Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 7660
Selv har jeg aldri drukket nok til å kalle meg selv full, noe som har resultert i at jeg så og si blir mobbet. Jeg er stort sett aldri med på fester fordi jeg har fått et såpass dårlig intrykk av hvordan vennene mine oppfører seg i MEGET beruset tilstand, det vil si hopper rundt som noen sinnsforvirrede aper uten mål og mening til musikk som er så høy at du ikke engang kan høre deg selv tenke.

De få gangene jeg faktisk har kost meg har ejg funnet noen jeg kan sitte ned å snakke med, men det varer som oftest ikke lenge fordi det alltid er noen som kommer å kaller oss "usosiale", noe som vanligvis ødelegger stemningen totalt.

Når de ser jeg kjeder meg så sier de alltid "Det er mye morsommere hvis du drikker!". Da tenker jeg som så at hvis jeg MÅ drikke for at det skal være gøy å være på fest, at det egentlig ikke er verdt det, da jeg egentlig kunne gjort noe annet som var underholdene uten at jeg måtte vært sterkt påvirket av alkohol.

Er det flere som tenker sånn, eller er det bare jeg som er en veldig kjedelig person?
Det er bare vennene dine som er fjortiser. For noen går det over med tiden, for andre varer det livet ut.
Vi deler nok samme oppfatning. Og vennene dine vokser fra det.
Sitat av Ænånnimøss Vis innlegg
Jeg er stort sett aldri med på fester fordi jeg har fått et såpass dårlig intrykk av hvordan vennene mine oppfører seg i MEGET beruset tilstand, det vil si hopper rundt som noen sinnsforvirrede aper uten mål og mening til musikk som er så høy at du ikke engang kan høre deg selv tenke.
Vis hele sitatet...

Høres ut som de er i 14-16 års stadiet. Ikke bry deg om dem. Gjør det du føler for, og ikke la deg presse av strømmen, selv om det _ikke_ er lett i en slik alder.

Jeg angrer veldig på at jeg sløste drøssevis av kroner på fyll i den alderen, etterfulgt av mange ting jeg skulle ønske jeg aldri gjorde. Tror ikke jeg snakker for meg selv når jeg sier det.

Gjør det du føler for, og gi faen i hva alle andre mener. ( Selv om det ikke er lett)
Høres ut som du er i cirka 16 års alderen; på den tiden er det generelt mye drikkepress - dessverre. ei du er ikke en kjedelig person, det er bare enkelte som ikke forstår at andre kanskje ikke trenger å være beruset for å ha det gøy på fest; og personlig har jeg det mye gøyere når jeg ikke har for høy promille. Jeg kan f.eks. anbefale 2 triks venner av meg brukte på denne tiden for å slippe maset:

1: Ta med seg vanlig øl + noen Lett øl av samme merke (da lettølene så nest helt likt ut som vanlige ølene). Han veklset bare på å bytte litt mellom hvilken han drakk. Folk reagerte som oftest aldri på det.

2: Fylle vann på ølflasken; av og til tok han seg en tur og fylte ølflasken med vann og drakk dette i stede for.

Edit: Trøst deg med at det blir bedre når du blir eldre. Men desverre slutter det aldri helt =/
Sist endret av etse; 9. desember 2011 kl. 17:19.
Ser ikke problemet. Ikke bry deg om de vennene dine hvis du blir ukomfortabel å være rundt de og slutte å dra ut å feste. Å feste uten alkohol er som å dra på tur til Amsterdam uten å røyke, det er få som gjør det.
Sist endret av Natander; 9. desember 2011 kl. 17:18.
Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men du virker veldig moden for alderen (som jeg regner med er noen hakk under 18).

Må man være full for at det skal være gøy, er det bedre å bruke tiden på andre ting.
Bli med da vel! Trenger aldri drikke, kan fint ha det masse gøy på fest uten å være full. Er ofte edru på fest jeg, eller så godt som. Om du setter deg ned for deg selv, blir det selvfølgelig ikke gøy.

