
Det meste henger sammen med kontroll. Har vi opplevd kontrolltap som liten, vil vi altid gjøre alt i vår makt for å ta kontroll som voksne. Dette gjelder ovenfor oss selv og ovenfor andre. Altid ta kontroll over situasjoner, muligens med makt og frykt. Sosiopater er eksperter på å ta kontroll over andres følelser, men mister besinnelsen hvis de føler på kontrolltap over sine egne følelser. Når noe uventet dukker opp. Noe som vedkomne ikke kan ta kontroll over.

Følelsen frykt blir regulert ned av sinne og raseri.

Hele livet har en sosiopat gått og analysert andre mennesker for å ha kontroll over situasjonen. Expert på området. En sosiopat hvet nesten altid hva du tenker og hva ditt neste trekk blir.

Når vedkomne ruser seg, mister han evnen til empati og kan strekke seg enda lenger for å oppnå kontroll.pluss at sansene og antagelser kan slå feil. Dermed en evig ond sirkel.

Jeg har vokst opp med en som fikk mye juling som liten og kan huske forskjellige måter han tok kontroll over meg på. Heldigvis var det ikke meg det gikk værst utover, men han kunne regelrett kontrollere virkeligheten til folk. Han kan det faktisk enda.
Vis hele sitatet...
Takk for at du klarte å sette ord på det Alf og oppsummere på en ganske oppklarende måte. Ja jeg har snakka mye med profesjonelle om bildet med makt og kontroll for jeg som lillebroren her ble styrt av han på en måte som bare ofre for psykopater forstår er mulig, lært å navigere unna kontrollen nå men han har mange andre under joysticken sin. Han klikker når ting ikke går som han har planlagt for hans manus er utarbeidet grundig på forhånd og jeg kan se nå hvordan episoden med bikkja kan ha gjort at han følte seg maktesløs og uten kontroll og at i et sjukt hue er det å slå den ihjel kanskje en måte å ta kontrollen igjen. Damn... Jeg hadde kanskje tenkt at han ble så sint fordi han hata å kjenne normale følelser som empati og at det kanskje var et snev av empati der allikevel men det er nok bare jeg som graver med lupe fordi han er så jævla god på å spille grei iblandt at man tror det må være noe godhet der, men det er jo aldri uten at det er noe han vil oppnå og kun kan oppnå med å spille grei.

Takk for svar skal tygge på den og huske på det der.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av allgood Vis innlegg
Nå som
vi er inne på det, er det
sånn at en psykopat ikke føler noen som helst empati og ikke har mulighet
til å knytte bånd med andre mennesker mens sosiopater har denne evnen i liten grad og ikke er like fucked up i hodet?
Vis hele sitatet...
Nei i følge psykolog jeg har gått til å snakka om det å ha en sosiopat i familien sa hu at det eneste som skiller en sosiopat og psykopat er at psykopaten blir født sånn og sosiopaten blir sånn i oppveksten, begge har like mye fraværende empati allegedly. Sosiopater er ofte mer kriminelle og adrenalinsøkende mens psykopater ofte klarer å ha selvdisiplin nok til å kunne holde på jobber og manipulerer seg ofte helt til topps. (Som en pekepinn ikke regel sikkert)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du tenker at en sosiopat uten evnen til empati bryr seg i den grad om at noe er galt med han at han oppretter en forumtråd og later som det gjelder en annen? Litt moro ass, de som er sånn er lykkelige og likeglade med det.

Ja det var en unødvendig kommentar han eller hu madame kom med, om noen spør om aksjer kommer man ikke med svar om ost det var ikke om diagnosen hans er feil eller riktig jeg spurte om og en fremmed som leser to situasjoner som jeg sjæl allerede ikke syns nødvendigvis er sosiopatisk reaksjon og akuratt derfor jeg spør, så konkluderer madame med at han ikke er sosiopat når mange uavhengige profesjonelle har konkludert med det i mange omganger. Jeg som henger med karen, jobba med karen og kjent han i 34 år veit nok mer enn en fremmed hvor sosiopat han er. Dere veit at de lever iblandt oss iant? Blandt annet i familien min om dere absolutt må vite det. De later ikke som i en eller annen rolle, utenom når de manipulerer og fremstår gode.

