Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 525
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Som det framgår av emnet, er jeg på jakt etter en SMTP-server jeg kan kjøre lokalt på min PC. Jeg vet godt at det finnes mange forskjellige, og at de er lette å finne, og er derfor ikke interessert i noen formaning om å "google" meg fram til en.

Jeg har tidligere brukt gratisversjonen av PostCast Server, men ønsker å skifte den ut. Jeg syns PostCast bruker mye minne, er ustabil, pluss at jeg til stadighet irriterer meg over ikonet i systemtray, som tydeligvis må være der. Jeg er ute etter en server som bruker så lite minne som mulig, som kjører i bakgrunnen, og som ikke har flere funksjoner enn hva som er absolutt nødvendig for at den skal kunne sende mailen den får fra mailprogrammet mitt (Thunderbird). Det aller beste hadde egentlig vært en extension til Thunderbird, men det finnes tydeligvis ikke (jeg har iallfall ikke funnet den).

For ordens skyld vil jeg nevne at det ikke er et alternativ å bruke noe annet enn en lokal server.

Tar imot alle forslag med takk, og vil gjerne høre personlige erfaringer.
Sist endret av aybara; 30. august 2005 kl. 12:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Drar fram denne i håp om at noen med smarte forslag kan oppdage den..

Har siden jeg skrev posten prøvd QK SMTP-server, og er heller ikke fornøyd med denne, bl.a. fordi den ikke klarer å sende mail til alle adresser (f.eks. ).
Kan hende at det går å kompilere qmail under cygwin. Jeg vet beklageligvis ikke om det går an , men nå er det drekkatid.