Skjønner hvordan du tenker, men om det du syns er underholdende er å sitte på data (et eksempel siden jeg vet det er det mange gjør) så blir du fort ganske usosial. Om alle vennene dine er på fest, så er det jo klart du blir holdt utenfor om du alltid sier nei Men det at de prøver å presse deg til å drikke, det kommer du aldri unna
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Bli med da vel! Trenger aldri drikke, kan fint ha det masse gøy på fest uten å være full. Er ofte edru på fest jeg, eller så godt som. Om du setter deg ned for deg selv, blir det selvfølgelig ikke gøy.

Skjønner hvordan du tenker, men om det du syns er underholdende er å sitte på data (et eksempel siden jeg vet det er det mange gjør) så blir du fort ganske usosial. Om alle vennene dine er på fest, så er det jo klart du blir holdt utenfor om du alltid sier nei Men det at de prøver å presse deg til å drikke, det kommer du aldri unna
Vis hele sitatet...
Basert på mine erfaringer er mange fester i den alderen der fester som rett og slett handler om å bli mest mulig full og oppføre seg mest mulig som en tilbakestående ape. Dessverre. Husker noen av festene jeg var på i den alderen, og det var ikke mye rom for å være edru; når hovedpoenget med festen (i mange tilfeller) er å drikke så mye som mulig.

Trist men sant.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Basert på mine erfaringer er mange fester i den alderen der fester som rett og slett handler om å bli mest mulig full og oppføre seg mest mulig som en tilbakestående ape. Dessverre. Husker noen av festene jeg var på i den alderen, og det var ikke mye rom for å være edru; når hovedpoenget med festen (i mange tilfeller) er å drikke så mye som mulig.

Trist men sant.
Vis hele sitatet...
Akkurat? Syns alltid det er drit gøy å se folk bli dårlige på grunn av sin egen dumhet Og ikke minst, den tiden er jo den beste tiden hvor det er lettest for deg å få seg noe
@iMAGINE123 - Setter meg aldri ned aleine, har vanligvis et par folk som jeg sitter med som deler synet mitt, bare at de faktisk drikker. Da koser jeg meg veldig, helt til folk kommer å begynner å klage på at vi er oppe på gulvet og danser som gale.

Om det resulterer i at jeg blir kalt usosial når jeg takker nei til en fest-invitasjon, så får det bare være sånn, jeg kan finne andre måter å ha det gøy på! ;D

BTW: Er 17 år
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Altså alt blir jo mer gøy når man er påvirket av alkohol, men det fins da grenser
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Akkurat? Syns alltid det er drit gøy å se folk bli dårlige på grunn av sin egen dumhet Og ikke minst, den tiden er jo den beste tiden hvor det er lettest for deg å få seg noe
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men du kan aldri ha vært student. Folk puler jo som kaniner på nachspillene.
Har aldri opplevd drikkepress, men har tidligere presset meg selv til å drikke, fordi jeg har innbilt meg at det vil bli mer gøy. Har vokst fra tiden og drikker stort sett aldri mer enn 6 øl med sjeldne unntak. Har det mye gøyere, blir sjeldnere dårlig og våkner alltid frisk og fin på søndagen.

