Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2211
Jeg så litt på denne linken:
http://www.lancelhoff.com/usb-creator-for-windows-7/

Men med dette programmet får jeg bare lagd en bootbar usb minne ved hjelp av en windows cd. Jeg ønsker å lage usb minnepennen min boot'bar fra en windows iso fil jeg har på maskinen, noen som vet hvordan evt. hvilke prog. jeg kan bruke eller har en link som er enkel å forstå? :-)
Dette så relevant ut. Search tag: Innstall windows from usb drive

Men seriøst, VISTA!?
Det du kan gjøre er å mounte .ISO-filen med f.eks Daemon Tools e.l, da får du en virtuell CD/DVD-stasjon som får PC'en til å tro at du har pakka inn en CD/DVD, og oppfører seg deretter.
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Dette så relevant ut. Search tag: Innstall windows from usb drive

Men seriøst, VISTA!?
Vis hele sitatet...
Takk, men i denne beskrivelsen står det kun åssen du gjør om du har en orginal vista cd, ikke iso fil på maskinen. Grunnen til at jeg vil installere vista er fordi jeg har en vista til win 7 oppgraderiengs cd som er orginal, så vil gjøre det den veien istede for å laste ned win 7 ulovelig.

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det du kan gjøre er å mounte .ISO-filen med f.eks Daemon Tools e.l, da får du en virtuell CD/DVD-stasjon som får PC'en til å tro at du har pakka inn en CD/DVD, og oppfører seg deretter.
Vis hele sitatet...
Vil dette fungere under hele installasjonen. Er allerede win vista på maskinen med det er svensk, derfor får jeg ikke oppdatert til win 7 som er norsk, så skal installere win vista norsk.
det funker ja.
Trådstarter
Prøvde dette med deamontools nå. Installasjonen fungerte, den kopierte filene, så begynnte den å "pakke ut" filene, da den kom til 27 % så måtte den restarte under installasjonen, når den skulle fortsette etter restart så gikk den ikke videre etter 27% men prosessoren jobbet som bare det (indikasjon lyset for at den jobber) men ingenting skjedde. Hva kan det skyldes, må den fremdeles være mountet når den pakker ut filene under installasjonen, hvordan får jeg isåfall dette til?
Du er nødt til å boote fra USB-disken, ikke kjøre installasjonen inni Windows.
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du er nødt til å boote fra USB-disken, ikke kjøre installasjonen inni Windows.
Vis hele sitatet...
og hvordan fpr jeg USB-disken til å bli bootbar med en iso fil jeg har liggenes på maskinen?
Bruk et program som heter WinToFlash (google det), det er et program som gjør USB'en bootbar. Du mounter ISO-fila med Daemon Tools, starter WinToFlash, finner USB-penna og den mounta DVD-stasjonen med Vista, så gjør programmet resten automagisk. NB: Minnepenna blir formatert så ta backup av filene dine.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal være greit å lage en bootbar minnepenn med diskpart? Prøv dette:

Åpne CMD og kjør kommandoen "diskpart". Her gjør du følgende:
1. list disk (for å se hvilken disk som er USB-sticken)
2. select disk 1 (dersom USB-sticken er disk 1)
3. clean (fjerner alt av partisjoner o.l fra disken)
4. create partition primary
5. format fs=ntfs quick
6. active
7. exit
Kjør deretter opp Windows 7 DVDen (eller mount .iso fil). Åpne CMD og gjør følgende (her er DVD-romen E: og USB-sticken G: ):

e:
E: \>cd boot
E: \boot>bootsect.exe /NT60 G:
Den skal da installere bootcode i NTFS-filsystemet. Kopier deretter alle filene fra DVDen til USB-sticken, enable USB boot i BIOS og kjør på!

(La til et mellomrom mellom : og \ for å unngå )
Sist endret av Nitram; 25. mai 2011 kl. 09:14.