Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3950
Nå har jeg holdt på i en time med å finne ut av hvordan man endrer bakgrundsbilde på skrivebordet på en asus eee pc med windows 7, irriterenes at jeg ikke får det til, det burde jo være lett og endre det, noen her som kan hjelpe meg? hadde satt stor pris på hjelp, kjedelig å må ha windows bildet.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
høyreklikk - utsende elns (den nederste) - klikk på bakgrunnsbilde og finn bildet ditt.

prøvde du ideheletatt google?
Sitat av echuz Vis innlegg
høyreklikk - utsende elns (den nederste) - klikk på bakgrunnsbilde og finn bildet ditt.

prøvde du ideheletatt google?
Vis hele sitatet...
Det du sier går ikke, utsende fins ikke og det nederste valget er miniprogrammer!
Har prøvd å google uten resultat, ser ut som det er flere som har samme problemet.

Begynner å lure på om det ikke går, men opprativsystemet kan vel ikke være så dårlig at det ikke går ann å bytte bakgrundsbilde?? da leverer jeg tilbake pcn ivertfall.
du kan vel prøve å gå inn i kontrollpanel
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Skjønner ikke hvordan du ikke får det til... Som echuz sier, høyreklikk -> personalize -> Trykk på Desktop Background nederst på linjen, deretter Browse dit du har bilde du vil ha.. Sjekket akkurat for å være sikker, og det er ikke akkurat vanskelig å finne ut av/se.
Jeg tror grunnen til at du ikke får det til er at EEE kommer med Windows 7 Starter, som ikke har muligheten til å skifte bakgrunn.
http://answers.microsoft.com/en-us/w...e-ed5e1d40b955 Se første svar (denne linken var forøvrig første svar på google).
Går det virkelig ikke an å bytte wallpaper ved hjelp av regedit? Evt. ved å skrive over standard-bildet med det du ønsker?

Lenge siden jeg har rota med windows nå, så kan dessverre ikke være mer spesifikk.
Hvem lager ett opprativsystem hvor det ikke går ann å bytte bakgrundsbilde? er det mulig, irriterenes å må ha det samme trøtte bakgrundsbilde hele tiden
Sitat av zevz Vis innlegg
Hvem lager ett opprativsystem hvor det ikke går ann å bytte bakgrundsbilde? er det mulig, irriterenes å må ha det samme trøtte bakgrundsbilde hele tiden
Vis hele sitatet...
Har Home Premium. Har aldri byttet bakgrunnsbilde.
Du har Windows 7 Starter ja, og desse versjonene blir brukt til mini pc`r for det meste. De har fjernet mye innebygd i original OS slik at den skal kjøre mest mulig knirkefritt. At en ikke skal ha mulighet til å skifte bakgrunn er derimot helt idiotisk.
Jeg fant et program via google som ordna dette problemet da jeg skulle hjelpe ei venninne. Søk deg frem og du får ordnet det.
Sitat av zevz Vis innlegg
Hvem lager ett opprativsystem hvor det ikke går ann å bytte bakgrundsbilde? er det mulig, irriterenes å må ha det samme trøtte bakgrundsbilde hele tiden
Vis hele sitatet...
Nå er det egentlig bare din versjon av operativsystemet hvor du ikke kan bytte bakgrunn.

Fant denne på første søk: http://www.instructables.com/id/Wind...nge-wallpaper/

Leste ikke gjennom hele, men ser ut som en grei guide.
takk for link wanna-b, fikk fiksa det nå ved å instalere et tillegsprogram!
Noen som vet hvordan jeg får fjernet søpplebøtten ?
Om du har engelsk, gå inn på "desktop icon settings", eller søk etter "show or hide common icons on the desktop"

Det er i hvertfall sånn jeg gjør det på w7pro. Vet ikke om du har den muligheten i w7starter

edit:leif
Sist endret av moan1244; 7. april 2011 kl. 10:31.