Jeg begynte å drikke etter at vennene mine gikk gjennom den fasen, som var der på ungdomsskolen, og tror jeg slapp billig unna sånn sett. Jeg sovner før jeg blir ape uansett.
Sitat av etse Vis innlegg
Litt offtopic, men du kan aldri ha vært student. Folk puler jo som kaniner på nachspillene.
Vis hele sitatet...
Ja, her i oslo puler alle 12-16 åringer som desperate kaniner. Ligger folk i hvert eneste rom samt noen uskjenerte midt på stuegulvet på hjemme alene fester.
Folk sluttet å invitere meg på fest fordi jeg drakk for lite på den alderen. Ikke noe å bry seg om, jeg hadde det sannsynligvis en mye fetere ungdomstid en disse menneskene som den dag i dag fortsatt er i miljøer der det å måtte drikke som en bøtte hver helg er en nødvendighet for å være i den sosiale sirkelen.
Sitat av etse Vis innlegg
Litt offtopic, men du kan aldri ha vært student. Folk puler jo som kaniner på nachspillene.
Vis hele sitatet...
Joa, vil nå egentlig si at den perioden varer fra en 14 årsalderen og opp til en 25 ca. Puling er det mye av i ungdommen Derimot om han blir utstøtt nå minker sjansene hans senere... Kanskje han blir en av de som sitter å lager Forever alone memeæs haha.


Sitat av Ænånnimøss Vis innlegg
@iMAGINE123 - Setter meg aldri ned aleine, har vanligvis et par folk som jeg sitter med som deler synet mitt, bare at de faktisk drikker. Da koser jeg meg veldig, helt til folk kommer å begynner å klage på at vi er oppe på gulvet og danser som gale.

Om det resulterer i at jeg blir kalt usosial når jeg takker nei til en fest-invitasjon, så får det bare være sånn, jeg kan finne andre måter å ha det gøy på! ;D

BTW: Er 17 år
Vis hele sitatet...
Sette seg ned å snakke er ganske passivt da Du drar jo ikke på fest for å sitte med kompiser å snakke, det kan du gjøre i sofaen hjemme. Skjønte ikke helt hva du mente med at de klagde på at dere er "oppe på gulver og danser som gale"?.

Tro meg, den alderen du er i nå er en tid som avgjør hvor mange venner du har fremover. Ganske generelt sett... Jeg kjenner mange som valgte samme som du, de sitter nå alene og blir aldri spurt med på noe.Det høres kanskje dumt ut, men når du først har takket nei noen ganger, så gidder ingen spør lenger og da blir det fort at du heller ikke gidder. Så ta heller å "pin" deg gjennom noen fester, hver aktiv. Dans, fjoll og ha det gøy. Drikking er valgfritt. Du kommer nok til å tjene på det senere.

Jeg vet jo ikke hvordan situasjonen din er, men det er ihvertfall sånn det skjer her i byen. For all del kan det hende du har masse venner som ikke har lyst til å drikke de heller, så dere henger sammen hele tiden. Jeg bare sier ifra at sånn kan det gå
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Finn deg bedre fester å dra på som passer deg bedre, jeg for min del vil heller ta et par pils med gode kompiser og høre på bra musikk framfor andre som foretrekker blank sprit og popmusikk. I stedet for å krangle kan vel alle bare gå hver til sitt.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Ja, her i oslo puler alle 12-16 åringer som desperate kaniner. Ligger folk i hvert eneste rom samt noen uskjenerte midt på stuegulvet på hjemme alene fester.
Vis hele sitatet...
What the fuck. Har ikke bodd i Oslo, men det der høres langt ifra riktig ut.
Sikker på at ikke du har dratt på fucka fester/Swingers klubb?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
What the fuck. Har ikke bodd i Oslo, men det der høres langt ifra riktig ut.
Sikker på at ikke du har dratt på fucka fester/Swingers klubb?
Vis hele sitatet...
Ja, er 16 selv og fra oslos "beste vestkant". Sånn er det, helt tragisk

edit: og veldig morsomt lols
Sist endret av Spirituell; 9. desember 2011 kl. 18:35.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
What the fuck. Har ikke bodd i Oslo, men det der høres langt ifra riktig ut.
Sikker på at ikke du har dratt på fucka fester/Swingers klubb?
Vis hele sitatet...
Hørtes rimelig drøyt ut. Håper virkelig ikke det har blitt en sport blant folk på den alderen. Kanskje vi får en hel generasjon med tenåringsmødre! hehe
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg

Sette seg ned å snakke er ganske passivt da Du drar jo ikke på fest for å sitte med kompiser å snakke, det kan du gjøre i sofaen hjemme. Skjønte ikke helt hva du mente med at de klagde på at dere er "oppe på gulver og danser som gale"?.

