Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 921
Jeg skal begynne på dataingenør yrkesveien nå til neste år, jeg ser det bare er to skoler i Norge der jeg kan ta dette på yrkesveien.

Når jeg ser på begge plassene er begge egentlig nøytrale for meg,
noen her som kanskje har gått på noen av skolene og kan komme med input?
Ålesund er en penere by enn Gjøvik, det er i hvert fall sikkert. Kan derimot ikke uttale meg om skolen der. Gjøvik har et godt opplegg og gode forelesere, om du klarer å komme deg gjennom første semesteret uten å ødelegge arbeidsvanene dine.

Selv går jeg dataing. i Gjøvik og er fornøyd med skolen og opplegget.
Har vært en del omstrukturering på høgskolen i ålesund. Synes det var litt så som så, men tror det har blitt bedre nå. En del styr grunnet ny reform og oppussing. Nå er det hvertfall nytt studentbygg, nye labber(Hvertfall til data og autmasjon) og bedre struktur på fagene(tror jeg). Kompetansen der synes jeg har vært bra, men pedagogikken noe variert. Men jeg tror alt i alt du vil få en bra opplevelse om du ender der. Hvordan den er i forhold til gjøvik har jeg ingen anelse om.

Har selv gått dataingeniør linjen.
http://www.tu.no/karriere/2014/01/31...PAM=newsletter

Dataingeniørar i Gjøvik er dei mest nøgde ingeniørstudentane i landet. Dei i Ålesund er minst nøgde.