Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 861
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hadde et lite uhell, noe som førte til at min brors skole- og organisasjonsarbeid gjennom de siste 6 årene er forandret til ca 10000 CHK-filer. Det går an å kikke på filene i notepad, og finne ut hvilken filtype de egentlig var (hvertfall på noen av filene), men det er litt kjedelig å gjøre det med 10000 filer. Noen som vet om noe program som kan fikse dette?
vel.. en chk fil er en checkfil. Altså denne filen blir laget av checkdisk når maskinen har blitt skrudd av feil. Checkdisk har vel en gjennopprettnings sak elns, men må vel gå igjennom hver enkelt fil der og.

[edit]
Du kan jo også be hardcore scha om et søtt lite c program
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Zpeef: Nei, fant ikke noe der (ved første øyekast). Skal lete litt mer der.

TipeX: Fullt mulig at checkdisk har det, men jeg har ikke funnet noe... og jeg spurte scha om et "søtt lite c program"...

Edit:

Altså.. Hvis det ikke kom godt nok fram. Jeg skal ikke bare forandre filtype, jeg må også finne ut hvilken filtype det skal være.
Sist endret av aybara; 27. august 2002 kl. 22:47.
Om det eneste som er gjort er at dem er blitt renamet til .chk så burde det være ganske enkelt og skrive et program som sjekker "fingerprint" på vær fil og renamer derretter.. Det som tar tid med og lage ett slikt program er det og finne ut hvordan fingerprint man kan bruke til og identifisere vært enkelt filformat..

Jeg har i tillegg en liten mistanke om at filene ikke bare er blitt renamet, men sansynligvis gjort no mer med.. Om du kunne ha sendt meg en .chk + orginalfilen så jeg kan se hva som er forskjellen på dem så skal jeg nokk klare og finne ut av det.

[EDIT]Og ettet at man har svart så leser man postene... hehe..

Ser nå at det du vill gjøre er og Batch kjøre checkdisk.. Skal ta og laste ned checkdisk og se hva jeg får til når jeg får tid[/EDIT]

Scha
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Skulle gjerne sendt en chk-fil og originalfilen til den. Problemet er at jeg ikke har noen originalfil...