Tro meg, den alderen du er i nå er en tid som avgjør hvor mange venner du har fremover. Ganske generelt sett... Jeg kjenner mange som valgte samme som du, de sitter nå alene og blir aldri spurt med på noe.Det høres kanskje dumt ut, men når du først har takket nei noen ganger, så gidder ingen spør lenger og da blir det fort at du heller ikke gidder. Så ta heller å "pin" deg gjennom noen fester, hver aktiv. Dans, fjoll og ha det gøy. Drikking er valgfritt. Du kommer nok til å tjene på det senere.

Jeg vet jo ikke hvordan situasjonen din er, men det er ihvertfall sånn det skjer her i byen. For all del kan det hende du har masse venner som ikke har lyst til å drikke de heller, så dere henger sammen hele tiden. Jeg bare sier ifra at sånn kan det gå
Vis hele sitatet...
Du trur ikke det finnes noen litt andre grunner til at noen av vennene dine sitter alene nå, en at de sa nei til et par fester? Og nei, hvor mange venner du har kan godt endre seg kraftig uansett hvilken alder.

Viss du sier nei til et par fester, og ikke er spesielt glad i alkohol, skal gjøre sånn at du ikke har flere venner lenger, er det en ganske trist sosialkrets du har.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du trur ikke det finnes noen litt andre grunner til at noen av vennene dine sitter alene nå, en at de sa nei til et par fester? Og nei, hvor mange venner du har kan godt endre seg kraftig uansett hvilken alder.

Viss du sier nei til et par fester, og ikke er spesielt glad i alkohol, skal gjøre sånn at du ikke har flere venner lenger, er det en ganske trist sosialkrets du har.
Vis hele sitatet...
Kunne gjerne ha forklart det dypere, men syns det ble lang nok post fra før av...
Jo det finnes andre grunner og helt klart, og selvfølgelig kan man alltid få seg flere venner!

Det er absolutt ikke slik sosialkretsen her er. Men om det vennene hans liker å gjøre er å drikke, er det jo klart at han kommer til å falle litt ut hvis han sier nei hver gang.
The gloryhole:
Hvordan kan du si det ikke høres riktig ut når du faktisk aldri har bodd i oslo
Har da selv vært 13-14 år engang, og husker godt alene hjemmefestene vi hadde rundt omkring i oslo. Det stemmer nok som spirituell sier at folk driver og knuller i hvert eneste rom, og så er det selvfølgelig noen som gjerne også gjør det midt på stuegulvet foran deg. Dette er jo ikke det normale, men har da skjedd på et par fester.

Og til trådstarter : Det er noe galt med folka du henger rundt, Ikke noe galt med deg. Om du vil sitte ned og sosialisere med folk er det like kult som å danse og drikke seg så dritings at du ikke husker noe dagen etter like greit. Faktisk er det enda bedre å være litt forsvarlig i lengden.
Sist endret av Saint123; 9. desember 2011 kl. 18:48.
Jeg synes folk som drita fulle er som aper... derfor får jeg meg en god latter iblandt når jeg er på fest fordi jeg ikke drikker.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Og til trådstarter : Det er noe galt med folka du henger rundt, Ikke noe galt med deg. Om du vil sitte ned og sosialisere med folk er det like kult som å danse og drikke seg så dritings at du ikke husker noe dagen etter like greit. Faktisk er det enda bedre å være litt forsvarlig i lengden.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg her Det eneste som er synd er at det kan påvirker det sosiale...
Venner respekterer venners valg. Hvis du ikke vil drikke - så drikker du ikke.
Man velger ikke venner etter hvem som sniffer mest cola eller hvem som drikker på fest.

