Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1532
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en del nokså god outdoor weed samt amnesia.

Hvordan kan jeg oppbevare dette på best mulig måte? La det ligge i en plastboks (is-boks) eller hermetisk (aluminium-boks)? Kjølig? Mørkt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Luftett og mørkt, Syltetøy glass o.l eller Norgesglass er vel best. Plast går an men det kommer litt an på hvor tett beholderen er.
Leste samme tråd for ikke så lenge siden faktisk. Det jeg gjorde når jeg bodde hos muttern når jeg hadde illeluktende pot var bare og kjøpe en skrudeo, skru ut selve deodoranten også legger du stæsjet oppi, så legger du deoen tilbake og vipps, luktfritt. Ingen sjekker inni en deo

Ellers er det MANGE andre måter og gjemme stjæsjet ditt på, må bare være litt kreativ

EDIT: leste igjen, du spurte jo ikke om gjemmesteder.. my bad
Det jeg gjør er bare og legge det oppi en snusboks også legge papes og alt nødvendig til og rulle oppi en sånn liten ikea plastpose, også inni skuffen.
Sist endret av TrippieHippie; 29. mars 2020 kl. 17:02.
Anonym bruker
"Fri Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørt at det er bra å ha det i fryseren også, men ikke prøvd selv. Noen som har erfaringer med den metoden?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mørkt og tett boks i kjøleskap, må være tørt. Holder i hverfall 1,5 år, sikkert 4-5 år, får se. Sopp holder seg i hvertfall i årevis i fryser. Tror det meste har nesten ubegrenset holdbarhet så lenge det er tørt og ikke lagres i varme og sol.
Kjøp deg et Norgesglass som dodecha skrev. Jeg betalte ca 150-200 for mine, var verdt det, får plass til ganske mye. Tror mine er 2 liters glass. Jeg måtte ha to for å få plass til 150 gram weed

Vet ikke hvor mye weed du har, hvis det er 20 gram eller mindre får du kanskje plass i et syltetøyglass?

Jeg pleide å putte glasset i kjøleskapet for det er visst bedre at det står kaldt.
Enemy of the snut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hørt at det er bra å ha det i fryseren også, men ikke prøvd selv. Noen som har erfaringer med den metoden?
Vis hele sitatet...
Har selv hørt denne metoden er for hasj, men dette skal jeg ikke garantere!
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mørkt og tett boks i kjøleskap, må være tørt. Holder i hverfall 1,5 år, sikkert 4-5 år, får se. Sopp holder seg i hvertfall i årevis i fryser. Tror det meste har nesten ubegrenset holdbarhet så lenge det er tørt og ikke lagres i varme og sol.
Vis hele sitatet...
Hmm, har du kilder til dette?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vul selge frø?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Kjøp deg et Norgesglass som dodecha skrev. Jeg betalte ca 150-200 for mine, var verdt det, får plass til ganske mye. Tror mine er 2 liters glass. Jeg måtte ha to for å få plass til 150 gram weed

Vet ikke hvor mye weed du har, hvis det er 20 gram eller mindre får du kanskje plass i et syltetøyglass?

Jeg pleide å putte glasset i kjøleskapet for det er visst bedre at det står kaldt.
Vis hele sitatet...
Rundt 40-50g..
Har du noen kilder til at det er best å oppbevare kjølig som i kjøleskap? Ikke at jeg ikke tror på dette, men når flere nevner det så vil man gjerne ha kilder til dette også..
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, har du kilder til dette?
Vis hele sitatet...
Erfaring.
Norgesglass med gummiring som forsegler godt, og en humidor-pose fra Boveda. De er laget spesielt for å ha optimal luftfuktighet for oppbevaring av cannabis.
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Leste samme tråd for ikke så lenge siden faktisk. Det jeg gjorde når jeg bodde hos muttern når jeg hadde illeluktende pot var bare og kjøpe en skrudeo, skru ut selve deodoranten også legger du stæsjet oppi, så legger du deoen tilbake og vipps, luktfritt. Ingen sjekker inni en deo
Vis hele sitatet...
Høres ut som en fin måte å få deodorantsmak på weeden sin...
Alzo, Gjorde dette i 2-3 år og funket helt perfekt, pakker du weeden godt nok inn i en plastpose så er det jo ikkenoe problem?
New generation
colakork's Avatar
Weed i fryseren ble bare tull for meg. Når det ble tint opp igjen var det helt jævlig smak. Røykte mange grammer av samme batch u-fryst som smakte som det burde.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som en bonus så blir den bare bedre og bedre også, i hvertfall på lukt og smak og jeg mener på effekten også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og jeg mener på effekten også.
Vis hele sitatet...
Ok, du snakker altså bare tull.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rundt 40-50g..
Har du noen kilder til at det er best å oppbevare kjølig som i kjøleskap? Ikke at jeg ikke tror på dette, men når flere nevner det så vil man gjerne ha kilder til dette også..
Vis hele sitatet...
Nå har jeg googla litt og ser at det er mye uenighet om det å putte det i kjøleskap. Grunnen til at jeg gjorde det selv var at det var en kompis som rådet meg til å gjøre det og jeg visste at det ikke burde oppbevares varmt. Er nå litt i tvil på det jeg skrev tidligere. Hvis man skal ha det i kjøleskap må det i hvertfall være tett, så ikke fuktighet og luft kommer inn.

En annen ting jeg ser er at folk sier at hvis man putter det i fryseren så kommer trikomene til å separere seg fra budsa. Folk har tydeligvis gjort nettopp dette for å lage hasj.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mine 5 cent: Jeg tror at et kjølerom kunne være bra, men ikke fryser. Ser for meg det senker noen av prosessene som foregår i produktet.
Det kan være bra og det kan være dårlig
Er det ikke fare for kondens inne i glasset når en tar det ut og inn fra et kaldt kjøleskap?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jo, det er det. Så det er jo ikke noe særlig til daglig oppbevaring. Men la oss si du hadde en halv kilo grønt da.
Og du ville bevare terpener, hindre konvertering fra thc-a til thc (???) og andre forbindelser XYZ med kortere levetid
eller høy sensitivitet til varme. Da kan det tenkes at det er vits.

Ellers:
https://mashable.com/video/seedo-gro...ogy-marijuana/
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde selv en 50g weed vakuum pakket(ikke tom for luft men 100% forseglet) ute de siste 3 månedene og weeden er som ny. Vil også legge til at det spørs helt på hvordan weeden din er tørket, hvis den er våt/fuktig så ville det mest sannsynlig vokse mugg.
Hadde en gang liggende pot i et norgesglass som igjen var tulla inn i noen plastposer fra butikken liggende ute i en steinrøys over vinteren. Dette i nord-norge, hvor temperaturen lett hopper fra -8 til +8 på noen timer. Når sommeren kom var det enda akkurat som det skulle være, om ikke enda bedre oppbevart enn det blir inne i stabil romtemperatur.
Tupperware bokser funker like bra som norgesglass er min erfaring. Holder lukta godt ute også!