Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 667
Hei! Kjøpte for et par dager siden nytt hovedkort, CPU, ram og skjermkort til pcen min. Har skrudd alt sammen, og den starter som vanlig. Står "Starter Windows", men når den skal komme dit hvor man logger på brukeren sin i W7, kommer det bluescreen i et halvt sekund, også restarter den seg. Neste gangen kommer det to alternativer, et eller annet med å bruke reparasjonsverktøyet, og et annet er å starte windows på vanlig måte. På reparasjonsverktøyet sitter den og jobber en stund med å feilsøke og reparere problemet, men klarer ikke reparere det, og maskinen skrus av. Starte på vanlig måte kommer jeg bare tilbake hvor det kommer bluescreen i et halvt sekund så restarter den seg.

Noen som har noe greie hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre?
Takker på forhånd.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden du har byttet såpass mange komponenter, så ville jeg prøvd med en clean install av windows, evt boote opp på en annen hdd.

Kan være diverse drivere til chipset osv kødder det til.
sitrus's Avatar
Trådstarter
41 4
Takker, har fiksa det nå. Innstallerte Windows på nytt!

Men nå er det et nytt problem, får ikke nett. Den reagerer som om kabelen ikke er koblet i, i det hele tatt, men lyser både bak på pcen og på modemet. Noen som vet?
Last ned riktig nettverksdriver fra hovedkortprodusentens hjemmeside, og overfør med minnepenn eller tilsvarende (om du ikke har CD-en som fulgte med?).
Sist endret av Restyle; 24. september 2011 kl. 17:32.