Jeg kan selv si meg enig i at ting blir gøyere med alkohol, men man kan fremdeles ha det utrolig gøy uten.
Ikke minst har du det gøy dagen derpå når kompisene dine ligger i bøtta og tenker "..aldri igjen"

Uansett, ha troa på deg selv, ikke la deg styre etter hva andre sier!
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Er helt enig med deg her Det eneste som er synd er at det kan påvirker det sosiale...
Vis hele sitatet...
Påvirke det sosiale på hvilken måte?
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Skjønte ikke helt hva du mente med at de klagde på at dere er "oppe på gulver og danser som gale"?.
Vis hele sitatet...
Jeg mente når folk klager på at jeg ikke danser =P


Anywayz... Takk for tips og tilbakemeldinger, setter stor pris på det!
Drit i hva andre syns, gjør som du vil. Det er bedre å drikke med 1 bra person som en kan preike med en hel kveld, enn å ha 50 stk rundt seg som ikke gjør deg noe bra.
Jeg kjenner meg litt igjen i det trådstarter sier, jeg og kan godt ta meg ei pils og 2 en sjelden gang i mellom, men jeg ser på kompiser og klassekamerater som springer rundt hver helg og drikker bare for og drikke. Det har jeg aldri skjønt meninga med, ei pils for smakens skyld er godt nok. Jeg har også sluttet og blitt invitert ut på fester selv om jeg vet jeg er velkommen på mange av de. De gangene jeg blir spurt/invitert ut/på fest så takker jeg enten fint nei hvis jeg ikke har lyst til og være med, heldigvis forstår de i vennegjengen min det nå at du ikke må ha alkohol for å ha en kjekk helg. Så kansje det kan være noe for deg (trådstarter) heller takke nei, vennene dine forstår det vell tilslutt? Eventuelt på morroskyld printe ut en ''innmellings ark'' til rehab bare på morro :P burde kjenne de godt da..

Edit: er selv 16
Sist endret av Luxcy; 9. desember 2011 kl. 20:28.
Sitat av Ænånnimøss Vis innlegg
Jeg mente når folk klager på at jeg ikke danser =P
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg da godt. Er jo kjempe gøy! Bare slipp deg løs litt og ikke tenk på hva andre tenker om deg, er jo tross alt ingen som gidder å se på deg uansett. Få med deg en jente å dans og! Etter hva jeg har erfart er de som setter seg ned i de små gruppene og heller prater og er litt passive ofte litt sjenerte. Sikkert mange og som bare vil prate og da Du kan jo alltids begynne som Pick up artist, kjempe morsom hobby. Mange som tror det kun er for folk som ikke klarer å få seg dame uten "sleipe" triks. Jeg ser mere på det som et spill. Jeg har ihvertfall fått det utrolige mye gøyere på fest etter jeg begynte med det. Fester, samtidig som jeg på en måte har et mål bak alt sammen.