Det var forsåvidt ikke om han var "loco poco" som du kaller det jeg lurte på heller. Jeg lurte på om de to nevnte tingene er typiske reaksjoner som også går inn under sosiopatien, helt kaldblodig og careless eller om det kommer fra frykt og empati et sted langt der inne men som undertrykkes så mye som en del av forsvarsmekanisme at han dekker over det med sinne i sånne situasjoner? En sosiopat er ikke født uten empati men det formes av ekstraordinære eller gjentakende traumer.
Jeg velger å forholde meg til Alf som er den eneste ontopic pluss Harek, og det er interessant å høre at du med ptsd kan reagere likt. Når jeg var deprimert klarte jeg ikke høre om andres problemer jeg heller, men å ville slå ihjel hunden sin istedet for å ringe veterinær den klarer jeg ikke finne noe rasjonelt i.
Vis hele sitatet...
Jeg ser den, men er ikke alltid så lett å få servert de svarene som man vil høre på et diskusjonsforum.
Bra du fikk de svarene du var ute etter.
Det er mange mennesker som sliter, bare pass på å ikke bli dratt med på andres elendighet, og hold avstand er min anbefaling. Ufattelig mange har gått under og blitt "psykiatriske" selv ved å bli værende i farlige relasjoner. Jeg snakker av erfaring.
Masse lykke til
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sadhana Vis innlegg
Jeg ser den, men er ikke alltid så lett å få servert de svarene som man vil høre på et diskusjonsforum.
Bra du fikk de svarene du var ute etter.
Det er mange mennesker som sliter, bare pass på å ikke bli dratt med på andres elendighet, og hold avstand er min anbefaling. Ufattelig mange har gått under og blitt "psykiatriske" selv ved å bli værende i farlige relasjoner. Jeg snakker av erfaring.
Masse lykke til
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha. Bare for å presisere det så var det ikke en spesifikk type svar ellernoe jeg var ute etter, men han/hun madame kan ikke ha lest innlegget og for meg var det bare helt hjernedødt å svare offtopic på noe helt annet enn hva jeg spør om , tvile på en diagnose ut fra to beskrivelser og å runde av med "men jeg vet ikke" kunne bare la være å svart. Man blander seg ikke med å svare på noe som ikke er spurt om og sier at en kreftdiagnostisert ikke har kreft fordi man beskriver at personen sykla maraton. Jeg syns bare sånne hobbypsykologer er patetisk når de ikke har noe vettug å komme med no offence til deg.
Mademen fikk ufortjent pes her føler jeg ts.Det er du som ber om innspill. Og du vet jo at du vil få svar av helt vanlige folk. Da kan du ikke forvente at du skal få en psykologisk avhandling om fyren basert på det lille du delte om fyren.

Du skrev selv at sosiopaten fikk tårer i øya når han trodde bikkja kom til å dø. Ække sikkert en ekte sosiopat ville blitt så beveget av at hunden spiste hasj? Kjenner ingen med diagnose sosiopat så jeg vet ikke om de føler veldig mye, men det inntrykket jeg har gjennom det en leser om slike så tviler jeg på en ekte sosiopat ville reagert med tårer.
Med ett snev av resonering vil du se at jeg svarte på spørsmålet du stilte "Synes dere dette er sosiopatiske trekk?" med ett "Nei, jeg synes ikke dette virker som soiopatiske tendenser."

Du ber folk om å være "hobbypsykologer" når du stiller slike spørsmål, du ber om synsing. Jeg ga deg min synsing.
Sist endret av MadameFraulein; 23. mai 2020 kl. 18:53.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mademen fikk ufortjent pes her føler jeg ts.Det er du som ber om innspill. Og du vet jo at du vil få svar av helt vanlige folk. Da kan du ikke forvente at du skal få en psykologisk avhandling om fyren basert på det lille du delte om fyren.

Du skrev selv at sosiopaten fikk tårer i øya når han trodde bikkja kom til å dø. Ække sikkert en ekte sosiopat ville blitt så beveget av at hunden spiste hasj? Kjenner ingen med diagnose sosiopat så jeg vet ikke om de føler veldig mye, men det inntrykket jeg har gjennom det en leser om slike så tviler jeg på en ekte sosiopat ville reagert med tårer.
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har lest på nettet har sosiopater ett snev mer empati enn f.eks psykopater, så kan godt hende han ble lei seg bikkja døde
Sist endret av allgood; 23. mai 2020 kl. 19:05.
Virker som for meg at han ikke takler å føle seg trist og heller reagerer med sinne for å bytte ut de følelsene med noe han har mer kontroll over. Vil si at folk ikke har en klar virkelighetsoppfatning når de opplever sterke følelser stort sett og at han nok ikke kom til å faktisk slå ihjel bikkja men at det heller bare var noe han slang ut av seg for å få ut frustrasjon/sinne.