Sitat av Saint123 Vis innlegg
Påvirke det sosiale på hvilken måte?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at om vennene ofte fester og TS nekter og komme. Så kan det fort bli til at de slutter å spør han om å komme, siden han er jo alltid kjedelig og sier nei. De spør jo ikke om han vil komme så de kan skjenke han drita, men fordi de har lyst til å ha det gøy sammen med han Etterhvert om han ofte ikke er der når alle andre vennene hans har det gøy, kan han fort bli litt glemt. Er akkurat det samme om det var å spille fotball TS spurte om Sier man nei, så gidder folk til å slutt å ikke ta kontakt lenger. Vil bare han skal holde øynene åpne.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Etter hva jeg har erfart er de som setter seg ned i de små gruppene og heller prater og er litt passive ofte litt sjenerte.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg godt igjen der, er rimelig sjenert rundt folk jeg ikke kjenner. Og jo, de sier stadig vekk at de har lyst til å ha meg der, FORDI de har lyst til å se meg drita, sier stadig vekk at de skal sjenke meg en eller annen gang
Sist endret av Ænånnimøss; 9. desember 2011 kl. 22:07.
Sitat av Ænånnimøss Vis innlegg
Kjenner meg godt igjen der, er rimelig sjenert rundt folk jeg ikke kjenner.
Vis hele sitatet...
Det er et tegn på at du er en person man kan stole på og du bør aldri miste den kvaliteten.
Kjenner meg igjen her, har blitt spurt om og bli med på fest før av bekjente men etter hva jeg har sett hvordan det er på de festene de har så har jeg ikke giddi og blitt med. Nå blir jeg aldri bedt på fest lenger og har en relativt liten vennekrets, men heller 5 gode venner enn 50 dårlige som skal absolutt drekke seg sørpa hver helg og kaste pengene sine ut av vinduet. Men det kan jo bli gøy å dra på fest uten å drikke, man kan jo danse med noen jenter, finne noen sofistikerte mennesker der som ikke har som mål og bli drita...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er et tegn på at du er en person man kan stole på og du bør aldri miste den kvaliteten.
Vis hele sitatet...
Eh, og jeg som er veldig utadvendt da?
Sist endret av Spirituell; 9. desember 2011 kl. 22:26.
Jeg har vært på en del fjortis-fester, med altfor høy og shitty musikk. Dette har jeg blitt veldig lei av, så da er det mye kosligere å sette seg ned med litt øl, noen gode kompiser, lav metal i bakgrunn og spille Risk.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg har vært på en del fjortis-fester, med altfor høy og shitty musikk. Dette har jeg blitt veldig lei av, så da er det mye kosligere å sette seg ned med litt øl, noen gode kompiser, lav metal i bakgrunn og spille Risk.
Vis hele sitatet...
Det hørtes bra ut! Det var monopol her om dagen med med metal i bakgrunnen^^
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av VHSspiller Vis innlegg
Det hørtes bra ut! Det var monopol her om dagen med med metal i bakgrunnen^^
Vis hele sitatet...
Det er da du skriver på facebook "oh shit, havna nesten i fengsel på festen i kveld".
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
"oh shit, havna nesten i fengsel på festen i kveld".
Vis hele sitatet...
Det er en Risk man må ta.
begynte selv å drikke når jeg var rundt 16år(seint ja), er som mange sier at da var det bare det å bli kanon full som var målet. Festa hver helg frem t.o.m russetiden, var mye ute på byen også. Gikk faktisk etterhvert lei av å drikke. per idag er jeg 22 å drikker bare de gangene det er noe spesielt jeg skal, Konsert, ferier osv.

Har jo fortsatt venner som har gjort det til en vane å drikke hver helg, å ikke sjønner en dritt når de er blakk i slutten av hver mnd med 20k+ i intekt.
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Venner respekterer venners valg. Hvis du ikke vil drikke - så drikker du ikke.
Man velger ikke venner etter hvem som sniffer mest cola eller hvem som drikker på fest.

Jeg kan selv si meg enig i at ting blir gøyere med alkohol, men man kan fremdeles ha det utrolig gøy uten.
Ikke minst har du det gøy dagen derpå når kompisene dine ligger i bøtta og tenker "..aldri igjen"

Uansett, ha troa på deg selv, ikke la deg styre etter hva andre sier!
Vis hele sitatet...
Venner respekterer venners valg mest fordi venner ofte blir venner på grunn av nettopp hva de liker å gjøre. Vennene du har i dag har vel mest sannsynlig en noenlunde lik oppfatning av livet og ting som deg, og dere deler kanskje noen hobbyer. Venner blir rett og slett venner på grunn av fellesnevnere i alderen 17 år. Fotball, drikking, damer og hårvoks.

Om venner da ikke lengre har noe grunnlag for å være venner, så skiller venner lag og skaffer seg nye venner. Sånn fungerer venner.
Sitat av poehzler Vis innlegg
Venner respekterer venners valg mest fordi venner ofte blir venner på grunn av nettopp hva de liker å gjøre. Vennene du har i dag har vel mest sannsynlig en noenlunde lik oppfatning av livet og ting som deg, og dere deler kanskje noen hobbyer. Venner blir rett og slett venner på grunn av fellesnevnere i alderen 17 år. Fotball, drikking, damer og hårvoks.

Om venner da ikke lengre har noe grunnlag for å være venner, så skiller venner lag og skaffer seg nye venner. Sånn fungerer venner.
Vis hele sitatet...
Captain Obvious strikes again
Kan si at jeg drakk aldri selv så mye i 16 års alderen, men havnet med en fra kauto (same) han startet å lære meg og drikke, ble ganske så fan av han, fordi han drakk kult.
Men nu er jeg 18, når jeg ser på 97'er som drikker så blir direkte FLAU, fordi jeg var sånn.

Og facebook statuser som "Aldri drukket alkohol, aldri røyket, aldri snust, er jomfru, aldri klint. Lik om du ikke trur på meg" faceplamer bare
Bare å vær deg selv, ikke drikk uten at du ikke vil, da ender du bare med dårlig erfaring med alkohol, å blir en avholds dude
Jeg er tjue år, har aldri rørt alkohol og føler ingen press heller. Folk som får vite at jeg ennå ikke har rørt alkohol blir ganske "sjokkert", men ikke i den forstand at de føler hat. De utdyper mer en respekt, men undrer over mitt valg av å være avholds. Planen er å aldri røre alkohol hele mitt liv. Noen mener jeg kommer til å miste mye, jeg mener man ikke trenger å skaffe seg behov. Jeg trenger ikke drikke meg til sosiale ferdigheter : ))

Jeg tror min situasjon er litt spesiell siden jeg bor i Finnmark i en by med 6 tusen mennesker, der "alle kjenner alle" og festing nesten er en sport.

Jeg syns fest er fascinerende. Folk drikker seg beruset og har det moro. La oss si at vi hadde takk vekk rusen, hva hadde skjedd da? Må man virkelig ruse seg for at man skal ha det moro med andre mennesker? Er det virkelig så gøy? For all del, hater ikke at folk drikker, men jeg syns det er en fascinerende tanke.
Sist endret av mo3; 10. desember 2011 kl. 00:30.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg er tjue år, har aldri rørt alkohol og føler ingen press heller. Folk som får vite at jeg ennå ikke har rørt alkohol blir ganske "sjokkert", men ikke i den forstand at de føler hat. De utdyper mer en respekt, men undrer over mitt valg av å være avholds. Planen er å aldri røre alkohol hele mitt liv. Noen mener jeg kommer til å miste mye, jeg mener man ikke trenger å skaffe seg behov. Jeg trenger ikke drikke meg til sosiale ferdigheter : ))

Jeg tror min situasjon er litt spesiell siden jeg bor i Finnmark i en by med 6 tusen mennesker, der "alle kjenner alle" og festing nesten er en sport.

Jeg syns fest er fascinerende. Folk drikker seg beruset og har det moro. La oss si at vi hadde takk vekk rusen, hva hadde skjedd da? Må man virkelig ruse seg for at man skal ha det moro med andre mennesker? Er det virkelig så gøy? For all del, hater ikke at folk drikker, men jeg syns det er en fascinerende tanke.
Vis hele sitatet...
Wow, imponerende. Er det religion som gir grunnlag for dette, eller har du kun valgt å være avholds?

Selv ville jeg hatt problemer med aldri å drikke. Blir avslappet og kommer i en helt spesiell stemning der musikk og politiske diskusjoner blir svært spennende.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg er tjue år, har aldri rørt alkohol og føler ingen press heller. Folk som får vite at jeg ennå ikke har rørt alkohol blir ganske "sjokkert", men ikke i den forstand at de føler hat. De utdyper mer en respekt, men undrer over mitt valg av å være avholds. Planen er å aldri røre alkohol hele mitt liv. Noen mener jeg kommer til å miste mye, jeg mener man ikke trenger å skaffe seg behov. Jeg trenger ikke drikke meg til sosiale ferdigheter : ))

Jeg tror min situasjon er litt spesiell siden jeg bor i Finnmark i en by med 6 tusen mennesker, der "alle kjenner alle" og festing nesten er en sport.

Jeg syns fest er fascinerende. Folk drikker seg beruset og har det moro. La oss si at vi hadde takk vekk rusen, hva hadde skjedd da? Må man virkelig ruse seg for at man skal ha det moro med andre mennesker? Er det virkelig så gøy? For all del, hater ikke at folk drikker, men jeg syns det er en fascinerende tanke.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt tankegangen din med at det kanskje er litt trist at man må ruse seg for å ha det moro, men for min del handler det kanskje mest om en mer total avkobling og at det blir lettere å slippe seg løs. Forøvrig er det jo godt å bare ta et par pils uten å bli full per se

Ellers lurer jeg på hvorfor du aldri har rørt alkohol? Altså, jeg respekterer helt og fullt ditt valg å være avholds, men lurer mer på hvorfor du aldri har prøvd? Litt banalt sagt, er du ikke nysgjerrig på hvordan det er?
Sitat av Isbjørn Vis innlegg
Wow, imponerende. Er det religion som gir grunnlag for dette, eller har du kun valgt å være avholds?

Selv ville jeg hatt problemer med aldri å drikke. Blir avslappet og kommer i en helt spesiell stemning der musikk og politiske diskusjoner blir svært spennende.
Vis hele sitatet...
Ingenting religiøst. Har bare aldri hatt nysgjerrigheten for å smake alkohol

Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Ellers lurer jeg på hvorfor du aldri har rørt alkohol? Altså, jeg respekterer helt og fullt ditt valg å være avholds, men lurer mer på hvorfor du aldri har prøvd? Litt banalt sagt, er du ikke nysgjerrig på hvordan det er?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er fordi jeg er ikke han som fester og river seg løs på på dansegulvet og leker apekatt foran vennene sine for å få oppmerksomhet. Jeg er ikke en person som må vise meg så mye fram. Har nok et annerledes syn på alkohol. I mine øyne er det en ting jeg ikke trenger i livet mitt, derfor har jeg valgt å ikke drikke.
Sist endret av mo3; 10. desember 2011 kl. 00:58.
Har ikke lest alt som står her, men jeg har stort sett samme oppfatning som deg. Som oftest er det vorspiel som er det gøyeste for min del, da man bare kan sitte å snakke med god musikk i bakgrunnen. I motsetning til deg, bruker jeg å kompensere for festingen med mye alkohol. Det er ikke noe jeg egentlig vil anbefale deg, selv om jeg personlig har det litt gøyere der og da.

Om du føler dette presset, så drar du kun på fest om du føler at det kan bli en kveld der du kan chillan. Jeg har aldri danset, og vil heller aldri gjøre det. Når jeg er på fest setter jeg meg, som deg, ned for å snakke med folk, og gir en god faen i hva andre synes.

En annen ting jeg har merket, er at mange forandrer seg en del med tiden. Når jeg var i 14-16 års alderen var det veldig mye akkurat sånn du forklarer det her. Nå i det siste har folk roa seg, og det er en mye bedre atmosfære for min del
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg tror det er fordi jeg er ikke han som fester og river seg løs på på dansegulvet og leker apekatt foran vennene sine for å få oppmerksomhet. Jeg er ikke en person som må vise meg så mye fram. Har nok et annerledes syn på alkohol. I mine øyne er det en ting jeg ikke trenger i livet mitt, derfor har jeg valgt å ikke drikke.
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt ikke jeg heller, er vel forholdsvis rolig på fest. Det drøyeste er vel litt brauting til bra musikk om man har drukket nok. Men festingen til side, så tenker jeg for eksempel på å ta et glass vin eller en øl til maten, har aldri det appellert heller?